AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #1 Skrevet 16. november 2022 Han jeg dater er nesten 40. Men leier, aldri hatt samboer heller.... han sa: jeg hadde bolig, men solgte for å finansiere noe greier, spurte ikke så mye mere. Og nå leier han.... får i tankene at han ikke er flink med sparing, han har sagt selv og at han kan bli bedre. Han tjener helt middels. Han bruker 6000-7000 på drinker hver mnd, da han ofte er ute på byen, har vaskehjelp 2 dager i uken. Betaler 16.000 i mnd i husleie. Han har årsinntekt på 530.000 i året. Bestiller alltid mat fra restauranter og rett hjem.... for meg er det ganske turn off. Okei helt greit å ikke eie bolig men å bruke mye penger på alt annet. Vil ikke fremstå som at jeg er dømmende.... og jeg vil ikke høre negative kommentarer som: du er troll, eller dette er troll. Er bare bekymret for at han er en sånn fyr som har masse forbrukslån osv. Liker jo fyren, og kan tenke meg forhold etterhvert Anonymkode: 2881b...51c 1 1
Helene Skrevet 16. november 2022 #2 Skrevet 16. november 2022 Tenker, du må spørre deg selv; er dette mannen for deg? Klarer du å leve med det? Dere dater. Mitt råd, la han gå. 11 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 Hvis han har 530000 i året, bruker 16000 på husleie og 6-7000 på drinker hver mnd har han ikke mye igjen å betale andre faste utgifter med, så vil tenke han kanskje har litt forbrukslån. Jeg selv eier ikke bolig til tross for at jeg er 45 år, så akkurat det er ikke noe must for meg, men alt det andre du skriver er grunn nok til at jeg hadde sagt bye bye. Anonymkode: ae649...579 6 5
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Han her må jo leve over evne? Om han ikke har en diger arv han tærer på eller noe….? For det forbruket du skisserer så henger det ikke sammen økonomisk i forhold til lønn. Anonymkode: 1f943...785 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Jeg har samme årslønn og har utbetalt 29500 kr per måned. Så om han har ca samme som meg så klarer man fort å finne ut at det budsjettet ikke vil gå i hop. Anonymkode: b7ae6...da7 3 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Han her må jo leve over evne? Om han ikke har en diger arv han tærer på eller noe….? For det forbruket du skisserer så henger det ikke sammen økonomisk i forhold til lønn. Anonymkode: 1f943...785 Nei, ingen arv.🙄 Anonymkode: 2881b...51c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har samme årslønn og har utbetalt 29500 kr per måned. Så om han har ca samme som meg så klarer man fort å finne ut at det budsjettet ikke vil gå i hop. Anonymkode: b7ae6...da7 Vel, var bare rart at han sa eide bolig på samme sted. Men solgte det for finansiering av andre ting. Og nå leier han.... og ikke planlagt å kjøpe nytt. Så slo meg i tankene at staten kan frata bolig om han har høyt forbrukslån Anonymkode: 2881b...51c
Gjest ChadMcChadson Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Skjønner deg godt. Det er turnoff hvis han lever sånn. En skulle tro det var ganske normalt å ville bli flinkere økonomisk og bygge noe sammen med dama man dater (hvis hun viser seg å være den rette). Du kan jo spørre han hvordan han har råd til alt det der og undrer veldig på hvordan han ikke går i minus. For meg personlig så er den største turnoffen at han ikke lager mer mat hjemme. De som spiser ute hele tiden aner ikke hvor mye penger det er å spare. Og så kan man lage maten akkurat slik man liker den.
