AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jeg er straks 6 uker etter fødsel og skal om ikke lenge sjekke sting. Har sett litt i speil for å se om alt ser bra ut (noe jeg tror det gjør), men underlivet ser litt annerledes ut? Det er kanskje naturlig i og med at jeg har født noe stort ut der ifra, men lurer veldig på om andre har det sånn også? Vil underlivet bli akkurat som det var før fødsel etter noen måneder eller er det sånn det skal være nå? Høres kanskje rart ut, men er oppriktig nysgjerrig 😅 Anonymkode: b6d82...ddc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Umulig å si. Noen påstår at de er akkurat som før (kan hende det stemmer, for all del). Men mange vil få permanente endringer. På grunn av hormoner etc. kan for eksempel farge og overflate se annerledes ut. Og de som har blitt sydd kan jo se annerledes ut av den grunn, for eksempel hvis arret gror stygt, villkjøtt, etc. At du synes det ser bra ut så tidlig er nok et godt tegn. Og om det også kjennes greit ut og fungerer som det skal så er jo det viktigst. Ingen lekkasjer, ikke smerter og ubehag, ok å ha samleie, osv. Anonymkode: 3e27c...5d2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Ja, veldig! Jeg hadde en outie, etter fødsel, klipp og sting fikk jeg en bitteliten innie 🤷🏻♀️ Anonymkode: b2707...696
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Ja det så annerledes ut der en stund. Men alt trakk seg tilbake. Anonymkode: e0a54...964
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, veldig! Jeg hadde en outie, etter fødsel, klipp og sting fikk jeg en bitteliten innie 🤷🏻♀️ Anonymkode: b2707...696 Hva er en innie og en outie vagina? Anonymkode: b7c50...8ea 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Huff underlivet mitt så ut som en krigssone de første månedene etter fødselen😅 hadde hemorioder på størrelse med druer og ting hang ut her og der, men det gikk utrolig nok tilbake til normalen😂 legen din forventer nok ikke at stellet ditt skal se veldig presentabelt ut kun etter 6 uker altså! Anonymkode: 13ba1...e0c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Fikk sjokk etter første fødsel når jeg sjekket nedentil etter 6 uker.. Var så åpent og en så jo «alt» oppi der.. Var derfor veldig spent etter andre fødsel, men da så det mer normalt ut igjen (ikke like åpent lenger som etter første). En annen ting er at de indre kjønnsleppene som tidligere «hang» utenfor de ytre ikke synes lenger.. Er mer fornøyd nå med hvordan jeg ser ut der nede Anonymkode: 81497...924
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Fikk sjokk etter første fødsel når jeg sjekket nedentil etter 6 uker.. Var så åpent og en så jo «alt» oppi der.. Var derfor veldig spent etter andre fødsel, men da så det mer normalt ut igjen (ikke like åpent lenger som etter første). En annen ting er at de indre kjønnsleppene som tidligere «hang» utenfor de ytre ikke synes lenger.. Er mer fornøyd nå med hvordan jeg ser ut der nede Anonymkode: 81497...924 Men følte du deg annerledes fysisk? Sånn, du nevner det var så åpent og man så «alt» oppi der. Men fysisk sett? Anonymkode: 33f5c...18c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Jeg revnet veldig veldig mye så det ser helt annerledes ut ja. Har mye arr, den ene siden henger mer enn den andre og jeg mistet to sting så jeg har en «grop» mellom åpningen og klitoris. Fikk en såkalt stjernesmell hvor jeg revnet rett opp (gjennom urinrør og opp til klitoris, ned gjennom mellomkjøttet og ut på leppene på begge sider, men ene siden revnet mer og ble derfor sydd strammere). 17 år siden den fødselen og det har aldri brydd meg heldigvis. Det er kun «kosmetiske» skader, all funksjon er inntakt. Anonymkode: 8d6f9...2dd
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 Jeg revnet mye og ble klippet, og alt ser forholdsvis normalt ut. Ingen store endringer der nede, men har jo selvsagt arr som er synlige som lyse streker (ungen er 3 år). Husker det var hovent og rart (så litt deformert ut egentlig) LENGE, mye lenger enn 6 uker. Kan ikke si når det ble normalt, men i løpet av første året alle fall Anonymkode: e0d6e...906
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Fikk sjokk etter første fødsel når jeg sjekket nedentil etter 6 uker.. Var så åpent og en så jo «alt» oppi der.. Var derfor veldig spent etter andre fødsel, men da så det mer normalt ut igjen (ikke like åpent lenger som etter første). En annen ting er at de indre kjønnsleppene som tidligere «hang» utenfor de ytre ikke synes lenger.. Er mer fornøyd nå med hvordan jeg ser ut der nede Anonymkode: 81497...924 Hvor lenge siden er det du fødte? De indre kjønnsleppene blir mindre mens man ammer grunnet fallet i østrogen, men mener de skal normalisere seg etter ammeslutt.. de blir små igjen etter overgangsalderen da. Anonymkode: a7a47...c37
flusa Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 Det går seg til etterhvert. Det er ømt,sårt og ser litt annerledes ut etter en fødsel.
boblevann Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hvor lenge siden er det du fødte? De indre kjønnsleppene blir mindre mens man ammer grunnet fallet i østrogen, men mener de skal normalisere seg etter ammeslutt.. de blir små igjen etter overgangsalderen da. Anonymkode: a7a47...c37 Er 3 år siden jeg fødte og over 2 år siden jeg sluttet å amme, mine er fortsatt tydelig mindre enn før fødsel 😆 Aner ikke hvorfor. Så hos noen blir de vel bare sånn 🤷🏽♀️
LillaGorilla<3 Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 Det går seg jo til, men man kan altså ikke forvente at underlivet blir seende helt likt ut gjennom et langt liv, fødsel eller ikke. Man eldes også på fifinetten, for å si det sånn. Så lenge ting funker som de skal er det ikke så mye å stresse for.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå