AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jeg har truffet en på Tinder som jeg har chattet bittelitt med. Igår ville han ringe meg og vi pratet i over 1 time. Han er en kjekk mann, og med en god jobb. Men jeg vet ikke, fikk noen vibber som gjorde meg usikker.. Han pratet mye om seg selv, hva han har oppnådd og gjort osv. At han tjener godt, og har hatt masse dyre ting A, men lært at det ikke betyr så mye. Han sier han ikke er ute etter ligging, fordi hvis det er det han ønsker så er det ikke noe problem for han (og det har aldri vært noe problem).. Han snakker mye om de gode verdiene sine, men jeg en biiitteliten følelse av ovenfra og med holdning (men kan ta feil her altså). Og jeg er redd han vil kjede seg fort. Jeg vil ha ett forhold livet ut nå (uten noe garanti, men oddsen for det er lavere med en som kjede seg fort). Burde jeg gi det en sjanse videre? Anonymkode: 78853...500
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Følg magefølelsen din. Anonymkode: 83c95...cad 16 8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): og med en god jobb. Hva mener du med god jobb? Vet det er avsporing men bare lurer siden mange bruker begrepet «god jobb» uten å gå konkret inn på hva det innebærer. Hva jobber han som? Anonymkode: 8ff8d...10b 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 TS her. Mulig jeg får litt dårlig magefølelse fordi han er superekstrovert, men jeg er nok mer introvert og rolig. Vet ikke om jeg er spennende nok for han + om jeg kommer til å bli «sliten» av han… Anonymkode: 78853...500 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva mener du med god jobb? Vet det er avsporing men bare lurer siden mange bruker begrepet «god jobb» uten å gå konkret inn på hva det innebærer. Hva jobber han som? Anonymkode: 8ff8d...10b En bra stilling i ett stort og solid firma. Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det noe annerledes. En som tjener svært godt. En stilling som krever høyere utdannelse (mer enn bachelor) Anonymkode: 78853...500
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Det kan være hans måte å være litt nervøs på. Prate i vei som en foss om seg og sitt. Jeg ville pratet med han flere ganger og sett om det endrer seg. Anonymkode: b6f6e...9ec 1 5
Cornix Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Som tidligere skrevet, følg magefølelsen din. Stol på den. Det er kroppens respons på at det er noe som skurrer, noe du ikke kan sette helt fingeren på. Føler man på skepsis/ubehag er det best å tenke "next" først som sist. 5 1
charlotte0 Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Som regel stemmer magefølelsen. Men er nok lettere å gjøre seg opp en mening om dere møtes ansikt til ansikt, enn bare over telefon. 😊 Kanskje han bare «tøffer» seg for å imponere, også skjønner han ikke hvor dust det høres ut. 😅 2
Engel Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Spurte han noe om deg? Om dine tanker og mål for livet? Du sier han snakket mye om seg selv. Vist han oppriktig interesse for å bli kjent med deg? Jeg har lært at når noe skurrer så stemmer det. Følg magefølelsen. 1 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Får dårlig magefølelse av han jeg også. Hadde holdt meg langt unna! Alt han sier men mest av alt at han sier at det ikke er noe problem for han å få seg noe osv. Han prøver å få deg til å føle deg spesiell ved at han snakker med deg, samtidig som han prøver å få deg usikker på om du er god nok og han skryter seg selv opp. Veldig narsissistisk og narsissister er ditt livs verste mareritt å blande deg borti Anonymkode: 741aa...db3 4 6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): TS her. Mulig jeg får litt dårlig magefølelse fordi han er superekstrovert, men jeg er nok mer introvert og rolig. Vet ikke om jeg er spennende nok for han + om jeg kommer til å bli «sliten» av han… Anonymkode: 78853...500 Man kan være ekstrovert og likevel interessert i andre og ikke skryte så mye. Anonymkode: 2b445...d83 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 TS her! Fikk kanskje litt følelsen av at hvis jeg ikke forsto helt hva han mente, eller hadde en annen «måte å tenke på» så ble jeg litt «arrestert».. Tror jeg heller mot å la han ligge.. huff, er bare sååå vanskelig å finne noen. Hadde håpet han her var bra. Er redd jeg gir opp for fort… Anonymkode: 78853...500 1
ElectricScum Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 På generelt grunnlag er jeg ikke enig i at man alltid skal "følge magefølelsen" uten å gi det en sjanse. Førsteinntrykket er ikke nødvendigvis alltid korrekt, og "magefølelsen" er ikke et vitenskapelig måleapparat. Forresten kan det diskuteres om det egentlig handler om "magefølelse" når han sier direkte korka ting. Her kan man simpelthen bare legge sammen et knippe med kleine uttalelser. Når han i løpet av én samtale klarer å formidle at han har mange dyre ting, har en viktig stilling, lett drar damer og tjener godt med penger, så trenger iallfall ikke jeg en magefølelse for å konkludere med at denne fyren fremstår som en skikkelig douche. 