AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Har forskjellige soner skrudd opp på 26 og 30 på badet. Termostatet viser hvilken temperatur det er i leiligheten, står nå på maks 24 på badet og i leiligheten og det er ganske kaldt, selvom jeg har stilt den høyere så rikker den seg ikke. Flere ganger står plutselig termostatet innstilt på 35, uten at jeg har trykket på den, og termostatet viser da temp på rundt 23/24 Temperaturen øker ikke, kun når tørketrommelen er på, på badet feks. skal det ikke bli varme i gulvet eller mer varme i leiligheten? Syns det er ganske kaldt overalt. bor i kjeller leilighet og de har det samme oppe, men skal temperaturen dies påvirke temperaturen her nede? Anonymkode: 97a59...181
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Hvis du har et varmt gulv, vil rommet bli varmt. Jeg synes ikke det høres ut som du har et varmt gulv. Kan sensoren for hvilken temperatur det er være på feil sted eller være ødelagt? Vi har sensorer omtrent samme sted som lysbrytere pleier å være. Vi skrur høyere temperatur på bad enn stue, og det er da varmere å gå på badet enn stuene. Men i den stua vi enda ikke har lagt inn varme, orker jeg ikke å gå uten tøfler på vinterhalvåret. Hvis du bor i kjelleren er det jo også viktig at det er godt isolert under så ikke varmen sendes ned i bakken (som leder varme bedre enn luft). Anonymkode: b10a0...f6f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Har forskjellige soner skrudd opp på 26 og 30 på badet. Termostatet viser hvilken temperatur det er i leiligheten, står nå på maks 24 på badet og i leiligheten og det er ganske kaldt, selvom jeg har stilt den høyere så rikker den seg ikke. Flere ganger står plutselig termostatet innstilt på 35, uten at jeg har trykket på den, og termostatet viser da temp på rundt 23/24 Temperaturen øker ikke, kun når tørketrommelen er på, på badet feks. skal det ikke bli varme i gulvet eller mer varme i leiligheten? Syns det er ganske kaldt overalt. bor i kjeller leilighet og de har det samme oppe, men skal temperaturen dies påvirke temperaturen her nede? Anonymkode: 97a59...181 De kan jo styre temperaturen på vannet ut på gulvene fra varmepumpen. Det er også en utedel som regulerer varmen utfra temperaturen ute. Men 26 grader vil du nok kanskje ikke oppnå er ikke det fryktelig varmt? Badet burde kanskje vært litt varmere, men du får høre med huseier da det er vel de som vet best. Anonymkode: 33e96...ffc
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Kanskje termostaten er ødelagt og gulvet blir ikke varmet opp Anonymkode: 8145d...2e6
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Har forskjellige soner skrudd opp på 26 og 30 på badet. Termostatet viser hvilken temperatur det er i leiligheten, står nå på maks 24 på badet og i leiligheten og det er ganske kaldt, selvom jeg har stilt den høyere så rikker den seg ikke. Flere ganger står plutselig termostatet innstilt på 35, uten at jeg har trykket på den, og termostatet viser da temp på rundt 23/24 Temperaturen øker ikke, kun når tørketrommelen er på, på badet feks. skal det ikke bli varme i gulvet eller mer varme i leiligheten? Syns det er ganske kaldt overalt. bor i kjeller leilighet og de har det samme oppe, men skal temperaturen dies påvirke temperaturen her nede? Anonymkode: 97a59...181 Kan jo være noe så enkelt som at må byttes batteri i termostaten, men den har kanskje batteriindikator? Gulv med vannbåren varme blir varme men ikke på samme måte som hvis man har el kabler i gulvet. Anonymkode: 33e96...ffc
Snok1 Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Har forskjellige soner skrudd opp på 26 og 30 på badet. Termostatet viser hvilken temperatur det er i leiligheten, står nå på maks 24 på badet og i leiligheten og det er ganske kaldt, selvom jeg har stilt den høyere så rikker den seg ikke. Flere ganger står plutselig termostatet innstilt på 35, uten at jeg har trykket på den, og termostatet viser da temp på rundt 23/24 Temperaturen øker ikke, kun når tørketrommelen er på, på badet feks. skal det ikke bli varme i gulvet eller mer varme i leiligheten? Syns det er ganske kaldt overalt. bor i kjeller leilighet og de har det samme oppe, men skal temperaturen dies påvirke temperaturen her nede? Anonymkode: 97a59...181 Du må se på sentralen om den kjøre varme inn i sonene. For hver sone skal du kunne lese av temperatur inn og temperatur ut. Jo større differanse, jo mer varme avgis inn i rommet.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Snok1 skrev (2 minutter siden): Du må se på sentralen om den kjøre varme inn i sonene. For hver sone skal du kunne lese av temperatur inn og temperatur ut. Jo større differanse, jo mer varme avgis inn i rommet. Den sentralen er nok inne hos huseier vil jeg tippe. Anonymkode: 33e96...ffc
Snok1 Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Den sentralen er nok inne hos huseier vil jeg tippe. Anonymkode: 33e96...ffc Da bør du snakke med huseier.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Hvor lang tid har det gått? Det tar et døgn hos oss før temperaturen er oppe, om det er flere grader vi har stilt den opp. Det enkleste er vel å snakke med huseier hvordan det gjøres og om termostaten ev. er ødelagt. Anonymkode: cac77...20f
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 9.31): Har forskjellige soner skrudd opp på 26 og 30 på badet. Termostatet viser hvilken temperatur det er i leiligheten, står nå på maks 24 på badet og i leiligheten og det er ganske kaldt, selvom jeg har stilt den høyere så rikker den seg ikke. Flere ganger står plutselig termostatet innstilt på 35, uten at jeg har trykket på den, og termostatet viser da temp på rundt 23/24 Temperaturen øker ikke, kun når tørketrommelen er på, på badet feks. skal det ikke bli varme i gulvet eller mer varme i leiligheten? Syns det er ganske kaldt overalt. bor i kjeller leilighet og de har det samme oppe, men skal temperaturen dies påvirke temperaturen her nede? Anonymkode: 97a59...181 Hehe. kjøpte meg leilighet i fjor og forrige eier var en frysepinn av en gammel dame som skrøt veldig av varmen på badet. Den var så god og varm, varma opp leiligheten den. Jeg forsto ingentig, når jeg stod på badet kjente jeg ikke varmen en gang. Tok litt tid for jeg forstod at termostaten var ødelagt. Når jeg skifta det så ble det dritvarmt. måtte skru ned til 20% for å ikke brenne meg på føttene. Mulig at deres termostat trenger et bytte. Er den gammel da? Anonymkode: b3b95...24e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå