Gå til innhold

Hvor mange grader er det inne hos dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så kaldt inne her hos meg jeg, men jeg vet ikke om det er fordi jeg ikke er helt i form eller fordi det faktisk er kaldt. På gradestokken, som henger ganske i nærheten av varmovnen, er det 20 grader. Her hvor jeg sitter er det nok litt kaldere.

Hvor mange grader er det inne hos dere?

Hva slags oppvarming bruker du?

Skrevet

Det hørtes kaldt ut... Men jeg er litt frysepinne da!! Jeg vil helst ha 22-23 grader. Vi har oljefyr så det holder jevn god temperatur døgnet rundt!! Helmax for en frysepinne som meg :ler:

Gjest LoisLane
Skrevet

Her er det kun vedfyring, så temperaturen svinger en del. Kjølig om morgenen, men godt og varmt om kvelden. Synes rundt 20 grader er passe. Liker ikke å ha det for varmt - i alle fall ikke hvis det er panelovnvarme.

Gjest Madeline
Skrevet

VI fyrer kun med ved og da svinger varmen en del. Men om kvelden ligger det som regel rundt 25 grader. Jeg vil ha det så varmt at jeg kan gå i t-skjorte uten å fryse. Siden vi har gratis ved så kan vi fyre så mye vi vil.

Skrevet

Her står radiatoren på full guffe, og da blir det ca 20 grader i stuen. Stort sett synes jeg det er passelig.

Skrevet

Tipper på at det ligger rundt 22-23 grader.

Vi har vannbåren gulvvarme. Jeg går alltid i t-shirt og barfot.

Skrevet

varmluftsovn og panelovn, er ikke vedovn her, vi leier leilighet.

har vel ca 20 grader, men dyre strømregninger likevel...

Gjest Spacegirl
Skrevet

Her er det 15 :overrasket: grader nå. Ikke rart at jeg fryser. Jeg har bare elektriske ovner, men har fått et litt dumt problem. I sommer kjøpte jeg nye, fine gardiner, men de er akkurat litt for lange, så de henger ned på panelovnene. Dermed er det bare en panelovn jeg kan bruke, og det er ikke så lett å holde temperaturen oppe med bare den ene. Tror nesten jeg må fram med symaskina og fikse litt på gardinene :sjenert: .

Skrevet

Jeg trives best når der er 21-22 grader (bortsett fra på soverommet, der slår vi aldri på varmen, liker det kjølig). Mer enn det og jeg svetter ihjel. Vi har panelovner.

Skrevet

brr.. jeg må jo ha litt trekk her inne for at jeg skal få fyr i ovnen, blir vel litt kaldere av det også. Dvs, jeg har en lufteluke med riller åpen og et par vindusventiler, ellers vil det ikke brenne skikkelig i ovnen. Akkurat nå har jeg ikke tent opp, for siden det var bare rundt 0 grader ute, tenkte jeg ikke det ville være nødvendig i dag. Men jeg har måttet ta på meg tøfler og fleecejakke.

Skrevet

Her er det nok mellom 25 og 30 grader inne :ler:

Av to grunner egentlig; vi bor i en kald murleilighet og vi prøver å bli kvitt litt fuktig luft.

Men vi bruker vifte som står på om natta sånn at vi ikke renner bort på soverommet, da.

Synes egentlig det er ganske godt å kunne gå lettkledd inne hjemme, jeg, for jeg er en frysepinne egentlig.

Skrevet

Vi har panelovner og vedfyring, så om morgenen har vi rundt 15-16 grader inne. Hvis vi skal være hjemme hele dagen fyrer vi opp, og da blir det vel som regel 20-23 grader (deilig :-D), hvis ikke vi skal være hjemme er det ikke så nøye hvor varmt det er (bare det er over 15 grader, det er visst minimum har jeg hørt).

Gjest Kålungen
Skrevet

Vi fyrer i vedovn så i perioder er det veldig varmt her.

Litt kjølig på morgenen, og da fyrer jeg for fullt til jeg får det skikkelig varmt og godt her. Vet ikke hvor mange grader, men tipper på kanskje 25, og gjerne enda varmere også!

Liker å ha det skikkelig varmt jeg, verste som er er å fryse inne.

Gjest KATTAstrofe
Skrevet

22-24 grader har vi som regel. Har panelovner.

Skrevet

23 grader pleier det å være i stua, har en oljeovn der.

Soverommet skal helst være så kaldt som mulig, har ikke ovn der og pleier å lufte før vi legger oss.

Skrevet

Jeg liker meg rundt 22-23 grader, jeg. Men har en søster som fyrer godt oppunder 30-tallet!!! :overrasket:

Skrevet (endret)

:overrasket: Jeg har 28,3 grader i stua, på veggen på motsatt side av der vedovnen står(ca 10 m). Oj Oj Oj... Pleier å ligge mellom 22-25 grader i stua vi er i, litt kaldere ellers i huset, finstua var det 7 grader i her for et par dager siden... Soverommet er kaldt, der står vinduet på lufteåpning hele året, og vi fyrer aldri der. Vi fyrer kun med ved hos oss, bortsett fra på badet, og i pumpehuset, der har vi elektrisk.

endret en snabla trykkleif... ikke 222 grader...

Endret av vimselims
Skrevet

Hos oss ligger det på 20+. Vi har vannbåren varme i alle rom unntatt soverom, og det er ikke kaldt når varmen kommer nedenfra. Fyrer jeg i ovnen, kan det godt være kjempevarmt, det er en deilig varme. Hvis jeg setter meg ned og ser på tv, strikker eller leser avisen, blir jeg fort frossen, så jeg tar pledd over føttene. De andre i huset går gjerne i t-skjorte samtidig...

Gjest Catwoman
Skrevet

Det bør være 22 grader syns jeg, for at det skal være passe godt og varmt, untatt på soverommet der har vi ingen varme på, det hender det kan bli litt for kaldt der nne og, men ca 13-14 grader syns jeg er helt ok å sove i.

(bare det er over 15 grader, det er visst minimum har jeg hørt).

hvorfor?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...