tøydokka Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Nei, nei. Han har sikkert masse gjeld. Og derfor måtte han selge boligen. Men han har ikke lært noe av det og fortsetter med samme høye forbruk som ikke står i stil med hans lave inntekt. Han kunne klart seg ok med den inntekten om han hadde hatt kontroll på forbruket sitt. 6-7000 kr per måned i drinker er jo helt vilt. Da har han sannsynligvis et alkoholproblem i tillegg. 3 1
tøydokka Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Ble litt nysgjerrig på hvilke "greier" han måtte finansiere ved å selge boligen. Hvorfor solgte han en bolig han eide for å bli en slave for en utleier? Det er ikke frekt å dra det frem igjen og si at "du sa du hadde egen bolig, men solgte den for å finansiere noe greier. Hva var dette for noe greier?" 4
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #11 Skrevet 16. november 2022 tøydokka skrev (10 timer siden): Ble litt nysgjerrig på hvilke "greier" han måtte finansiere ved å selge boligen. Hvorfor solgte han en bolig han eide for å bli en slave for en utleier? Det er ikke frekt å dra det frem igjen og si at "du sa du hadde egen bolig, men solgte den for å finansiere noe greier. Hva var dette for noe greier?" Jaa må nok spørre☺️🙃 Anonymkode: 2881b...51c
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han jeg dater er nesten 40. Men leier, aldri hatt samboer heller.... han sa: jeg hadde bolig, men solgte for å finansiere noe greier, spurte ikke så mye mere. Og nå leier han.... får i tankene at han ikke er flink med sparing, han har sagt selv og at han kan bli bedre. Han tjener helt middels. Han bruker 6000-7000 på drinker hver mnd, da han ofte er ute på byen, har vaskehjelp 2 dager i uken. Betaler 16.000 i mnd i husleie. Han har årsinntekt på 530.000 i året. Bestiller alltid mat fra restauranter og rett hjem.... for meg er det ganske turn off. Okei helt greit å ikke eie bolig men å bruke mye penger på alt annet. Vil ikke fremstå som at jeg er dømmende.... og jeg vil ikke høre negative kommentarer som: du er troll, eller dette er troll. Er bare bekymret for at han er en sånn fyr som har masse forbrukslån osv. Liker jo fyren, og kan tenke meg forhold etterhvert Anonymkode: 2881b...51c Han har bare andre prioriteringer enn deg. Ikke alle ønsker å eie et hus. Anonymkode: e17cf...ab0 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #13 Skrevet 16. november 2022 Høres ut som en som lever over evne. Sannsynligvis stor gjeld. Det hadde jeg bare ikke orket. Luksusfellen next. Anonymkode: 8c53d...4e8 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #14 Skrevet 16. november 2022 Bortsett fra det økonomiske kan det virke som han har et alkoholproblem. Det er virkelig et rødt flagg. Anonymkode: 4764b...237
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #15 Skrevet 25. november 2022 Han sa til å drive et selskap... men at det ikke gikk så bra. Anonymkode: 2881b...51c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #16 Skrevet 25. november 2022 Solgte hus for å ha råd til et selskap, og nok egenkapital Anonymkode: 2881b...51c
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #17 Skrevet 25. november 2022 Med den årsinntekten er han nødt til å bruke penger han ikke har. Jeg synes det er så utrolig usexy med folk som ikke har ordnet økonomi. Fattig eller rik, så er det sikkelig nedtur om man lever i et økonomisk rot. Anonymkode: 636cc...a0e 1
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #18 Skrevet 25. november 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Med den årsinntekten er han nødt til å bruke penger han ikke har. Jeg synes det er så utrolig usexy med folk som ikke har ordnet økonomi. Fattig eller rik, så er det sikkelig nedtur om man lever i et økonomisk rot. Anonymkode: 636cc...a0e Han har en liten gammel bil. Men bruker bil hveer dag. Går trikk og buss ofte. Men å selge leilighet for så å leie? Nei vet ikke høres ikke bra ut. Heller hadde han aldri hatt samboer Anonymkode: 2881b...51c
Majer Skrevet 25. november 2022 #19 Skrevet 25. november 2022 Ser for meg at han er en del eldre enn deg? 2
AnonymBruker Skrevet 25. november 2022 #20 Skrevet 25. november 2022 Majer skrev (Akkurat nå): Ser for meg at han er en del eldre enn deg? Ja 11 år mellom oss, 25 og 36 Anonymkode: 2881b...51c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå