Gå til innhold

Julegave til far og stemor som jeg har lite kontakt med?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har lite kontakt med min far, men får julegave og pleier å gi tilbake av høflighet. Han har en kone jeg ikke har noe godt forhold til, så pleier derfor å kjøpe gave sammen til dem og ikke hver for seg. Hva kan jeg kjøpe? Jeg aner ikke hva de liker å spise, hva de trenger eller lignende. Har spurt han hva de ønsket seg men han gadd ikke svare meg. Føler om jeg kjøper bare vin og sjokolade eksempel så blir de utakknemlig, og noen ganger får jeg ikke takk engang. 

Anonymkode: 45630...89f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har lite kontakt med min far, men får julegave og pleier å gi tilbake av høflighet. Han har en kone jeg ikke har noe godt forhold til, så pleier derfor å kjøpe gave sammen til dem og ikke hver for seg. Hva kan jeg kjøpe? Jeg aner ikke hva de liker å spise, hva de trenger eller lignende. Har spurt han hva de ønsket seg men han gadd ikke svare meg. Føler om jeg kjøper bare vin og sjokolade eksempel så blir de utakknemlig, og noen ganger får jeg ikke takk engang. 

Hvis han ikke gadd svare så gir du han faen ikke gave. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ikke bruk penger på mennesker som ikke bryr seg om deg. Du er bedre enn det ts ♥️ Fuck de folka der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Men ønsker de seg egentlig en gave?

Anonymkode: e0f07...a7b

Ja ser for meg jeg blir topptema på julaften om de plutselig ikke får gave. 

• Liker 1
  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamajune11 skrev (2 minutter siden):

Hvis han ikke gadd svare så gir du han faen ikke gave. 

Mamajune11 skrev (1 minutt siden):

Ikke bruk penger på mennesker som ikke bryr seg om deg. Du er bedre enn det ts ♥️ Fuck de folka der. 

Nei, jeg har veldig lyst å ikke gi gave hvert år og heller bruke ekstra penger på de jeg bryr meg om og som bryr seg om meg. Likevel har jeg ikke samvittighet til å ikke gi, føler det blir dårlig stemning og «drittsnakk» om jeg velger å la være 🥵

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kjøper du gaver til de hvis de kun er utakknemlig? Sier de det rett ut at de ikke likte gaven? Si det rett til dem hva du føler og tenker i stede. 

Anonymkode: 06ce3...a8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kjøp noen bordbrikker og et par pakker servietter. Koselig og upersonlig nok ❤️ 

Anonymkode: 20690...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Når de er så utakknemlig, ville jeg ikke lagt ned masse tid i å finne ut hva jeg skulle kjøpt iallfall. Vinflaske eller konfekt som du har gitt før er en helt ok gave, så lenge du vet de drikker vin og tåler sjokolade. Eventuelt kan du kjøpe noe lokalprodusert alkohol eller matvarer, mange syns det er gøy. Eller hva med en skiferplate eller treplate som de kan bruke til å servere mat på, om du ønsker å gi noe annerledes i år?

Anonymkode: e0f07...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hva så? Bare la de snakke om deg, du skal vel ikke feire med dem uansett! Bruk heller pengene på noensom betyr noe for deg, eller bruk de på deg selv!

Anonymkode: 84e4a...9fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp en flaske med vin og sjokolade. Hvert år. Bruk minst mulig tid på slike folk, uansett gener

Anonymkode: 06f12...d96

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva pleier de å kjøpe til deg? Mulig du kan gi noe lignende tilbake... Synes uansett det er greit med gaver som kan konsumeres, så slipper folk å få gaver som bare støver ned!

Anonymkode: cdaa4...b7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Kjøp en flaske med vin og sjokolade. Hvert år. Bruk minst mulig tid på slike folk, uansett gener

Nei forresten. Kjøp konfekt. Ferdigpakket fra dagligvaren! 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Støtter forslaget om vin! Er de ikke fornøyd med vinvalget kan de bare bytte på Vinmonopolet 

Anonymkode: 09eed...cca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

bu-fucking-hu.

Han har ikke svart på meldingen din. Du får sende de et julekort om at du antok det var fordi dem ikke ønsket seg noe. Evt et slikt veldedighetskort om at du har gitt x kr til x formål (som du velger selv) i deres navn. God jul

Anonymkode: cf279...7f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du dyr gave av din far da, er det derfor du føler at du må gi tilbake? Eventuelt kan du foreslå at dere kutter ut julegave eller at du informerer at du vil kutte det ut og at far er fri til å gjøre det samme. 

Forstår også om du velger å gi for husfredens skyld.

I så fall kan kanskje blomster, en kurv med matolje, te, kaffe, honning, eller lite handkle sammen med "flaske" med håndsåpe og håndkrem være alternativ. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er tross alt faren din da. Hvorfor går du ikke overens med stemor? Får du gave av de? 

Anonymkode: 6d7fb...a6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er tross alt faren din da. Hvorfor går du ikke overens med stemor? Får du gave av de? 

At det er faren har ingenting å si! Selvom far gir gave til ts så trenger da ts virkelig ikke å gi gave tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gaven du får av dem da, pleier den å være ok?

Jeg ville nok gitt en gave, for å beholde den kontakten. Ikke legg for mye i svar/ikke svar, takk/ikke takk. Du vet jo ikke hva de evt står i, eller om de legger like mye som deg i slikt.

Eggelikør eller juleakevitt, er to ‘høflighets-gaver’ jeg tyr til, som er en fin gave ingen kan klage på, samtidig som det koster null innsats. 200-250 kr. (Bestill i nettbutikken til polet.)

Sleng på en stor marsipangris - kjøpt når det er priskrig på marsipan.

Anonymkode: 34b2c...47a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At det er faren har ingenting å si! Selvom far gir gave til ts så trenger da ts virkelig ikke å gi gave tilbake!

er vel vanlig høflighet...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...