Gå til innhold

Kjøkken filla på gulvet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde besøk her en dag.. så mista besøket litt søl på gulvet..

da tar ho "oppvaskfilla" (tvåga som vi kalla der her) berre ned på gulvet og tørka opp det ho søla.. e det normalt? fikk ikkje meg til å seie nåke,men eg bruka ikkje

akkurat den filla på glas osv. no..

Papiret sto jo like ved sida av..

e det eg so e prippen???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det synes jeg så absolutt ikke du er. Kjøkkenkluten er til benker og bord, der man behandler mat. Den har ikke noe på gulvet å gjøre..

Skrevet

Selv i min hygienisk avslappede familie bruker vi ikke oppvaskfille/kjøkkenfille på gulvet, nei. Høres nokså ekkelt ut, med mindre hun la filla på vask rett etterpå...

Skrevet
Nei det synes jeg så absolutt ikke du er. Kjøkkenkluten er til benker og bord, der man behandler mat. Den har ikke noe på gulvet å gjøre..

:Nikke:

Skrevet

Slike filler hører til på bord og benker - IKKE på gulvet.

Skrevet
Selv i min hygienisk avslappede familie bruker vi ikke oppvaskfille/kjøkkenfille på gulvet, nei. Høres nokså ekkelt ut, med mindre hun la filla på vask rett etterpå...

Ho la den tilbake i oppvask-kummen...

Skrevet

Det kunne jeg sikkert ha funnet på å gjøre.

Skrevet

Det der syns til og med eg at er ekkelt. Og du veit at eg ikkje er prippen!! ;)

Enig med alle andre her. Kjøkkenklut og golv har ingenting med kvarandre å gjere. Om eg sølar på golv brukar eg kostebrett, kjøkkenpapir eller golvtvåge.

Du skulle sagt "Æsj!" når h*n gjorde det, og sett reaksjonen. Så kunne dokke tatt en diskusjon på det. :ler:

Gjest Miloine
Skrevet (endret)

Jeg ville nok ikke bevisst gjort det nei!

Kanskje hun ble så flau, at hun ikke tenkte på hva hun gjorde!!!

Jeg hadde så klart tatt papir å tørket opp med det, uansett om det var tilgjengelig eller ikke.

Hadde ikke papir vært tilgjengelig, vet jeg jo hvor jeg ville ha funnet det!

Opplevde en gang at min brors kone ( nå x, men ikke pga. dette) men hun stod på kjøkkenet mitt, tok ketchup på pølsa hun fikk servert, sølte det på fillerya mi, sa "oi" og gjorde ingen ting!

Da fikk jeg :hakeslepp:

Endret av Miloine
Skrevet

Jeg kunne godt ha gjort det, men da hadde jeg lagt den i skittentøykurven og hentet en ny etterpå. Litt ekkelt, men jeg hadde nok ikke stusset nevneverdig om jeg så andre gjøre det. Det er jo ikke mitt kjøkken så det angår ikke meg. Det er jo ikke slik at alle gulv er skitne og ekle heller, de blir jo vasket de også. Kanskje hun hadde vasket det samme dag, men ikke hadde brukt kjøkkenkluten på gulvet en annen dag hvor det var en stund siden gulvet ble vasket?

Skrevet

hvis jeg hadde sølt og det ikke var papir i nærheten, og jeg ville få det tørket opp raskt hadde jeg brukt kjøkkenkluten/håndkle men den hadde gått rett i vask etterpå. uanett hvor rent gulvet hadde vært så liker jeg rett og slett ikke tanken på at den har tørket søl på gulvet.

men jeg bryr meg ikke så mye om hva andre gjør, tror i alle fall ikke jeg hadde sagt noe, men kanskje rynket litt på nesen *lol*

Skrevet
Hadde besøk her en dag.. så  mista besøket litt søl på gulvet..

da tar ho "oppvaskfilla" (tvåga som vi kalla der her) berre ned på gulvet og tørka opp det ho søla.. e det normalt? fikk ikkje meg til å seie nåke,men eg bruka ikkje

e det eg so e prippen???

hadde du observert i de tusen hjem, så hadde du fått sokk.

vanlig vil jeg tru, selvsagt når ingen ser de.

Gjest Spacegirl
Skrevet

Det hender at jeg bruker kjøkkenkluten på golvet dersom jeg søler noe, men den legges ikke tilbake på benken etterpå. Da går den rett i skittentøyskorga.

Skrevet

Noen ganger gjør man ting uten å reflektere så mye over det. Tipper hun ikke tenkte over hva hun gjorde en gang.

utrolig hva man skal diskutere på nettet (og utrolig at jeg en gang gidder å delta) :roll:

Skrevet
Jeg kunne godt ha gjort det, men da hadde jeg lagt den i skittentøykurven og hentet en ny etterpå. Litt ekkelt, men jeg hadde nok ikke stusset nevneverdig om jeg så andre gjøre det. Det er jo ikke mitt kjøkken så det angår ikke meg. Det er jo ikke slik at alle gulv er skitne og ekle heller, de blir jo vasket de også. Kanskje hun hadde vasket det samme dag, men ikke hadde brukt kjøkkenkluten på gulvet en annen dag hvor det var en stund siden gulvet ble vasket?

det va heime med meg ho gjorde det.. derfor eg reagerte.. om det va heime med ho hadde det ikkje brydd meg..

Skrevet

Er gulvene deres så veldig møkkete da?

Jeg hadde ikke hatt noe problem med å slenge filla jeg akkurat vasket av kjøkkenbenken med, over noe søl på gulvet. Jeg bruker filla, etterpå går den til vask.

Jeg synes ikke det er noe mindre hygenisk å bruke ei oppvaskfille til å tørke opp litt søl på gulvet, enn å vri opp den samme oppvaskfilla i litt vann og bruke den dag etter dag på smuler og andre matrester - det er bakteriebombe det. ;)

Skrevet

Gulvet vaskes med gulvklut, og den som er til benker og bord og oppvask har ikke noe med gulvet å gjøre.

særlig ikke hos gjester. Hva folk gjør i sitt eget hjem får så være.

Men at du ikke bruker den til glass mer? Etter en runde i vaskemaskina er den da ren igjen, så du kan jo bruke den da vel?

Skrevet
Hadde besøk her en dag.. så  mista besøket litt søl på gulvet..

e det eg so e prippen???

-Ja jeg syns du er prippen.

For det første: Besøket ditt tørket opp etter seg, hvorfor gjorde ikke du det?

For det andre: Har du så møkkete gulv at du ikke kan tørke opp noe der uten at kluten blir ødelagt?

For det tredje: Oppvaskkluten vasker man hver dag uansett, derfor var det vel ingen krise om du ikke fikk brukt den en hel dag..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...