AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Testing for kjønnssykdommer før man har sex første gang eller før man blir enige om å begynne å ha ubeskyttet sex. Vil han reagere rart på at jeg sier at han må teste seg først og at jeg kan bli med (for å være sikker på at han faktisk drar)? Er det frekt? Hysterisk? Pleier dere å be nye partnere teste seg? Hva gjør jeg om han sier nei og blir fornærmet og får meg til å føle meg dum? Vi begynte nesten å krangle bare over en corona test for noen uker siden.. Vi enige om å ikke ligge med andre men jeg vet jo ikke hva han kan ha hatt fra før... Anonymkode: b8967...a26
BeLeven Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vil han reagere rart på at jeg sier at han må teste seg først og at jeg kan bli med (for å være sikker på at han faktisk drar)? Er det frekt? Hysterisk? Pleier dere å be nye partnere teste seg? Om nettopp han vil reagere rart aner jeg ikke. Folk er forskjellig, og han er kanskje ikke så moden? Men, ja - skal jeg ha en ny fast partner tester jeg meg, og ønsker en test fra henne også. Det er ikke frekt. Det er å ta deg selv og partnerens helse alvorlig. Men at du vil bli med, og ikke stoler på ham er litt betenkelig. Hvis han begynner å krangle om det, er det ogå betenkelig. Da blir det jo å fortsette med kondom, eter min mening. 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Testing for kjønnssykdommer før man har sex første gang eller før man blir enige om å begynne å ha ubeskyttet sex. Vil han reagere rart på at jeg sier at han må teste seg først og at jeg kan bli med (for å være sikker på at han faktisk drar)? Er det frekt? Hysterisk? Pleier dere å be nye partnere teste seg? Hva gjør jeg om han sier nei og blir fornærmet og får meg til å føle meg dum? Vi begynte nesten å krangle bare over en corona test for noen uker siden.. Vi enige om å ikke ligge med andre men jeg vet jo ikke hva han kan ha hatt fra før... Anonymkode: b8967...a26 Jeg som mann, har alltid sagt, enten test, eller kondom til deg foreligger en test. Har aldri møtt ei jente som har reagert negativt på det. Men, har diskutert dette med kompiser i alle år. Og heller ingen av de som sier de hadde reagert negativt på dette. Ja, menn er somregel ikke like flinke som jenter til å tenke på sykdommer. Men som 99% av mine kompiser sier om temaet, hvis en jente hadde sagt dette, så hadde dem jo vist hvorfor, enkelt og greit. Kjør på. Din kropp, dine redsler, du bestemmer. M38 Anonymkode: eeeb9...c37 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Det er ikke frekt eller hysterisk at begge tester seg før ubeskyttet sex. Jeg har alltid testet meg ved partnerbytte, men de første gangene med en ny person så er det uansett kondom som gjelder for meg. Tar ikke opp testing på første date hvis han ender opp med å bli med hjem, men da blir det brukt beskyttelse. Testing blir mer relevant for meg når det er noe mer fast, og ingen andre involvert, og ønsket om å droppe kondom kommer. Aldri møtt noen som reagerer negativt på noen av delene, men jeg har heller ikke krevd å bli med for å sjekke at de gjennomfører testen. Anonymkode: 08851...fc2 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 BeLeven skrev (8 minutter siden): Men, ja - skal jeg ha en ny fast partner tester jeg meg, og ønsker en test fra henne også. Det er ikke frekt. Det er å ta deg selv og partnerens helse alvorlig. Ber du henne teste seg og ber om bevis? Eller bare sier du på en snill måte at det hadde vært fint om hun også dro å testet seg og stoler på at hun gjør det? Sitat Men at du vil bli med, og ikke stoler på ham er litt betenkelig. Hvis han begynner å krangle om det, er det ogå betenkelig. Da blir det jo å fortsette med kondom, eter min mening Ja men greia er at jeg har aldri hatt den praten med noen om testing før og statistisk sett så vet man at menn vegrer seg for å teste og ikke tar kjønnssykdommer så seriøst. Veldig bra at dere som har svart her gjør det da! Er bare redd for at han ikke skal gidde å dra på klinikken så hvis jeg sier vi kan fra samtidig å teste oss så har jeg bedre kontroll på at han faktisk har gjort det. Han er litt typen til å syns sånt er for flaut tror jeg... Jeg har blitt smitta før av fast partner og ikke hatt sex på lenge nå men vil virkelig ikke risikere å bli smitta igjen men er litt bekymra for å komme med et så uromantisk krav Anonymkode: b8967...a26
