AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Jeg har tonet håret 2-3 ganger i året de siste 5-6 årene. Det har jeg gjort bare for å få litt friskere farge, og har brukt fargen som er nærmest min naturlige hårfarge. Nå har jeg begynt å bli litt mer grå, og da ser jeg at den fargen er litt mørk for meg. Jeg tenkte da å prøve en toning som er to nyanser lysere enn min naturlige hårfarge, bare for å se om den passer bedre. Men, nå sier de jeg har snakket med om dette at det ikke vil fungere siden jeg har farget hår. Men toning er vel ikke farge? Skal ikke den vaskes ut? Anonymkode: ff903...fd0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Hvem er de du har snakket med? Regner med frisøren som har gjort jobben kjenner bedre til hvilke produkter du har hatt i håret enn hva vi gjør. Ellers må du opplyse nøyaktig hvilke produkter som ble brukt for at vi skal kunne si noe til eller fra. Anonymkode: 0bee7...cb2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Jeg har ikke vært hos frisør. Jeg har tonet håret selv med L'oreal cream gloss, farge 4.1, men tenkte prøve 6.1 nå. Anonymkode: ff903...fd0
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Man kan ikke «tone» håret lysere enn det i utgangspunktet er, da må det blekes dessverre. En toning kan kun endre fargeskjæret på håret, men vil ikke ha noen effekt hvis toningen er lysere enn hårfargen din. Anonymkode: e1087...165 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Toning er ikke farge nei, og skal vaskes ut. Nettopp derfor er produktet for svakt pigmentet til å kunne endre hårfargen din. Spesielt fordi du ønsker å få et lysere resultat. Så da må du bleke. Anonymkode: e1087...165 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Min mor fikk gråere hår og hun striper hos frisøren, og toner over med en naturlig farge. Kan anbefale, hun gikk fra å farge håret med hjemmefarging til å se superfin ut! Søk hjelp hos frisør. Anonymkode: b8fb2...9fd
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Hårfarging fungerer ikke som maling hvor man kan male en lys farge på toppen av en mørkere. En toning kan kun endre skjæret i håret ditt, men må være en annen fargenyanse eller mørkere for å kunne ha effekt. Siden du ønsker et lysere hår må du først fjerne de mørke pigmentene du ikke liker, gjerne med en avfarging. Så kan en frisør farge håret ditt sånn du vill, eller legge til en toning/glansvask for å få den fargen du ønsker deg. Anonymkode: e1087...165
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå