Gå til innhold

Noen som har opplevd dette? Rar men litt komisk opplevelse fra datinggruppe

Anbefalte innlegg

Skrevet

En fremmed fyr fra en datinggruppe jeg er medlem i (vi er begge i 20-30 årene) begynte å sende meg meldinger her forleden. Han virket hyggelig og grei, men var ikke helt det jeg så etter. Da vi hadde snakket sammen en stund og jeg prøvde å trekke meg høflig og rolig unna, begynte han å nærmest bombadere meg med meldinger ala «Jeg har ikke vært sammen med noen på 8 år og jeg savner den nærheten dette gir», «Ingen som vil være med meg😭ingen som vil ha meg» og masse slike meldinger med sånne type smileys.. Jeg prøvde å være støttende og si at vi begge må bare prøve å finne noen som passer til hverandre. Da skrev han plutselig «Du kunne vel ikke hjulpet meg litt da? Med sex og sånn?». Han ville altså at jeg skulle «trøste» han med sex.. Jeg prøvde da å være litt avvisende i meldingene og da tilslutt skjønte han at jeg ikke var interessert. Da kom meldingene «Du er vel en som ligger rundt uansett», «Du er nok bare et lite ludder! Så jeg taper sikkert ingenting på å ikke få ligge med deg» osv. Jeg visste ikke om jeg skulle le eller gråte så jeg bare blokkerte han.. Altså, hva er det slike menn tenker med? Tror de at kvinner skal bli interessert ved at de bruker den type taktikk? Noen som har opplevd det samme? De holder på slik og skriver slik til kvinner, så klager de på at de er singel..😅🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 3d97a...68f

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Gjest vilkåret
Skrevet

Gjennomsnittlige til under gjennomsnittlig intelligens kombinert med mental sykdom. De har lite kapasitet for å leve seg inn i hvordan andre tenker og føler. Han ser på andre mennesker som NPC-er.

Skrevet
41 minutter siden, vilkåret said:

Gjennomsnittlige til under gjennomsnittlig intelligens kombinert med mental sykdom. De har lite kapasitet for å leve seg inn i hvordan andre tenker og føler. Han ser på andre mennesker som NPC-er.

Du verden for en grunn analyse! Lurer på hvem som egentlig mangler empati og intelligens her.

Jeg mener på ingen måte å forsvare denne fyrens oppførsel, men det er jo helt åpenbart at det er desperasjonen etter kjærlighet og sex som gjør ham irrasjonell. Jo mer desperat han blir, ettersom han skjønner at han ikke «har sjans», desto mer irrasjonell blir han. Irrasjonaliteten gir seg til slutt utslag i manglende empati og hevngjerrighet, men utgangspunktet er et reelt ønske om å oppnå en viss type kontakt med et annet menneske.

Dette har lite eller ingenting med manglende intelligens å gjøre. Alle kan gjøre ekstreme ting om de blir desperate nok, og hvor grensen til desperasjon går hos mennesker er høyst individuelt.

Anonymkode: d0380...6e3

• Liker 3
Skrevet

Tror absolutt ikke det er noe mental sykdom i bildet her. Dette er heldigvis ikke normal oppførsel fra menn, men jeg har opplevd det så mange ganger. De er så interesserte helt til man avviser høflig, da er du tidenes ludder og kjerring, og "ville ikke tatt i deg med ildtang" osv. 

Anonymkode: 09f1a...91b

• Nyttig 6
Gjest vilkåret
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Du verden for en grunn analyse! Lurer på hvem som egentlig mangler empati og intelligens her.

Jeg mener på ingen måte å forsvare denne fyrens oppførsel, men det er jo helt åpenbart at det er desperasjonen etter kjærlighet og sex som gjør ham irrasjonell. Jo mer desperat han blir, ettersom han skjønner at han ikke «har sjans», desto mer irrasjonell blir han. Irrasjonaliteten gir seg til slutt utslag i manglende empati og hevngjerrighet, men utgangspunktet er et reelt ønske om å oppnå en viss type kontakt med et annet menneske.

Dette har lite eller ingenting med manglende intelligens å gjøre. Alle kan gjøre ekstreme ting om de blir desperate nok, og hvor grensen til desperasjon går hos mennesker er høyst individuelt.

Mener du at gjennomsnittlig intelligens er manglende intelligens? Der er jeg uenig. Gjennomsnittlig intelligens er jo folk flest. Sånn ca.

Når det er sagt, med den unnskyldende holdningen over folk som er direklte kjipe og frekke, så er du mer sårbar for å ende opp i forhold der du blir utnyttet. Din tendens til å unnskylde og forstå de som er ekle og trakkasserer, kan føre til at du aksepterer den slag oppførsel hos venner og kjæreste.

Alle vil ikke begynne være stygge og frekke mot andre mennesker bare fordi de er desperate, nei. Om du tror det er sånn folk flest egentlig er på innsiden bare de blir desperate nok, så er du en mer misantrop enn meg.

Skrevet

Du har møtt en incel. Gratulerer! Det beste er å avvise dem svært direkte, tidlig, om de ikke uansett har noen sjans. Så slipper du det der maset. 

Anonymkode: b1661...08c

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Be han om å kjøpe horer isteden, slike menn er farlige for samfunnet om de ikke får tømt seg.

Anonymkode: 14127...17c

Skrevet
10 minutter siden, vilkåret said:

Mener du at gjennomsnittlig intelligens er manglende intelligens? Der er jeg uenig. Gjennomsnittlig intelligens er jo folk flest. Sånn ca.

Jeg mener at intelligens ikke har noen ting med saken å gjøre. Psykopater er ofte uhyre intelligente.

Når det er sagt, med den unnskyldende holdningen over folk som er direklte kjipe og frekke, så er du mer sårbar for å ende opp i forhold der du blir utnyttet. Din tendens til å unnskylde og forstå de som er ekle og trakkasserer, kan føre til at du aksepterer den slag oppførsel hos venner og kjæreste.

Som sagt så unnskylder jeg ingenting. Forståelse er derimot viktig for å kunne diagnostisere et problem og foreskrive riktig løsning på problemet. Din diagnose er åpenbart feil etter mitt syn.

Alle vil ikke begynne være stygge og frekke mot andre mennesker bare fordi de er desperate, nei. Om du tror det er sånn folk flest egentlig er på innsiden bare de blir desperate nok, så er du en mer misantrop enn meg.

Hvem har sagt at denne reaksjonen er representativ for alle desperate menn? Folk reagerer ulikt på mange ting.

Skrevet

Høres ut som en av gutta her på kvinneguiden! 

Har du screenshot av chatten? Legg det ut så vi kan dele 😅 god underholdning men vitner også om manglende respekt for grenser og bedritent kvinnesyn så ikke rart han ikke får seg dame

Anonymkode: 0b6b3...f17

• Liker 3
Gjest AprilRyan
Skrevet

Han reagerer sikkert sånn på grunn av at han har blitt avvist mye og kanskje sammen med manglende sosiale antenner så kom det ut på den måten. Dessverre gjør ikke slik oppførsel at noen blir interessert og man mister sympati når de reagerer på den måten.

Jeg har vært borte i noen sånne jeg også, men det blir så aggressivt og i tillegg veldig nedlatende så det ender ofte med blokkering.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg tror det er omvendt. Altså han har ikke blitt "sånn", han er "sånn" og det fører til at han ikke finner kjærlighet og sex.

Anonymkode: 562bc...40b

• Liker 6
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg tror det er omvendt. Altså han har ikke blitt "sånn", han er "sånn" og det fører til at han ikke finner kjærlighet og sex.

Så fremveksten av incel-kulturen skyldes at mange menn bare har dette i seg?

For noe tull! Enten er du kristen, eller så bygger du synet ditt på anekdoter.

Skrevet
vilkåret skrev (59 minutter siden):

Nå er jeg ikke den du siterer, men han her er jo helt klart ikke hvem som helst - dette er en desperat og bitter mann. Om man lider av undertrykt aggresjon/frustrasjon kan hvem som helst agere på en ufin måte - uten at det må ligge en underliggende diagnose bak. Man må også se an kontekst. Dette var kommunikasjon via tekst mellom to fremmede personer. Det er "enklere" å være "drittsekk" bak tekst, det ser man jo helt klart her inne. 

Selv om man forstår årsaken til en bestemt adferd vil ikke det si at man unnskylder den. Personen du siterer påpeker at h*n ikke unnskylder/forsvarer slik oppførsel. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Livet ditt blir enklere om du leser det som står og ikke det du vil skal stå.

En mann som oppfører seg så avvikende som i TS er et godt stykke fordi "forsmådd mann som har blitt incel fordi kvinner er grusomme".

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Livet ditt blir enklere om du leser det som står og ikke det du vil skal stå.

En mann som oppfører seg så avvikende som i TS er et godt stykke fordi "forsmådd mann som har blitt incel fordi kvinner er grusomme".

Du skriver: «Jeg tror det er omvendt. Altså han har ikke blitt "sånn", han er "sånn" og det fører til at han ikke finner kjærlighet og sex.» På hvilken måte er ikke dette uttrykk for et syn der slik avvikende oppførsel er iboende?

Har du hørt om en ond sirkel?

Du må gjerne tro at TS' opplevelse er eksepsjonell, men da har du vært forskånet fra helt ordinær incel-oppførsel.

Skrevet

Han sliter med logikken. Du vil ikke ligge med ham, så da er du «en som ligger rundt»?

Anonymkode: 5074e...09e

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Du skriver: «Jeg tror det er omvendt. Altså han har ikke blitt "sånn", han er "sånn" og det fører til at han ikke finner kjærlighet og sex.» På hvilken måte er ikke dette uttrykk for et syn der slik avvikende oppførsel er iboende?

Har du hørt om en ond sirkel?

Du må gjerne tro at TS' opplevelse er eksepsjonell, men da har du vært forskånet fra helt ordinær incel-oppførsel.

Du må gjerne mene at du vet bedre enn meg selv både hva jeg mener og hva jeg sier, men det gjør dessverre en videre debatt litt ufruktbar.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Du må gjerne mene at du vet bedre enn meg selv både hva jeg mener og hva jeg sier, men det gjør dessverre en videre debatt litt ufruktbar.

Jeg forholder meg jo bare til det du skriver, men hvis du egentlig mener noe annet, så må du gjerne formidle det. Jeg er ingen tankeleser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er korrekt. De har misogynien i seg fra før. 

• Liker 1
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er korrekt. De har misogynien i seg fra før. 

Wow, trodde aldri jeg skulle møte noen som mente at menn var født misogyne, men en gang må vel være den første! Kanskje det hjelper med barnedåp likevel?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...