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er ikke frekt eller hysterisk at begge tester seg før ubeskyttet sex. Jeg har alltid testet meg ved partnerbytte, men de første gangene med en ny person så er det uansett kondom som gjelder for meg. Tar ikke opp testing på første date hvis han ender opp med å bli med hjem, men da blir det brukt beskyttelse. Testing blir mer relevant for meg når det er noe mer fast, og ingen andre involvert, og ønsket om å droppe kondom kommer. Aldri møtt noen som reagerer negativt på noen av delene, men jeg har heller ikke krevd å bli med for å sjekke at de gjennomfører testen. Anonymkode: 08851...fc2 Men har du bedt noen om å teste seg? Jeg har tatt for gitt at folk gjør det på eget insj men erfart at enkelte menn driter i det og tror de er urørlige. Har inntrykk av at menn tror kjønnssykdommer er mindre utbredt enn det er og at det lissom ikke skjer dem uansett så de ikke gidder å teste Anonymkode: b8967...a26
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men har du bedt noen om å teste seg? Jeg har tatt for gitt at folk gjør det på eget insj men erfart at enkelte menn driter i det og tror de er urørlige. Har inntrykk av at menn tror kjønnssykdommer er mindre utbredt enn det er og at det lissom ikke skjer dem uansett så de ikke gidder å teste Anonymkode: b8967...a26 Jeg har sagt at det er viktig for meg, og at jeg har testet meg, og at jeg da ikke vil ha ubeskyttet sex uten at de har testet seg. Flere har da svart at det ikke er noe problem, og resten har sagt at de skal gjøre det. Kan selvsagt ikke med sikkerhet si at de har tatt testen, de kan jo alltids lyve for meg, men nå har jeg heller aldri blitt smittet av noe. Vil da tro at de har tatt oppfordringen om test. Mitt inntrykk er egentlig at de fleste har tatt det på alvor, og at det blir mer vanlig. Jeg er 29 nå, og har samboer, men har hvert fall bare hatt positive erfaringer rundt dette fra jeg var 20 og til jeg møtte samboeren min. Anonymkode: 08851...fc2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Hvis fyren reagerte voldsomt negativt på det så hadde han ikke vært riktig for meg, rett og slett. Kan ikke ha meg med uansvarlige folk. Anonymkode: 674d1...fe2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Heller bare be om å få se testresultatet. Hvorfor komplisere Anonymkode: 50ce6...401
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Heller bare be om å få se testresultatet. Hvorfor komplisere Anonymkode: 50ce6...401 Man får ikke noe testresultater fra klinikk for seksuell helse. Man får en sms om ny time om prøven er positiv og hører aldri noe hverken per brev eller post om prøven er negativ. Derfor kan man aldri vite om personen har vært der og må stole på det hen sier, derfor tryggere å dra samtidig så man ser at han går inn Mulig det er anderledes om man går privat men flere tusen kroner for tester privat kan jeg ikke kreve Anonymkode: b8967...a26
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Man får ikke noe testresultater fra klinikk for seksuell helse. Man får en sms om ny time om prøven er positiv og hører aldri noe hverken per brev eller post om prøven er negativ. Derfor kan man aldri vite om personen har vært der og må stole på det hen sier, derfor tryggere å dra samtidig så man ser at han går inn Mulig det er anderledes om man går privat men flere tusen kroner for tester privat kan jeg ikke kreve Anonymkode: b8967...a26 Man blir kun kontaktet om det er positiv test... hvordan skal du da kunne ha kontroll på svaret? Umulig. Den eneste muligheten er å gå til privat og få det dokumentert. Ja, privat får du det dokumentert. Du får jo evt legge ut for han den 1000 lappen det koster, om interessen for privat testing ikke er gjensidig Anonymkode: 50ce6...401
BeLeven Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ber du henne teste seg og ber om bevis? Eller bare sier du på en snill måte at det hadde vært fint om hun også dro å testet seg og stoler på at hun gjør det? Jeg ber henne teste seg ja, og stoler på henne. Sex er jo uansett en tillitssak, og hvis jeg ikke kan stole på henne vil jeg ikke ha sex med henne heller. Sitat Ja men greia er at jeg har aldri hatt den praten med noen om testing før og statistisk sett så vet man at menn vegrer seg for å teste og ikke tar kjønnssykdommer så seriøst. Veldig bra at dere som har svart her gjør det da! Er bare redd for at han ikke skal gidde å dra på klinikken så hvis jeg sier vi kan fra samtidig å teste oss så har jeg bedre kontroll på at han faktisk har gjort det. Han er litt typen til å syns sånt er for flaut tror jeg... Jeg har blitt smitta før av fast partner og ikke hatt sex på lenge nå men vil virkelig ikke risikere å bli smitta igjen men er litt bekymra for å komme med et så uromantisk krav Jeg tenker at du kan blåse i at menn statistisk sett ikke gidder å teste seg. Du bør sikre deg en av de som faktisk gjør det, for da tar han deg og forholdet seriøst. Men et konkret tips til slutt: Hvis dere dropper å gå klinikk, men i stedet bruker en test du sender inn - f.eks. via nettlegevakt.no, så slipper han å bli forlegen, og han får svar på sms - som du kan også se. Også ved negativt resultat. Lykke til!