2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 ElectricScum skrev (34 minutter siden): På generelt grunnlag er jeg ikke enig i at man alltid skal "følge magefølelsen" uten å gi det en sjanse. Førsteinntrykket er ikke nødvendigvis alltid korrekt, og "magefølelsen" er ikke et vitenskapelig måleapparat. Forresten kan det diskuteres om det egentlig handler om "magefølelse" når han sier direkte korka ting. Her kan man simpelthen bare legge sammen et knippe med kleine uttalelser. Når han i løpet av én samtale klarer å formidle at han har mange dyre ting, har en viktig stilling, lett drar damer og tjener godt med penger, så trenger iallfall ikke jeg en magefølelse for å konkludere med at denne fyren fremstår som en skikkelig douche. Kall det heller gjerne røde flagg enn magefølelse om du ikke liker det generelle rådet om å lytte til magefølelsen. Man skal ikke ignorere røde flagg, og ofte er det "magefølelsen" vår som oppfatter røde flagg da bevisstheten vår dempes og blendes av håp og troen om å se det beste i andre mennesker. Derfor er magefølelsen viktig, det er kroppens varslingssystem om at noe ikke er bra for oss (eller er bra for oss, i andre sammenhenger og man får en god magefølelse) Anonymkode: 741aa...db3 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 Om han må snakke om de gode verdiene sine, så har han antagelig ikke gode verdier. Anonymkode: 490d7...f25 2 4
GrønnNellik68 Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg har truffet en på Tinder som jeg har chattet bittelitt med. Igår ville han ringe meg og vi pratet i over 1 time. Han er en kjekk mann, og med en god jobb. Men jeg vet ikke, fikk noen vibber som gjorde meg usikker.. Han pratet mye om seg selv, hva han har oppnådd og gjort osv. At han tjener godt, og har hatt masse dyre ting A, men lært at det ikke betyr så mye. Han sier han ikke er ute etter ligging, fordi hvis det er det han ønsker så er det ikke noe problem for han (og det har aldri vært noe problem).. Han snakker mye om de gode verdiene sine, men jeg en biiitteliten følelse av ovenfra og med holdning (men kan ta feil her altså). Og jeg er redd han vil kjede seg fort. Jeg vil ha ett forhold livet ut nå (uten noe garanti, men oddsen for det er lavere med en som kjede seg fort). Burde jeg gi det en sjanse videre? Anonymkode: 78853...500 Når noe skurrer slik så bruk litt mer tid på han og få litt klarer bilde av hvem han er. Mannfolk som skryter har jeg ikke så mye til overs for... og spurte han deg om noe? Føler du at han viser noe interesse for deg som person? 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 En som sier om seg selv ‘jeg har gode verdier’ - har det stort sett ikke. For meg høres det du forteller nærmest som et manus for å komme i trusa di - slik menn oppfatter dating og hva kvinner vil høre. Enten en som spiller et spill - og/eller en som er høy på seg selv. Anonymkode: 815e1...18d 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 7 hours ago, ElectricScum said: På generelt grunnlag er jeg ikke enig i at man alltid skal "følge magefølelsen" uten å gi det en sjanse. Førsteinntrykket er ikke nødvendigvis alltid korrekt, og "magefølelsen" er ikke et vitenskapelig måleapparat. Forresten kan det diskuteres om det egentlig handler om "magefølelse" når han sier direkte korka ting. Her kan man simpelthen bare legge sammen et knippe med kleine uttalelser. Når han i løpet av én samtale klarer å formidle at han har mange dyre ting, har en viktig stilling, lett drar damer og tjener godt med penger, så trenger iallfall ikke jeg en magefølelse for å konkludere med at denne fyren fremstår som en skikkelig douche. På en måte er jeg enig, samtidig har jeg knapt opplevd at magefølelsen har vært feil. Den kan være unøyaktig i at det kommer frem ting senere som gjør at en god magefølelse blir dårlig, men har aldri opplevd motsatt, at en dårlig magefølelse ble til god. Anonymkode: 2a90e...fe7 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg har truffet en på Tinder som jeg har chattet bittelitt med. Igår ville han ringe meg og vi pratet i over 1 time. Han er en kjekk mann, og med en god jobb. Men jeg vet ikke, fikk noen vibber som gjorde meg usikker.. Han pratet mye om seg selv, hva han har oppnådd og gjort osv. At han tjener godt, og har hatt masse dyre ting A, men lært at det ikke betyr så mye. Han sier han ikke er ute etter ligging, fordi hvis det er det han ønsker så er det ikke noe problem for han (og det har aldri vært noe problem).. Han snakker mye om de gode verdiene sine, men jeg en biiitteliten følelse av ovenfra og med holdning (men kan ta feil her altså). Og jeg er redd han vil kjede seg fort. Jeg vil ha ett forhold livet ut nå (uten noe garanti, men oddsen for det er lavere med en som kjede seg fort). Burde jeg gi det en sjanse videre? Anonymkode: 78853...500 Hvis ikke de tingene der ikke er turn off nok og hint om røde flagg, så vet jeg neimen ikke... Anonymkode: b3bb7...b53 3 1
NiceOrNothing Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS her! Fikk kanskje litt følelsen av at hvis jeg ikke forsto helt hva han mente, eller hadde en annen «måte å tenke på» så ble jeg litt «arrestert».. Tror jeg heller mot å la han ligge.. huff, er bare sååå vanskelig å finne noen. Hadde håpet han her var bra. Er redd jeg gir opp for fort… Anonymkode: 78853...500 Ikke for å være negativ , men Massevis av røde flagg her . Skryter av seg selv , jobb , inntekt , stilling . Skryter av dyre ting han har hatt . Sier han ikke er interessert i ligging , men om han skulle vært det , er det lett for han å få det . Å sist men ikke minst : arresterer deg hvis du sier noe feil / ikke forstår . Allerede i første samtale ??? Run , girl run . Ser ikke EN eneste ting som virker sjarmerende med han her. 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå