AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Noen her som har blitt langvarig syke etter å ha hatt streptokokk infeksjon i halsen? Jeg fikk en streptokokk infeksjon i halsen når jeg var 18, nå er jeg 30. Husker jeg aldri har vært så syk som den gangen. Ekstremt høy feber og dårlig allmentilstand, hovne mandler og hadde så vondt i halsen at jeg ikke kunne spise, i tillegg snakket jeg som om jeg hadde en potet i halsen. Fikk antibiotika. Helt siden den gangen har jeg slitt med ekstrem utmattelse, jeg klarer ikke stå i mer en maks 1 minutt før jeg må sette meg ned, er fjern i hodet hele tiden og spesielt om morgenen, akkurat som om jeg har bomull i hodet og klarer ikke registrere hva folk sier til meg. Er aldri uthvilt når jeg står opp. Har skjelvinger i hele kroppen 24/7, det er også verst om morgenen. Hvis jeg prøver å trene føles det ut som jeg har feber rett ette trening og klarer ikke gjøre noen ting, må bare ligge flatt ut og i tillegg klarer jeg ikke stå opp dagen etterpå og kan sove i opp til 14 timer. Er dette normalt? Kan det være pga streptokokkinfeksjonen eller noe annet? Jeg klarer ikke finne noe av dette på nettet, det står kun om de som har hatt kyssesyken kan utvikle slike symptomer som dette så derfor vil jeg spørre her inne om det er noen som har opplevd det samme etter en streptokokk infeksjon? Anonymkode: eb2f5...716
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Det er ikke normalt i din alder og ha så lite energi. Jeg lever permanent med gul stafylokokk virus i kroppen og har fint med energi. Men det er umulig for meg å si hva som er feil. Ville tatt et besøk til legen beskrevet hva du føler og få sjekket at du ikke har bakterier i blodet, vitaminer og eventuelt annet legen anbefaler. Om det skulle gi null virkning ville tatt en sjekk hos en muskel terapeut om du var lenge syk og spiste lite. Eller generelt spiser lite. Så vil kroppen tære på muskler. I mitt tilfelle var 50% forsteinet og hadde nesten ikke sirkulasjon i kroppen og det reduserer hvor bra organer fungerer og immunforsvaret. Det er mulig å korrigere med behandling og trening. Så før jeg fant ut av det hadde jeg ikke energi og var veldig ofte syk og ja alt føltes feil og jo mer jeg trenet jo dårligere ble jeg. Om det ikke fungerer er det ikke så mye annet en å spørre legen og eventuelt bli sendt til flere spesialister til noen finner ut av noe. Enn vet aldri før noe blir funnet og må ha hjelp til å finne ut av det. Anonymkode: acaec...b91
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Du har vel gått til legen siden den tid? Du klarer vel ikke å jobbe når du er så syk? Høres ut som ME, og ME og postiviralt utmattelsessyndrom kan komme etter "alle" (stort sett kraftige) infeksjoner, ikke bare kyssesyken. Anonymkode: 31cfb...48d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå