AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #21 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg har hatt fast inntekt i over 20 år (normal inntekt), ingen betalingsanmerkninger eller annet fuss. Men, jeg har flyttet mange ganger, dermed har jeg dårlig kredittscore. Liker det ikke, men det er bare å akseptere. Anonymkode: da57d...d70 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Visningsnavnene Skrevet 16. november 2022 #22 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg sjekket gjennom min historikk. Experian: 538 (av 1000). Har ENK og DA som muligens har trukket ned? Bisnode: Din score er satt til 98 i en modell som har 100 som teoretisk høyeste score - Godkjent Din score er satt til 4 i en modell som har 5 som teoretisk høyeste score - Lav risiko Kanskje du burde teste med forskjellige leverandører her? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #23 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt fast inntekt i over 20 år (normal inntekt), ingen betalingsanmerkninger eller annet fuss. Men, jeg har flyttet mange ganger, dermed har jeg dårlig kredittscore. Liker det ikke, men det er bare å akseptere. Anonymkode: da57d...d70 Jeg har hele livet flyttet MYE, men har likevel ikke lav score nå. Under gjennomsnittlig inntekt også.. Anonymkode: 83e34...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #24 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og det å ha kredittkort er negativt på kredittscoren her i Norge fordi kredittgrensa på kortene man har her blir regnet som usikret gjeld, selv om man aldri har rentebærende gjeld og til og med selv om man ikke engang bruker kortene i det hele tatt. Anonymkode: ca81f...c76 Nei dette gjelder kun 5x regelen for låneopptak. Usikret ubrukt gjeld påvirker ikke kredittscore negativt. Anonymkode: 947a6...9cf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #25 Del Skrevet 16. november 2022 Jeg har kreditt kort med høy grense og betaler alltid regninger i tide. Har neste max score av det som er mulig å ha. Så - ja betalingshistorikk har mye å si. Anonymkode: e3abf...e7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #26 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har kreditt kort med høy grense og betaler alltid regninger i tide. Har neste max score av det som er mulig å ha. Så - ja betalingshistorikk har mye å si. Anonymkode: e3abf...e7b Skjønner ikke hvorfor dere sier dette, det er direkte feil! Hvorfor spre feilinfo? Anonymkode: 350dd...27e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #27 Del Skrevet 16. november 2022 3 hours ago, Million said: Dette svaret så ut til å være rettet mot det amerikanske markedet og måten å gjøre ting på, ikke det norske, var det første jeg tenkte da jeg leste svaret ditt. Og jeg ser flere er enige i det. Var dette noe du har funnet ut ved å se på tv? Ikke vondt ment altså. Jeg spør bare fordi jeg er nysgjerrig på hvor du har hentet denne informasjonen fra, og hvorfor du tror det er sånn i Norge? Antagelsene var hentet fra det Amerikanske markedet, ja - for jeg selv har bodd der et par år. Har aldri hørt om kreditscore her i Norge, så antok at dette var en (uheldig) adapsjon fra det Amerikanske konsumentmarkedet. Anonymkode: 68f82...d08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #28 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei dette gjelder kun 5x regelen for låneopptak. Usikret ubrukt gjeld påvirker ikke kredittscore negativt. Anonymkode: 947a6...9cf Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg har så lav score. Flytting tidligere i livet kan da umulig ha så stor innvirkning? Sist jeg flyttet var for 6 1/2 år siden. Anonymkode: ca81f...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. november 2022 #29 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da skjønner jeg ikke hvorfor jeg har så lav score. Flytting tidligere i livet kan da umulig ha så stor innvirkning? Sist jeg flyttet var for 6 1/2 år siden. Anonymkode: ca81f...c76 Hyppige flyttinger påvirker kredittscoren. Dette fordi det er et statistisk faktum at dårlige betalere flytter ofte i et forsøk på å komme seg unna sine kreditorer. Lært på kurs hos Lindorff (nå Intrum). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #30 Del Skrevet 16. november 2022 Million skrev (24 minutter siden): Hyppige flyttinger påvirker kredittscoren. Dette fordi det er et statistisk faktum at dårlige betalere flytter ofte i et forsøk på å komme seg unna sine kreditorer. Lært på kurs hos Lindorff (nå Intrum). Så hvis man har flyttet en del ganger tidligere i livet vil man aldri få god kredittscore igjen? Men vi hadde ingen problemer med å få 6,4 mill i lån med 1 mill i EK bundet i bolig da vi fikk innvilget lånet da vi kjøpte bolig og flyttet hit for 6 1/2 år siden da. Og jeg har ikke hatt problemer med å få diverse kredittkort heller, eller billån for noen år siden, eller caravanlån for 2 år siden. Så kredittscore er kanskje ikke så viktig uansett? Jeg har hatt 25/100 nå i en årrekke. Anonymkode: ca81f...c76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 16. november 2022 #31 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis man har flyttet en del ganger tidligere i livet vil man aldri få god kredittscore igjen? Men vi hadde ingen problemer med å få 6,4 mill i lån med 1 mill i EK bundet i bolig da vi fikk innvilget lånet da vi kjøpte bolig og flyttet hit for 6 1/2 år siden da. Og jeg har ikke hatt problemer med å få diverse kredittkort heller, eller billån for noen år siden, eller caravanlån for 2 år siden. Så kredittscore er kanskje ikke så viktig uansett? Jeg har hatt 25/100 nå i en årrekke. Anonymkode: ca81f...c76 Jo, man vil opparbeide seg bedre kredittscore jo lenger man bor på sin siste adresse. I alle mine år som jeg jobbet med kredittvurderingsarbeid, så hadde jeg kun ETT enkelt tilfelle der en person fikk 100 i kredittscore. Det var en eldre mann med en viss formue og bra inntekt, men ikke skyhøy (mange med svært høy inntekt er overraskende nok dårlige betalere iflg statistikken, antageligvis fordi de slurver og er sløve med å betale for seg, og dette vises på kredittscore). Mannen med 100 i kredittscore hadde bodd på samme adresse så langt tilbake jeg kunne se i systemet. Stabile boforhold teller antageligvis en del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå