Gå til innhold

Får man abort samme dag ved MA?

Sjokoladekosmos

Anbefalte innlegg

Hei! 
jeg vil sannsynligvis få beskjed om MA ved neste UL. Det så ikke bra ut ved sist UL og HCG-stigning var ikke som forventet, så jeg ble satt opp til kontrollultralyd om en uke. I mellomtiden har mine symptomer på graviditet begynt å avta, så jeg er forberedt på at det er en MA. Vil jeg i så fall få tilbud om medisinsk abort med en gang? Eller må jeg settes opp til ny time for abort? Det var bare så vidt de fikk klemt meg inn i timeboken uken etter UL, de var egentlig fullbooket og ville tilby meg time i en annen by. 
Jeg syns det er belastende å måtte vente enda lengre med et dødt foster i magen, og evt. måtte reise til en annen by for å gjøre det 😢

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sjokoladekosmos skrev (Akkurat nå):

Hei! 
jeg vil sannsynligvis få beskjed om MA ved neste UL. Det så ikke bra ut ved sist UL og HCG-stigning var ikke som forventet, så jeg ble satt opp til kontrollultralyd om en uke. I mellomtiden har mine symptomer på graviditet begynt å avta, så jeg er forberedt på at det er en MA. Vil jeg i så fall få tilbud om medisinsk abort med en gang? Eller må jeg settes opp til ny time for abort? Det var bare så vidt de fikk klemt meg inn i timeboken uken etter UL, de var egentlig fullbooket og ville tilby meg time i en annen by. 
Jeg syns det er belastende å måtte vente enda lengre med et dødt foster i magen, og evt. måtte reise til en annen by for å gjøre det 😢

De brukte en halv ule på å kalle meg inn

Anonymkode: d1561...f32

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit! Det er en skikkelig fæl situasjon å stå i. For meg ble det oppdaget på en tirsdag. Fikk time på poliklinikken dagen etter for å bekrefte det (sikkert litt det samme som du skal). Jeg fikk tabletter samme dag som de bekreftet at det var et dødt foster. Fikk et skriv med prosedyren og telefonnummer jeg kunne ringe hvis det ble mye blødninger osv.

Ta vare på deg selv. ❤️

Anonymkode: b0d7a...c40

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk tablettene fra privat gynekolog da det ble konstatert MA, var inne i 10-15 minutter for UL, medisiner og informasjon. De hadde ferdiglaget medisiner til abort ved MA i små ziplockposer. 

Anonymkode: d5e80...6f1

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde MA og ble faktisk innlagt på sykehuset for medikamentell abort, trodde man "måtte" gjør det hjemme. Fikk påvist MA på torsdag og time til abort på lørdag. Var innskrevet, med eget rom, fra 8-tiden om morgenen og til utpå ettermiddagen, da var jeg "ferdig" og hadde bare vanlige sterke mensblødninger de neste 10 dagene. 

Anonymkode: 57979...af3

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg håper at jeg som flere av dere skriver vil få medisinene samme dag, sånn at jeg slipper å gå lenge å vente 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så kjipt at du må gjennom det. Jeg har hatt to runder, første ble påvist på en fredag. Da fikk jeg beskjed om å møte på sykehuset på mandag. Andre gang ble jeg sendt rett på sykehuset samme dag. 

Anonymkode: 8be90...f40

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde MA så blødde jeg så mye at det var rett inn på sykehuset for å få ut resten.

Anonymkode: 255c2...045

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist ♥️ Da jeg hadde det fikk jeg tabletter samme dag. Om man blir lagt inn for en medisinsk abort kommer eller får tabletter kommer vel an på hvor langt man er på vei tror jeg? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble oppdaget ma på ultralyd i uke 9, en torsdag, og fikk time på sykehuset på fredagen. Der oppdaget legene at det var tvillinger, så da måtte jeg legges inn for medisinsk abort. Var inne på søndagen for å ta en pille, og sjekket inn på mandag morgen for å sette i gang. Dessverre gikk det ikke som planlagt, og natt til tirsdag måtte jeg plutselig få utskrapning pga mye blødning og lite fremgang. Blødde ingen ting etter dette, og var deilig at det ikke varte lengre. Kjip opplevelse, og var jo også veldig lei meg. 

Føler veldig med deg❤️ Jeg syntes det var veldig dumt og ekkelt å ha døde fostre inni meg. Holdt meg bare hjemme og gjorde ganske lite mens jeg ventet, for følte det ville være respektløst overfor fostrene å gå i butikken eller gjøre gøye ting når de var døde. Vet det høres rart ut. Men det føltes rett å være hjemme og sørge i fred…

Anonymkode: 5b973...efb

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...