Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs, og har hatt kynnere en stund, men de siste dagene har det gjort vondere og vondere. Ikke uutholdelig smerte, men såpass at jeg må stoppe opp med det jeg gjør. Det knyter seg helt i ryggen også, og føler det tar 5-10 minutter før det slipper taket i ryggen. 

Leser så mye forskjellig angående vonde kynnere, hva har dere fått beskjed om visst dere har spurt jordmor? 

Måtte ta keisersnitt sist gang, så jeg har ikke noe fødselsforløp å sammenligne med. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går de over om du hviler deg? Kontakt føden og hør nærmere med dem. Da jeg var andregangs var vonde kynnere rier, skulle det vise seg. Jeg hadde jo hatt rier ved første fødsel og trodde dermed ikke jeg var i fødsel siden det føltes som kynnere. Det er uansett vanskelig å skulle bedømme dette selv eller vurdere ut fra andres erfaringer, så det beste er å kontakte jordmor eller føden. 

Anonymkode: b8136...151

• Nyttig 1
Skrevet

Nei egentlig ikke. Jeg har kun hjemmekontor for tiden for å ikke bruke mer energi enn nødvendig, og føler de kommer uten at jeg har gjort noe som helst fysisk anstrengende. 

Fødte du for tidlig? 

Har time hos lege på fredag, men det er kanskje for lenge å vente om det plutselig kan være noe? 

Skrevet

Jeg hadde sånn også i mitt andre svangerskap. Var så irriterende for jeg ble og redd for at noe var galt! 💖 Du kan jo ringe føden å høre? Om det betrygger deg. Jeg gjorde det, og så lenge alt annet var fint med babyen i magen så fikk bare beskjed om at "du kjenner når du skal føde, det er ikke noe å tenke på". 

Ble til slutt så vant med de vonde kynnerne at når fødselen var i gang så forsto jeg det ikke før det nesten var for sent, og ungen ploppa ut! Er SÅ glad jeg bodde nær sykehuset da, hvis ikke hadde det blitt grisete hjemme. 😂

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg fødte forressten ikke for tidlig, kynnere til tross...men nesten to uker over tiden. 😬

Skrevet

Hvis det vedvarer og du er bekymret så kan du kontakte føden og få de til å vurdere om det påvirker livmorhalsen eller ikke 😊 hos meg tok de innvendig UL og målte.

Anonymkode: 01348...86a

• Nyttig 1
Skrevet

Ok takk for svar! :)

Skjønner at kynnerene er vanlig, men ikke kjent at de er så vonde og hyppige som nå. Slipper liksom aldri helt før det kommer ny. 

Ringer å hører visst ikke det roer seg snart 😊

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg ville ringt føden. Det er alltid bedre å ringe en gang for mye :) Jeg hadde sterke kynnere, trodde jeg, i uke 30, som viste seg at det var tidlige rier. Jeg hadde sikkert bare vandret rundt, og «holdt ut», men jeg ringte tilfeldigvis for å spørre. Da ville de ha meg inn på kontroll, og da ble jeg innlagt. De fikk stoppet det, og jeg fødte naturlig uke 36. Det trenger ikke bety det er det for deg, men det er bedre å være sikker, og ta en sjekk! Fredag er lenge til. 

Anonymkode: 2e25d...cf1

• Nyttig 1
Skrevet

Har ringt, fikk beskjed om å ta en time på sofaen og ringe tilbake for å si om det hjalp. Foreløpig ingen forandring. 

Takk for svar alle 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg ville ringt føden. Det er alltid bedre å ringe en gang for mye :) Jeg hadde sterke kynnere, trodde jeg, i uke 30, som viste seg at det var tidlige rier. Jeg hadde sikkert bare vandret rundt, og «holdt ut», men jeg ringte tilfeldigvis for å spørre. Da ville de ha meg inn på kontroll, og da ble jeg innlagt. De fikk stoppet det, og jeg fødte naturlig uke 36. Det trenger ikke bety det er det for deg, men det er bedre å være sikker, og ta en sjekk! Fredag er lenge til. 

Av nysgjerrighet, hvordan stopper de det? 😊

Skrevet
an123 skrev (6 timer siden):

Jeg hadde sånn også i mitt andre svangerskap. Var så irriterende for jeg ble og redd for at noe var galt! 💖 Du kan jo ringe føden å høre? Om det betrygger deg. Jeg gjorde det, og så lenge alt annet var fint med babyen i magen så fikk bare beskjed om at "du kjenner når du skal føde, det er ikke noe å tenke på". 

Ble til slutt så vant med de vonde kynnerne at når fødselen var i gang så forsto jeg det ikke før det nesten var for sent, og ungen ploppa ut! Er SÅ glad jeg bodde nær sykehuset da, hvis ikke hadde det blitt grisete hjemme. 😂

Samme skjedde med meg😅jeg dro på Kiwi for å handle for jeg trodde det bare var kynnere. Dette skjedde i uke 38 da. Endte i styrtfødsel 🤪

• Hjerte 1
Skrevet
Anonym6789 skrev (5 timer siden):

De gir riehemmende drypp.

Skrevet

Jeg var plaget av vonde kynnere fra ca. uke 30 i andre svangerskap. Jordmoren jeg gikk til sa at jeg skulle kontakte føden om de begynte å øke på i hyppighet og styrke uten å roe seg igjen. Jeg hadde også til tider regelmessige kynnere som ikke var så vonde på kveldstid (det murret og var vondt i magen og ryggen i samme tidsrom, men selve kynnerne var ikke vonde da). De kom med et par minutters mellomrom. Det roet seg igjen når kommende storesøster var i seng og jeg la meg ned på sofaen. 

Fra uke 34 var jeg flere ganger ganske sikker på at kynnerne var starten på en fødsel, for til tider minnet det om riene helt i starten av første fødsel. Da fikk jeg beskjed om å avvente til det evt. var tydelig at jeg var i fødsel, fordi de uansett ikke ville stoppe det om det viste seg å være fødsel. Barnet ble født i uke 40+4. 

Anonymkode: 82dfd...628

• Nyttig 1
Skrevet
Anonym6789 skrev (5 timer siden):

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

De gir riehemmende drypp.

Dette :) 

Skrevet
Lilletrille79 skrev (13 timer siden):

Samme skjedde med meg😅jeg dro på Kiwi for å handle for jeg trodde det bare var kynnere. Dette skjedde i uke 38 da. Endte i styrtfødsel 🤪

Huff haha! 😅 Ble styrtfødsel her og! Veldig spesiell opplevelse, var som om kroppen ikke "hang med" og plutselig var ungen ute! 😂

Skrevet

Takk for svar, viste seg å være ingenting 😊 Fikk beskjed om å komme inn siden de ikke ga seg. Satt en time med en sånn sensor som måler sammentrekninger, aner ikke hva det heter. Ble sjekket med innvendig UL siden det var jevnlige sammentrekninger, men livmorhalsen var fortsatt lukket

• Hjerte 1
Skrevet
Anonym6789 skrev (1 time siden):

Takk for svar, viste seg å være ingenting 😊 Fikk beskjed om å komme inn siden de ikke ga seg. Satt en time med en sånn sensor som måler sammentrekninger, aner ikke hva det heter. Ble sjekket med innvendig UL siden det var jevnlige sammentrekninger, men livmorhalsen var fortsatt lukket

Så bra at du fikk en sjekk :) 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...