Gå til innhold

Jeg vil tilbake til han som voldtok meg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater meg selv så mye. Han var min første kjærlighet, har aldri elsket noen siden. Vi var mye av og på, vi ble sammen da jeg var 17 og han 25. Det er 7 år siden voldtekten skjedde og jeg har PTSD, jobber ikke, har ingen venner eller relasjoner som er sunne(hadde dårlig psyke fra før). Nå har han kontaktet meg. Han er fra utlandet(og bor der), og ble aldri straffet. Føler jeg ikke fortjener bedre og vil bare tilbake. Hvordan skal jeg stoppe meg selv? Føler jeg fortjener det verste i verden :( hjelp. 

Anonymkode: 141e2...18c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjerp deg!

Anonymkode: 2038c...b3f

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Skjerp deg!

Anonymkode: 2038c...b3f

:( Prøver så godt jeg kan..

Skrevet

Søk hjelp!

Anonymkode: af92a...46e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du må ha mer hjelp. Og ikke snakk med den mannen.

• Liker 4
  • Nyttig 4
Gjest Athena Catalina
Skrevet

Søk hjelp hos profesjonelle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

:( Prøver så godt jeg kan..

Nei, det gjør du ikke. Kom deg til en profesjonell behandler, FORT!

Anonymkode: d6339...56c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Traumebånd/stockholmsyndrom er ikke unormalt. Du er nødt til å få profesjonell hjelp til å jobbe med selvhevdelse og å bryte traumebåndet. Tre år i terapi med dette har endret meg fra en ensom og underkuet voldsutsatt kvinne som ville tilbake til han, til en fri, selvstendig dame som er blitt glad i meg selv og ikke nøler med å kutte giftige personer fra livet mitt. 

Anonymkode: 71ba4...15c

• Liker 3
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Jeg hater meg selv så mye. Han var min første kjærlighet, har aldri elsket noen siden. Vi var mye av og på, vi ble sammen da jeg var 17 og han 25. Det er 7 år siden voldtekten skjedde og jeg har PTSD, jobber ikke, har ingen venner eller relasjoner som er sunne(hadde dårlig psyke fra før). Nå har han kontaktet meg. Han er fra utlandet(og bor der), og ble aldri straffet. Føler jeg ikke fortjener bedre og vil bare tilbake. Hvordan skal jeg stoppe meg selv? Føler jeg fortjener det verste i verden :( hjelp. 

Har du fått hjelp med ptsden og traumebåndet til eksen din? 

Anonymkode: 97623...6a0

Skrevet

Er det virkelig ingen jobber du kan ta med ptsd?

Anonymkode: 7fec0...1ce

Skrevet

Det er noe som heter Stockholm syndrom. Jeg sliter med det samme selv etter et forhold med vold. 

Anonymkode: d2914...d93

• Hjerte 1
Skrevet

Takk for svar alle sammen.. jeg er for dårlig til å ta i mot hjelp, jeg har prøvd i flere år. Har flere problemer enn «kun» PTSD. Prøver å jobbe meg ut av gjørma, men sitter som støpt i det.. Merker tankene om den gode tiden med han går bort og de vonde minnene kommer fram, han er blokkert. Prøver å jobbe med selvbildet :) 

ts

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

Begynn med å blokke fyren overalt 

Skrevet
Anonymous 91 skrev (54 minutter siden):

Begynn med å blokke fyren overalt 

Takk for svar har gjort det😊

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Kjære deg, bestill time hos fastlegen din og vis ham/henne dette innlegget ditt hvis det er vanskelig å legge det fram. Spør om hjelp, be om henvisning til psykolog, psykiatrisk sykepleier eller andre tilbud som er tilgjengelige. Er du ivaretatt av helsevesenet i det hele tatt per i dag?

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Føler med deg. Du fortjener alt godt, håper du søker hjelp og vil føle deg sterkere snart ❤️

Anonymkode: 814c6...b84

Skrevet
Hansehan skrev (1 time siden):

Kjære deg, bestill time hos fastlegen din og vis ham/henne dette innlegget ditt hvis det er vanskelig å legge det fram. Spør om hjelp, be om henvisning til psykolog, psykiatrisk sykepleier eller andre tilbud som er tilgjengelige. Er du ivaretatt av helsevesenet i det hele tatt per i dag?

Takk jeg skal prøve ❤️ jeg har ikke oppfølging lenger nei, ble bare verre av å gå til psyk.sykepleier men kanskje jeg kan prøve noe annet.

AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Føler med deg. Du fortjener alt godt, håper du søker hjelp og vil føle deg sterkere snart ❤️

Anonymkode: 814c6...b84

Tusen takk det betyr mye, dere har hjulpet meg til å blokkere han og se framover ❤️

ts

Skrevet

Høres ikke bra ut 

Skrevet
Maskinfører skrev (9 minutter siden):

Høres ikke bra ut 

Det er jo ikke bra, jeg har selvinnsikt og det høres helt sykt ut. Men nå er jeg også veldig psyk og tenker kanskje ikke på mitt eget beste.. sånn er livet dessverre, men man kan håpe det blir bedre :) ts

• Hjerte 1
Skrevet

Sliter med det samme har slitt med det mange år. Klarer ikke null kontakt så har mye kontakt. Ikke eks kjæreste da men noe samme greia 

Anonymkode: e49a4...091

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...