Gå til innhold

Nav og barnebidrag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk fastsatt barnebidrag og bidragsforskudd. Det viser seg at barnefar betaler inn mye mer til nav enn jeg får utbetalt??? Hva skjer?

Anonymkode: 06354...84f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han, som du, skal betalte gebyret for å fastsette bidraget. 

Men utenom det så skal det han betale gå til deg (innenfor vedtatte sum). 

Anonymkode: 123d0...dcd

Skrevet

Begynte han kanskje å betale en stund etter fastsettelsen? For da kan det hende noe av det går til å dekke forskuddet du har fått. Men du vil få det du skal ha etter hvert.

Anonymkode: a6458...725

Skrevet

Da ringer du NAV og spør hvorfor.

Anonymkode: baeb4...983

Skrevet

Trodde alle visste dette..? Dette høres ut som tull men er ikke det; Nav har en egen pott som går til å betale bidrag til de mødrene som ikke har dokumentert farskap - ukjent far. En viss prosent av alle bidrag som blir innbetalt går til denne potten. Mannen min betaler 6100 i bidrag, men kun 4400 kommer faktisk inn på kontoen til barnemor.

Anonymkode: dcafc...ce4

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Trodde alle visste dette..? Dette høres ut som tull men er ikke det; Nav har en egen pott som går til å betale bidrag til de mødrene som ikke har dokumentert farskap - ukjent far. En viss prosent av alle bidrag som blir innbetalt går til denne potten. Mannen min betaler 6100 i bidrag, men kun 4400 kommer faktisk inn på kontoen til barnemor.

🤣

Anonymkode: bccec...0ad

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Dette er helt feil. Alt bidragsyter betaler inn går direkte til bidragsmottaker. Men, dersom bidragsyter har gjeld så går deler av bidraget til å dekke dette. Det er ingenting av det bidragsyter betaler som går til andre mottagere, det er dette vi har oljefondet til....
Dersom bidragsyter ikke har gjeld går alt direkte til mottaker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg håper du tuller nå, for dette er feil.

Anonymkode: a6458...725

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...