Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er fantastisk!! Jeg elsker den! Hadde den på når jeg fødte, men har nesten hatt enda mer glede av den i barseltiden etterpå. Den er så lett og behagelig i stoffet, og superenkel å amme i 😊

Jeg er vanligvis M/L og kjøpte L/XL - den er enorm! Men heller for god plass enn for dårlig i et sånt plagg tenker jeg da!

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg brukte min masse både før fødsel og nå i ettertid! Helt gull, verdt pengen! Jeg bruker vanligvis M/L i klær, har den i s/m, det er en romslig modell. 

Skrevet

Men får man lov å ha på private klær under fødsel? Mener jeg fikk beskjed om å skifte til «sykehuskjole» sist. Denne ser unektelig mye bedre ut! 😅

Anonymkode: 15ea0...a22

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men får man lov å ha på private klær under fødsel? Mener jeg fikk beskjed om å skifte til «sykehuskjole» sist. Denne ser unektelig mye bedre ut! 😅

Anonymkode: 15ea0...a22

Jeg har født en gang i egen t-skjorte og en gang i sykehusskjorte. Tanken er vel bare at du ikke skal grise til klærne dine og få lettere tilgang til brystet?

Anonymkode: bb7f5...d53

Skrevet

Forstår ikke hvordan denne er bedre enn sykehusskjortene? Jeg fødte for en måned siden og alt forble så privat som man kan i en slik situasjon. 

Anonymkode: 82132...8e8

• Liker 1
Skrevet

Første fødsel gikk vannet i 'reise til sykehuset joggebuksa' (total krise da det skjedde, hva skulle jeg da liksom reise i?). Fødte i sykehusskjorte.

Andre gang var en styrtfødsel, stormrier, prøvde badekar som lindring men rakk ikke stort. Fødte veldig naken og kunne ikke brydd meg mindre.

Sikkert skjønn etter fødsel eller når man kommer hjem fra sykehuset. På rommet hadde jeg på sykehusskjorta eller topp og tynn joggebukse. Var veldig varmt på rommet.

Anonymkode: c8e3d...15f

Skrevet

Jeg har vel vært tilnærmet naken alle 3 gangene jeg har født! Vært kokvarm og svettet som bare det!

Jeg ser ikke helt vitsen med å bruke så mye penger på bekledning du egentlig får på sykehuset. Dette gjelder flere av produktene til fødebaggen. Jordmora bak alt dette tjener sikkert godt på at spesielt førstegangsfødende kjøper ting de egentlig ikke trenger å bruke penger på..

Anonymkode: 60b6f...710

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har vel vært tilnærmet naken alle 3 gangene jeg har født! Vært kokvarm og svettet som bare det!

Jeg ser ikke helt vitsen med å bruke så mye penger på bekledning du egentlig får på sykehuset. Dette gjelder flere av produktene til fødebaggen. Jordmora bak alt dette tjener sikkert godt på at spesielt førstegangsfødende kjøper ting de egentlig ikke trenger å bruke penger på..

Anonymkode: 60b6f...710

Denne kjolen er jo vel så nyttig - om ikke mer til nytte i barsel. Det blir som å kjøpe et hvilket som helst annet gravid/ammeplagg bare at denne er litt mer praktisk innrettet mot akkurat fødsel og den første tiden.

Sønnen min er 10 uker og jeg bruker fremdeles kjolen støtt og stadig på sofadager hvor komfort og enkel tilgang på pupp er det viktigste.

Synes fødebagen får ufortjent mye negativ omtale her på kg. Ja, det er dyrt, men produktene er faktisk både gode og nyttige.

Jeg takket også meg selv for at jeg hadde kjøpt kjølebind i forkant selv om alle her inne sa det var tull fordi de har det på sykehuset - da jeg var på barsel hadde de glemt å ordne kjølebind så det fantes ikke på mange timer da jeg etterlyste det. Da var det kjekt å ha med egne selv som var klare med en gang!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...