Gå til innhold

Martine - Jakten på rettferdighet

Labbene

Anbefalte innlegg

Første episode ble sendt i går på Tvnorge. Synes dette var en meget bra laget produksjon, og ser frem til fortsettelsen. 

Jeg er litt imponert over hvor proffe politiet der borte var, og det virker som de  var ganske raske til å følge opp viktige hendelser i begynnelsen.  Hun ble jo medt savnet cirka et døgn etter sist hun ble sett, men alikevel tok de imot saken og fulgte ganske bra opp i starten.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det irriterer meg så SYKT at de ikke bare kan publisere alle episodene på en gang. Håpløst å se Krim med en ukes mellomrom 🥲

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper de kan få tatt drapsmannen. Likte dokumentaren, og likte spesielt godt at moren er med, har kun sett faren i media før. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De to første episodene var veldig bra. Trist å tenke på at Martine var død og Abdulhak på vei ut av landet lenge før noen rakk å registrere at hun var borte. Viser hvor vanskelig det kan være å få rettferdighet for noen hvis den som har gjort ugjerningen er beskyttet av penger og makt. 

Lurer også fælt på hvem den siktede kvinnen er. Ut ifra beskrivelser i media tenker jeg at det nesten må være snakk om en mor eller en tante, men har prøvd å ikke google for dypt, har lyst til å følge serien også. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joni123 skrev (1 minutt siden):

En annen dokumenter om henne ligger vel på sumo. Den er også veldig fin. 

Jakten på den mistenkte heter den,( dokument2)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må si at Martine saken er veldig gripende. Føler jeg kjenner de alle med å følge med serien. Kjenner på den sorgen, frustrasjonen fra foreldre og familien.  og døds angsten Martine måtte kjenne på de minuttene før hun døde. Imponert over at hun klarte å være så oppegående når det gjaldt å skille skole og privaten. Trist hun ikke skjønte kulturen hans. I det mener jeg at de er truende til drap for å få det han ville ha.

Å enda rarere at faren beskytter han i mot å bli utlevert. En dag  gjør farouk en tabbe med å føle seg trygg nok til å reise en plass. Å da blir han tatt. Syns det er ok at han stadig blir påminnet drapet igjennom media. Innbiller meg å ha hørt at han har kone og barn borti Jemen??

Husker saken fra 2008 men satte meg ikke inn i den. Nå skal jeg ha med meg hver episode.

Håper de klarer å ta drapsmannen en vakker dag.

Hvil i fred Martine❤

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Dette var en utrolig gripende dokumentar. Gjorde saken virkelig på en så fin måte. Har den høyeste respekt for begge de flotte foreldrene. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eleaelea skrev (På 24.11.2022 den 22.42):

Må si at Martine saken er veldig gripende. Føler jeg kjenner de alle med å følge med serien. Kjenner på den sorgen, frustrasjonen fra foreldre og familien.  og døds angsten Martine måtte kjenne på de minuttene før hun døde. Imponert over at hun klarte å være så oppegående når det gjaldt å skille skole og privaten. Trist hun ikke skjønte kulturen hans. I det mener jeg at de er truende til drap for å få det han ville ha.

Å enda rarere at faren beskytter han i mot å bli utlevert. En dag  gjør farouk en tabbe med å føle seg trygg nok til å reise en plass. Å da blir han tatt. Syns det er ok at han stadig blir påminnet drapet igjennom media. Innbiller meg å ha hørt at han har kone og barn borti Jemen??

Husker saken fra 2008 men satte meg ikke inn i den. Nå skal jeg ha med meg hver episode.

Håper de klarer å ta drapsmannen en vakker dag.

Hvil i fred Martine❤

Det sies at han har vært på masse reiser utenfor Jemen. Har man penger nok så greier man vel å holde seg under radaren dessverre. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Purple Basil skrev (8 timer siden):

Det sies at han har vært på masse reiser utenfor Jemen. Har man penger nok så greier man vel å holde seg under radaren dessverre. 

jeg er litt usikker på om jeg skal tro på det, at han ikke har noe liv etter natten Martine døde. Er det slik at han føler seg "fengslet" i eget hjem på fjortende året, så syns jeg det er rart han ikke snart "klikker og bestemmer seg for å reise til london å gjøre opp for seg å bli fri. Forstår det kan være maktkamper i en så rik familie. Splitt og hersk. Har troen på at en dag blir han tatt og ført til london. Syns det er greit at han er begrenset i ting, når han rømte fra et drap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...