Gå til innhold

Medisin mot mannlig hårtap

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har erfaring med det? Virker fristende å prøve, men blir usikker på om det er verdt de potensielle bivirkningene, som beskrives på nettet. 

Anonymkode: ced12...c2a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Minoxidil er eneste med dokumentert virkning og det har funket på meg 

Anonymkode: 4f497...86d

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det stemmer ikke. Finasterid er en medisin som har god dokumentasjon på at den i nesten alle tilfeller stopper hårtapet, og hos de fleste vokser det tilbake.

Ingen bivirkninger, i utgangspunktet en prostatamedisin som også brukes mot mannlig hårtap.

Anonymkode: 9f9f5...d3c

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemmer ikke. Finasterid er en medisin som har god dokumentasjon på at den i nesten alle tilfeller stopper hårtapet, og hos de fleste vokser det tilbake.

Ingen bivirkninger, i utgangspunktet en prostatamedisin som også brukes mot mannlig hårtap.

Men hva med bivirkninger? 
Når jeg leser på nettet, så virker det som om nesten alle får bivirkninger. Enkelte hevder at livet er blitt helt ødelagt etter å ha tatt finasteride. De snakker om depresjon, ødelegging av vev og lignende, i tillegg til utvikling av post finasteride syndrom. Det er vanskelig å vite hva som er sant. Samtidig virker det som om få leger i Norge har kjennskap til denne medisinen. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men hva med bivirkninger? 
Når jeg leser på nettet, så virker det som om nesten alle får bivirkninger. Enkelte hevder at livet er blitt helt ødelagt etter å ha tatt finasteride. De snakker om depresjon, ødelegging av vev og lignende, i tillegg til utvikling av post finasteride syndrom. Det er vanskelig å vite hva som er sant. Samtidig virker det som om få leger i Norge har kjennskap til denne medisinen. 

På verdsveven vil du alltid finna folk som ikkje tykkjer om visse medisinar og tilskriv dei alt som har gått gale i livet deira. Statinar er det òg mange som elskar å hata. Ofte er det tale om menneske med personlegdomsforstyrringar. 

Skrevet
5 hours ago, AnonymBruker said:

Noen her som har erfaring med det? Virker fristende å prøve, men blir usikker på om det er verdt de potensielle bivirkningene, som beskrives på nettet. 

Den beste kuren jeg kjenner til er å holde seg unna kvinner i perioder. Gjør du det så vil stressnivået reduseres og du vil beholde håret lengre.

Top Top: det funker.

Anonymkode: fb0e5...2cd

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Null virkning her etter et halvt år. Prøvde det også for skjeggvekst, med minimal fremgang. Jeg har vel bare ikke genene for hårvekst på kroppen generelt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man kan miste potensen ved å bruke finasterid.

• 2 måneder senere...
Skrevet

Ryddet for medisindosering. 

_popcorn_, adm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...