Catbert Skrevet 18. november 2022 #21 Del Skrevet 18. november 2022 - Maks to kopper kaffe per dag - Fisk flere ganger i uken - Masse grønnsaker, ofte frosne - Frukt som snacks - Ett egg per dag - Drikker en del urtete - Kjøtt en gang i uken 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lafamiglia Skrevet 18. november 2022 #22 Del Skrevet 18. november 2022 En typisk dag: Første måltid er lunsj fra salatbaren på jobben. Det varierer hva jeg forsyner meg av der, men det er som regel masse friske grønnsaker, pluss et utvalg av ting som egg, byggryn, tunfisk, kylling, ost, frø, nøtter, med olje/eddik-dressing. Andre måltid er middag laget fra bunnen av. Det kan være en pastarett med grønnsaker og eventuelt noe kjøtt pluss revet parmesan, fiskegrateng med råkost og smeltet meierismør, omelett med masse grønnsaker, alt mulig, egentlig. Eller vi spiser ute, og da kan det være (håndverks)pizza, gourmetmåltid, eller "vanlig" restaurantmat fra en "ordentlig" restaurant med et bra kjøkken. Altså ikke Egon, Pizzabakeren, eller lignende. Drikker bare vann og svart kaffe, og eventuelt litt vin i helgen. Det er uhyre sjelden at jeg drikker ting som brus, juice, kaffe med melk, energidrikk, iste, eller lignende. Spiser nesten aldri mellom måltidene - ikke en gang frukt. Jeg trives best med å spise til måltidene. Sjelden eller aldri ting som potetgull, godteri eller kake/søtbakst. Det er ting jeg ikke har noe forhold til. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #23 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 12.48): Noe av det jeg spiser er havregryn med lettmelk og jordbærsyltetøy uten sukker, havrebrødskiver med servelatpølser, bananer, fruktcoctail i boks, fersken i boks, melk med lettere smak av sjokolade uten sukker og uten søtstoffer, mye vann, Dream is uten sukker med få kcal (et par ganger i uken), cashevnøtter (røstede) 1 gang i uken, popcorn 1 gang i uken, Grandiosa et par ganger i uken (istedetfor junkfood), ferdig retter som Fjordland, 1 kokesjokolade i uken. Noe av dette som ikke er bra for kolesterolet? Skal ha kolesterolet ned! Og noe sunt som kan legges til eller erstattes med noe av dette? Generelt sett, hva er sunt å spise og drikke, som også smaker godt? (Har gått ned 45,6 kg på 11,5 mnd. forresten, fra alvorlig fedme til normalvekt. Og har redusert kolesterol medisin fra 80 mg til 20 mg. Ny kolesterol test 3 mnd. etter sist sjekk. Håper på å slippe hele medisinen da. Statiner er jo ikke bra. Er jo unødvendig å gå på visst jeg tar rette valgene. Trimmer mye også forresten.) Anonymkode: 27ab9...c39 Alt du spiser er vel dårlig for kolesterolet 😅 Jeg spiser ganske variert føler jeg. Baker eget brød (grovt m/linfrø eller solsikkefrø og naturell yoghurt). Spiser et par skiver til kvelds, da blir det som regel leverpostei (sliter med jernmangel). Spiser yoghurt med frø o.l til frokost, eller egg (hardkokt, omelett), havregrøt m frukt (sjeldent). Spiser ikke så mye lunsj egentlig, men mye variert middag med mye grønt. Spiser frukt til mellommåltider (banan, Kiwi, pære, klementiner - sesongfrukt) Drikker egentlig bare vann og organisk te, drikker en sjelden gang brus i helgene. Spiser aldri frosenpizza eller noe sånt, kanskje samboer og jeg spiser takeaway 1 gang i måneden eller sjeldnere. Spiser lite godteri og potetgull, men vi pleier å kjøpe litt godis på fredag eller lørdag. Jeg trener 4 ganger i uka (ashtanga yoga og styrketrening) - og jeg går minimum 10000 skitt om dagen. Syntes du har et svært lite variert kosthold, du spiser rett og slett veldig usunt syntes jeg. Hvorfor spiser du liksom Fjordland og frossenpizza flere ganger i uka? Lag ordentlig middag til deg selv med grønnsaker. Spis mer frukt, dropp is og kokesjokolade 🤣. Anonymkode: 550f9...408 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #24 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Moren min har gått ned 16 kilo bare ved å legge om til nøkkelhullmerkede produkter og bytte ut brød med grovbrød, og nudler med grove nudler, osv. Anonymkode: d22f4...fd4 Nøkkelhullmerket er en SCAM. Du vet det er nøkkelhull på Grandiosa og så og si all ultraprossesert mat i frysedisken? Anonymkode: 550f9...408 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #25 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alt du spiser er vel dårlig for kolesterolet 😅 Jeg spiser ganske variert føler jeg. Baker eget brød (grovt m/linfrø eller solsikkefrø og naturell yoghurt). Spiser et par skiver til kvelds, da blir det som regel leverpostei (sliter med jernmangel). Spiser yoghurt med frø o.l til frokost, eller egg (hardkokt, omelett), havregrøt m frukt (sjeldent). Spiser ikke så mye lunsj egentlig, men mye variert middag med mye grønt. Spiser frukt til mellommåltider (banan, Kiwi, pære, klementiner - sesongfrukt) Drikker egentlig bare vann og organisk te, drikker en sjelden gang brus i helgene. Spiser aldri frosenpizza eller noe sånt, kanskje samboer og jeg spiser takeaway 1 gang i måneden eller sjeldnere. Spiser lite godteri og potetgull, men vi pleier å kjøpe litt godis på fredag eller lørdag. Jeg trener 4 ganger i uka (ashtanga yoga og styrketrening) - og jeg går minimum 10000 skitt om dagen. Syntes du har et svært lite variert kosthold, du spiser rett og slett veldig usunt syntes jeg. Hvorfor spiser du liksom Fjordland og frossenpizza flere ganger i uka? Lag ordentlig middag til deg selv med grønnsaker. Spis mer frukt, dropp is og kokesjokolade 🤣. Anonymkode: 550f9...408 Wow!!!!!!!!!! :-) Det er ikke mange som er slik som deg! :-) Fantastisk flink du er! :-) Du er helt rå! :-) Aldri sett noe lignende! :-) Tusen takk for gode råd også! :-) Anonymkode: 27ab9...c39 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #26 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 11.54): Ja for det var akkurat det jeg sa….🙄 Anonymkode: dd9e7...19c Ja, det var det du sa. Du sa at man skulle kutte ned på kjøtt, fisk og egg. Det er jo de meste næringsrike matvarene vi har. Det er et veldig, veldig dårlig råd. Så da lurer jeg fortsatt på hvorfor du vil at man skal kutte ned på sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 35149...115 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #27 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (På 18.11.2022 den 8.40): Tror du skal være forsiktig med å råde folk til å bytte lege. Hvis man har dratt til legen og fått påvist høyt kolesterol så innebærer det som offtes total kolesterolet og LDL. Anonymkode: f185f...320 Hvorfor skal man fortsette å ha en lege som ikke klarer å oppdatere seg og gir deg potensielt helseskadelige råd? Nei, da hadde jeg funnet meg en ny lege som vet bedre. Anonymkode: 35149...115 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 19. november 2022 #28 Del Skrevet 19. november 2022 (endret) Mykje grønkål, tyting, blåbær og solbær. Nyttar òg mykje bygg. Endret 19. november 2022 av Nattens rytter 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #29 Del Skrevet 19. november 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Ja, det var det du sa. Du sa at man skulle kutte ned på kjøtt, fisk og egg. Det er jo de meste næringsrike matvarene vi har. Det er et veldig, veldig dårlig råd. Så da lurer jeg fortsatt på hvorfor du vil at man skal kutte ned på sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 35149...115 Ikke vær kjip da. Du forstår jo at vedkommende er uenig om hva som er sunt, ikke hvorvidt vi bør spise sunt eller ikke. Du har rett i at kjøtt, fisk og egg er det mest næringsrike. Men folk tar det ikke seriøst hvis du bruker stråmenn. Anonymkode: 24890...fa1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #30 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Ikke vær kjip da. Du forstår jo at vedkommende er uenig om hva som er sunt, ikke hvorvidt vi bør spise sunt eller ikke. Du har rett i at kjøtt, fisk og egg er det mest næringsrike. Men folk tar det ikke seriøst hvis du bruker stråmenn. Anonymkode: 24890...fa1 Hvem er uenig i hva? Stråmenn - hva er det? :-) Anonymkode: 27ab9...c39 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. november 2022 #31 Del Skrevet 19. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ja, det var det du sa. Du sa at man skulle kutte ned på kjøtt, fisk og egg. Det er jo de meste næringsrike matvarene vi har. Det er et veldig, veldig dårlig råd. Så da lurer jeg fortsatt på hvorfor du vil at man skal kutte ned på sunn og næringsrik mat. Anonymkode: 35149...115 Du må lære deg å lese! Jeg skrev at man kan spise sunt selv om man ikke spiser de tingene. Jeg skrev ikke det du påstår. Men nå er det sagt så gjentar jeg den første setningen min mann camping spise sunt selv om man ikke spiser kjøtt fisk og egg. Selv har jeg ikke spist disse tingene på over 15 og barna har aldri spist det. Men vi har et sunt kosthold og alle er friske og raske. Anonymkode: dd9e7...19c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 22. november 2022 #32 Del Skrevet 22. november 2022 Typisk hverdag: Frokost: Gjerne to klementiner, evt ett eller to knekkebrød med gulost. Lite matlyst om morgenen. Lunch: To knekkebrød med ett egg, skinke, litt avokado, agurk og tomat. Middag: I dag var det fiskegrateng, potet og gulrot. Kveld: En porsjon havregrøt med rosiner og kanel. Anonymkode: a855e...280 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wilmus Skrevet 22. november 2022 #33 Del Skrevet 22. november 2022 Jeg inntar alle dagens kalorier innen 1-2 timer, gjerne rundt middagstid. drikker mye vann+ 2 kopper kaffe på morgen/ formiddag. middag består ofte av et stykke kjøtt/fisk+grønnsaker som brokkoli, søtpotet, div andre..og nesten alltid en neve spinat og en stor tomat i skiver ved siden av. for å uppe protein+kalorier spiser jeg alltid dessert. Ofte gresk youghurt, proteinshake, proteinbar etc. nå er favoritten 50 g gresk youghurt blandet med 50 g cottage cheese, en halv proteinpudding oppå der, og valnøtter og en knust pepperkake oppå der igjen. Blir nesten som ostekake☺️ også ofte en klementin eller annen frukt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maestro Skrevet 22. november 2022 #34 Del Skrevet 22. november 2022 Spiser frukt og grønt. Knekkebrød med ost/leverpostei og agurk. Havregrøt med eple og kanel. Veldig glad i sei og ørret. Fullkornspasta. Endel potet. Sjelden gang ris som er fullkorn. Drikker et glass Biola hver dag. Skumma melk bruker jeg i mat og drikke innimellom et glass. Eller supper laga fra bunnen. Endel egg spiser jeg i perioder. Og yougerth med granola. Går fort i typ pytt i panne, om jeg kommer seint hjem. Er da nødmat. Eller baguetter. Men suger på mat, altså spise. Enten glemmer jeg det ellers så blir det nedprioritert fordi jeg skal noe eller holder på med noe. Når jeg begynner og svimle så tar jeg hintet og lager mat. Flinkere på middag enn frokost. Spiser da mat ila dagen og igjen til middag. Så stort sett to måltider til dagen. Og det er ikke helt gunstig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 22. november 2022 #35 Del Skrevet 22. november 2022 Wilmus skrev (10 minutter siden): Jeg inntar alle dagens kalorier innen 1-2 timer, gjerne rundt middagstid. drikker mye vann+ 2 kopper kaffe på morgen/ formiddag. middag består ofte av et stykke kjøtt/fisk+grønnsaker som brokkoli, søtpotet, div andre..og nesten alltid en neve spinat og en stor tomat i skiver ved siden av. for å uppe protein+kalorier spiser jeg alltid dessert. Ofte gresk youghurt, proteinshake, proteinbar etc. nå er favoritten 50 g gresk youghurt blandet med 50 g cottage cheese, en halv proteinpudding oppå der, og valnøtter og en knust pepperkake oppå der igjen. Blir nesten som ostekake☺️ også ofte en klementin eller annen frukt. Den desserten din hørtes god ut!😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #36 Del Skrevet 23. november 2022 AnonymBruker skrev (På 19.11.2022 den 13.21): Hvorfor skal man fortsette å ha en lege som ikke klarer å oppdatere seg og gir deg potensielt helseskadelige råd? Nei, da hadde jeg funnet meg en ny lege som vet bedre. Anonymkode: 35149...115 Porblemet med det ressonnementet er at god helse og å fange opp sykdom er så mye mer enn kolesterolet. Hva hjelper det med en lege som er superopptatt av kolesterol hvis han ikke sender deg til rtg. thorax hvis du har gått lenge med diffus hoste. Jeg jobber i spesialisthelsetjenesten og de fleste pasientene som kommer til oss har vært såpass heldige at de har en kvikk lege som har fanget opp diffuse symptomer. En god lege er så mangt, men du kan ikke be noen skifte fastlege på bakgrunn av det TS skriver her. Det har du altfor lite bakgrunnsinformasjon til å gjøre. Anonymkode: f185f...320 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #37 Del Skrevet 23. november 2022 1.glutenfri knekkebrød med smør, salat, ost, norske økologiske spirer og paprika. 2.Havregrøt med vann og kokosmelk og har litt smør og frø på. 3.Økologisk poteter og økologisk egg eller fersk torsk med økologisk krydder bra for kroppen og creme fraice 4. Puffet ris og havre med alpro kokos. Spiser eple til frukt. I helgen spiser jeg allergivennlig sjokolade uten raffinert sukker. Drikker kun vann men skal prøve på økologisk te en dag. Stress har virkelig gjort skade på mage og tarm så prøver ordne litt opp i det gjennom kosthold Anonymkode: e1438...c15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. november 2022 #38 Del Skrevet 23. november 2022 Frukt og grønt. Grovt brød, bananbrød uten sukker, drikker vann og melk og innimellom litt juice. Spiser fisk. Skeier ut fredag og lørdag. Trener 2-3 ganger i uka. Lever livet, er slank, trent nok og fornøyd. Maten er god også. Blitt god på smaker. Anonymkode: be491...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå