Gå til innhold

Reise til Thailand

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen her som har vært på ferie i Thailand som vil svare på noen spørsmål?

1. Hvor mye kosta det sånn ca med fly og hotell?

2. Hvor i Thailand var du?

3. Hvor mange vaksiner måtte du ta, og hva var prisen på disse?

4. Var turen verdt det? 

har sett litt på reiser til Phuket, og har lagt merke til at prisene på hotell varierer kjempe mye, så litt usikker på hva jeg skal tenke.

Anonymkode: dcdfe...2e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig foretrekker jeg Thailand eller Kambodsja. Thailand er ganske turistifisert etterhvert, og dyrere. Om du velger Thailand ville jeg anbefalt for eksempel Koh Samui, og droppet Phuket. 

Betalte vel ca 12 000 for fly for to voksne til Bangkok sist, men det var pre-korona. Forsøk Skyscanner så ser du alternativene. 

Hotell er vel egentlig et "hvor langt er et tau" spørsmål. Det kommer an på hva du vil ha for pengene. Selv legger jeg gjerne litt i hotell i dette området av verden, det er billig luksus. Så gjerne ca 2000 kroner natta i Thailand. (Men mer på Koh Samui)

Vaksiner- husker ikke antall, hadde noe fra før. En drøy tusenlapp, mener jeg å huske. 

Verdt det - det er jo så uendelig individuelt. Jeg har aldri vært på en tur som ikke er verdt det, men det er jo fordi jeghar satt meg inn i hva stedet har å by på, muligheter for å farte rundt, reviews, og alt det der, i forkant. Og vet hva jeg føler i forhold til varme, "turistmas", tidsforskjeller, diverse mat, og alt. 

Anonymkode: 6730f...530

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Personlig foretrekker jeg Thailand eller Kambodsja. Thailand er ganske turistifisert etterhvert, og dyrere. Om du velger Thailand ville jeg anbefalt for eksempel Koh Samui, og droppet Phuket. 

Betalte vel ca 12 000 for fly for to voksne til Bangkok sist, men det var pre-korona. Forsøk Skyscanner så ser du alternativene. 

Hotell er vel egentlig et "hvor langt er et tau" spørsmål. Det kommer an på hva du vil ha for pengene. Selv legger jeg gjerne litt i hotell i dette området av verden, det er billig luksus. Så gjerne ca 2000 kroner natta i Thailand. (Men mer på Koh Samui)

Vaksiner- husker ikke antall, hadde noe fra før. En drøy tusenlapp, mener jeg å huske. 

Verdt det - det er jo så uendelig individuelt. Jeg har aldri vært på en tur som ikke er verdt det, men det er jo fordi jeghar satt meg inn i hva stedet har å by på, muligheter for å farte rundt, reviews, og alt det der, i forkant. Og vet hva jeg føler i forhold til varme, "turistmas", tidsforskjeller, diverse mat, og alt. 

*Vietnam

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ca 10 år siden vi var i Phuket, Thailand.  Vi reiste i januar og bodde like utenfor byen Phuket.  Tror det het Kato Beach.  Nydelig strand med turkis hav, og hotellet vårt var supert.   

Regntiden der er fra april til oktober.  På den andre siden av øya er regntiden fra september-desember.  Viktig å være klar over hvor forskjellig klimaet er i Thailand når du planlegger å reise dit.  De billigste reisene får du selvfølgelig i regntiden. 

Maten i Thailand er veldig god!  Men lurt å sjekke på tripadviser og planlegge litt dersom du er interessert i matopplevelser.   Da vi var der var øl billig, men vin dyrt. 

Var det verdt, spør du.  Nei, vi synes ikke det.  Reisen var veldig lang, med mellomlanding begge veier.  Vi opplevde også forsinkelser begge veier.  Det må man regne med når reisen er lang.   

Vi kommer ikke å reise tilbake til Phuket.  Men helt ok å ha vært der :)  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 12.25):

Er det noen her som har vært på ferie i Thailand som vil svare på noen spørsmål?

1. Hvor mye kosta det sånn ca med fly og hotell? Jeg var allerede i Asia pga jobb, så jeg betalte bare flybill. fra Singapore til Thailand. 2800 kr kostet de, med Scoot. Jeg klarte å surre med datoene så jeg måtte betale tusen kr ekstra ca for å endre datoer. Hotell kostet 2400 kr for 4 dager. 

2. Hvor i Thailand var du? Ao Nang, Krabi.

3. Hvor mange vaksiner måtte du ta, og hva var prisen på disse? Jeg tok 2 rabies-vaksiner, kostet 1000 kr pr vaksine. Siden jeg liker å kose med dyr. 

4. Var turen verdt det? Ja, det var fint! Skulle gjerne vært der lenger. 

har sett litt på reiser til Phuket, og har lagt merke til at prisene på hotell varierer kjempe mye, så litt usikker på hva jeg skal tenke.

Anonymkode: 8efb2...741

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 12.25):

1. Hvor mye kosta det sånn ca med fly og hotell?

2. Hvor i Thailand var du?

3. Hvor mange vaksiner måtte du ta, og hva var prisen på disse?

4. Var turen verdt det? 

Elsker Thailand. Har ikke telling på hvor mange ganger vi har vært der. 

1. Fly kostet for to personer mellom 10-13 tusen, avhengig av når på året. Dyrere nå har jeg hørt. 
2. Vært i nord ved grensen til Laos, Bangkok, Pattaya(litt utenfor bykjernen), Koh Samet(liten øy). Alltid blandet hvor vi har vært, så noen dager her og der. 
3. Husker ikke, mange mange år siden det ble gjort..

4. Absolutt. Mannen min og jeg har reist mye i hele verden, men skal vi ha en fin reise som ikke koster hinsides med penger så drar vi til Thailand. For å sette i perspektiv var vi på ferie i år i overkant av en uke(sør Europa). Dette kostet ca 100 tusen kroner. To- to og en halv uke i Thailand har pleid å koste oss ca 50 tusen.

Anonymkode: 878ed...f5e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...