Gå til innhold

Sårende ord fra "venninne"

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Kona mi blir gravid bare jeg ser på henne 🤣

Anonymkode: 518b8...41b

Wow, så bra for dere

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Nei, det er ikke bare meg. Etter 3 år med prøverør har jeg snakket med mange i samme situasjon. Og ikke minst har jeg vært aktiv på prøverforumet her siden 2009. Det er en kommentar som treffer denne gruppen

Hva er det med at dere ikke vil lytte og forsøke å forstå hvordan dette er for de som er i situasjonen? Ønsker dere virkelig å såre venninner, og andre, ved å slenge ut slikt bare fordi DERE mener det ikke er sårende? 

Anonymkode: c5eee...1b5

ja og forståelig nok er det i en slik situasjon vanlig å føle seg utilstrekkelig og føle at man gjør noe feil. Det er ikke andres skyld at man har denne følelsen. og det er faktisk ikke mulig for andre å sette seg inn i. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maleficenta skrev (38 minutter siden):

ja og forståelig nok er det i en slik situasjon vanlig å føle seg utilstrekkelig og føle at man gjør noe feil. Det er ikke andres skyld at man har denne følelsen. og det er faktisk ikke mulig for andre å sette seg inn i. 

Synd for venninnene dine at du ikke prøver en gang. Og velger å kalle oss som forsøker å forklare for nærtagende. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Synd for venninnene dine at du ikke prøver en gang. Og velger å kalle oss som forsøker å forklare for nærtagende. 

ja få det til å handle om meg ja....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 23.12):

Jeg har slitt med å bli gravid i 2 år, og skal begynne på IVF (prøverørsbehandling) om noen mnd. Pratet litt om hvor vanskelig det er å stå i situasjonen, og fikk i dag servert følgende fra ei såkalt "venninne" i dag: "men det er jo ingen menneskerett å få barn......". 

Hva hadde dere gjort? Kuttet henne ut?

Anonymkode: e43cb...2e0

Tror du bør tenke på at du nok er ekstra sårbar og nærtakende nå - og at det ikke alltid er like enkelt for omgivelsene å vite hva en skal si, for det blir fort feil uansett. ❤️ 

Ja, det var nok litt klønete av henne. Men kan jo også være en (om enn feilslått) godt ment påminnelse om prøve å ikke stoppe opp livet helt og forsøke å ikke bli helt opphengt i kun det å få barn, fordi det er dessverre ingen garanti for at det går for alle.

Er dette en venninne, og ikke bare en mer perifer bekjent, bør du jo si noe om at du ble såret. Dialog og ærlighet er viktig mellom gode venner, og gi den andre muligheten til å rette opp om en har sagt noe litt forkjært uten at det helt var ment slik det ble hørt.

Snakk med henne, før du kjenner på hva du bør gjøre.

Anonymkode: 39ed1...33a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...