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Man blir kun kontaktet om det er positiv test... hvordan skal du da kunne ha kontroll på svaret? Umulig. Den eneste muligheten er å gå til privat og få det dokumentert. Ja, privat får du det dokumentert. Du får jo evt legge ut for han den 1000 lappen det koster, om interessen for privat testing ikke er gjensidig Anonymkode: 50ce6...401 Det er ikke svaret jeg vil ha kontroll over. Men at han faktisk drar å tester seg og ikke driter i det Får han positivt svar stoler jeg på at han sier fra men statistisk sett så sies det at menn i mindre grad drar å tester seg Anonymkode: b8967...a26
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Testing for kjønnssykdommer før man har sex første gang eller før man blir enige om å begynne å ha ubeskyttet sex. Vil han reagere rart på at jeg sier at han må teste seg først og at jeg kan bli med (for å være sikker på at han faktisk drar)? Er det frekt? Hysterisk? Pleier dere å be nye partnere teste seg? Hva gjør jeg om han sier nei og blir fornærmet og får meg til å føle meg dum? Vi begynte nesten å krangle bare over en corona test for noen uker siden.. Vi enige om å ikke ligge med andre men jeg vet jo ikke hva han kan ha hatt fra før... Anonymkode: b8967...a26 Hvis du skal bli med for og være sikker på at han faktisk drar, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha sex med han? Du stoler jo ikke på han? Om han gjør som du sier og drar til en annen dame og blir smittet dagen etter da? Skal du følge han til legen hver dag? Kranglet over en corona test? egentlig tenker jeg at en bør vite om en frisk før en går inn i den fasen av forholdet. Har aldri bedt, men blitt enige om. Jeg har aldri krevd og se noe testresultat. Hvis en mann hadde krevd og bli med meg til legen, eller og se legeattest hadde jeg jo ikke truffet han mer. Ikke fordi jeg er syk, men fordi jeg ikke kan være sammen med en som ikke stoler på meg og tenker helt ulogisk. nei, du vet ikke hva han kan ha hatt før. Du vet heller ikke hva han har fremover siden du ikke stoler på han, og dermed ikke aner hvem han ligger med. Anonymkode: 98064...a4f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 17 minutter siden, AnonymBruker said: Det er ikke svaret jeg vil ha kontroll over. Men at han faktisk drar å tester seg og ikke driter i det Får han positivt svar stoler jeg på at han sier fra men statistisk sett så sies det at menn i mindre grad drar å tester seg Anonymkode: b8967...a26 Da kan du jo bare si at han må teste seg .... Anonymkode: 50ce6...401
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvis du skal bli med for og være sikker på at han faktisk drar, så skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha sex med han? Du stoler jo ikke på han? Om han gjør som du sier og drar til en annen dame og blir smittet dagen etter da? Skal du følge han til legen hver dag? Kranglet over en corona test? egentlig tenker jeg at en bør vite om en frisk før en går inn i den fasen av forholdet. Har aldri bedt, men blitt enige om. Jeg har aldri krevd og se noe testresultat. Hvis en mann hadde krevd og bli med meg til legen, eller og se legeattest hadde jeg jo ikke truffet han mer. Ikke fordi jeg er syk, men fordi jeg ikke kan være sammen med en som ikke stoler på meg og tenker helt ulogisk. nei, du vet ikke hva han kan ha hatt før. Du vet heller ikke hva han har fremover siden du ikke stoler på han, og dermed ikke aner hvem han ligger med. Anonymkode: 98064...a4f Vi er enige om å ikke ligge med andre og jeg har ikke noen tvil om at han holder seg til bare meg men det jeg er skeptisk til er om han (menn generelt) går å tester seg når han blir bedt om det eller om han prøver å unnslippe og bare late som han var der for å slippe mere mas om det. Statistisk sett så tar ikke menn seksuell helse på alvor i like høy grad som kvinner og jeg har snakket med flere menn som aldri hele livet har testet seg og som syns det er for "tapere" og ydmykende og tror at de er unike som aldri kan bli smittet så ender de opp med å være smittespreder Anonymkode: b8967...a26
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Da kan du jo bare si at han må teste seg .... Anonymkode: 50ce6...401 Ja tenkte å si det men han har aldri gjort det før tror jeg så hvordan kan jeg vite at han faktisk gidder nå... Anonymkode: b8967...a26
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå