AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #41 Del Skrevet 17. november 2022 Maleficenta skrev (3 minutter siden): Forteller du alle detaljer om dette til folk da? Og jeg ser du misforstod eksemplene mine; Disse hun kjenner som "ble gravid" hadde blitt gravid den måneden uansett om de "slappet av og ikke tenkte på prøvingen" eller stresset maks med timing og beina i været. Enten ligger ting til rette fysisk for at du blir gravid den måneden, ellers ikke. Dette med stress og prøving er bare en myte, folk blir jo gravide selv i ekstreme krigssituasjoner. Det skal ekstremt, fysiologisk stress til, før det påvirker eggløsningen. Anonymkode: c5eee...1b5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #42 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 9.11): Ufølsomt, ja Riktig, ja konklusjon: man trenger ikke si alt man mener Anonymkode: 0203a...0b1 Det spiller ingen rolle om det er en menneskerett. Det betyr mye for de menneskene det gjelder, og gode venner sier ikke sånne ting. Anonymkode: 59306...380 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #43 Del Skrevet 17. november 2022 Det er faktisk en menneskerett å stifte familie! Anonymkode: e1a54...2b3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #44 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er faktisk en menneskerett å stifte familie! Anonymkode: e1a54...2b3 Man har rett til familieliv. Familie er også ens foreldre, søsken, besteforeldre, ektemann/kone, stebarn, tanter og onkler, fosterbarn osv. Anonymkode: fc437...558 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #45 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er faktisk en menneskerett å stifte familie! Anonymkode: e1a54...2b3 Ingen som hindrer barnløse i å stifte familie. Det finnes mange typer familie, ikke bare mor/far/biologisk barn. Anonymkode: dc2f1...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #46 Del Skrevet 17. november 2022 On 11/16/2022 at 2:45 AM, AnonymBruker said: Ufølsomt, men sant. Det kan jo tenkes at du snakker veldig mye om dette? Jeg kan bli sånn når jeg blir veldig opphengt i noe og det kan være slitsomt for de rundt meg. Og om hun føler seg nær nok deg, så kan det tenkes at hun ikke orket å være emosjonell søppelkasse for deg lenger. Kanskje sliter hun med noe selv også. Spør du henne hvordan hun har det når dere treffes, eller bare durer du på med egne problemer? Selv valgte jeg å holde tett om både prøving og spontanabort da vi forsøkte å bli gravide. Da kjente jeg ofte at det var slitsomt å høre på andres problemer om de gjentok seg selv mange ganger. Empati går begge veier. Anonymkode: 319a8...86e Støtter dette. Anonymkode: 31afa...a08 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. november 2022 #47 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Og jeg ser du misforstod eksemplene mine; Disse hun kjenner som "ble gravid" hadde blitt gravid den måneden uansett om de "slappet av og ikke tenkte på prøvingen" eller stresset maks med timing og beina i været. Enten ligger ting til rette fysisk for at du blir gravid den måneden, ellers ikke. Dette med stress og prøving er bare en myte, folk blir jo gravide selv i ekstreme krigssituasjoner. Det skal ekstremt, fysiologisk stress til, før det påvirker eggløsningen. Anonymkode: c5eee...1b5 uansett er det et velmenende råd og ikke sagt for å være slem. Er ikke gly når msn må tråkke på eggeskall rundt folk og at alt skal tas i verste mening. Sårr følelser pga en slik kommentar må man ta på egen kappe. Er det derimot sagt for å være stygg blir det noe annet 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #48 Del Skrevet 17. november 2022 Maleficenta skrev (19 minutter siden): uansett er det et velmenende råd og ikke sagt for å være slem. Er ikke gly når msn må tråkke på eggeskall rundt folk og at alt skal tas i verste mening. Sårr følelser pga en slik kommentar må man ta på egen kappe. Er det derimot sagt for å være stygg blir det noe annet Du forteller jo noen at de gjør noe feil, noe de sikkert har tenkt tusen ganger selv. Det er ikke snilt. Det å skjule seg bak uvitenhet blir for dumt, da er det jo fritt frem å si stygge ting. Anonymkode: c5eee...1b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 17. november 2022 #49 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Det er faktisk en menneskerett å stifte familie! Anonymkode: e1a54...2b3 Nei. Det er ikke en menneskerett å stifte familie. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #50 Del Skrevet 17. november 2022 Har aldri forstått det uttrykket, ingen menneskerett å få barn.. Hva betyr det? Det handler jo ikke om rettigheter, men et intenst ønske om å kunne gå gravid, føde sitt barn og elske det over alt på jord. Har et vennepar som sliter med å unnfange og er nå i en IVF prosess. Det er vanskelig å vite hva man skal/kan/bør si, noen ganger er det bedre å holde kjeft og bare være der for dem. Håper du TS og andre ufrivillig barnløse får det store ønske oppfylt i nærmeste fremtid🤍 Anonymkode: 8fce4...5e4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #51 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjære... det hjelper virkelig ikke å "slappe av og ikke tenke på det" når mannen er så godt som steril. Egglederne er tette. Eller du ikke har eggløsning. At kvinner i det hele tatt kan tro på noe slik er helt hinsides... Hvordan tror du egentlig eggløsning og sæd fungerer? At alt bare plutselig funker om man senker skuldrene litt? Anonymkode: c5eee...1b5 Tipper vedkommende du siterte vet at det ikke gjelder alle tilfeller med ufrivillig barnløshet. Men det er en kjent sak at for mange hjelper det når de ikke stresser med å bli gravid lengre. Feks. at en del folk som har adoptert et barn etter å ha prøvd x antall år med å bli gravid selv, plutselig blir gravid fordi de har sluttet å stresse med det. Eller at mange av de som endelig har blitt gravide etter x antall forsøk, mye lettere blir gravid med nr. 2. Men alle vet at det selvsagt ikke gjelder alle som sliter med ufrivillig barnløshet, da det er ulike grunner for det. Uansett er det jo gjerne et velment råd folk kan komme med. Det du bør slutte med er dårlig debatteknikk om noen skriver noe du er uenig med. Anonymkode: 23f90...ec9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #52 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Tipper vedkommende du siterte vet at det ikke gjelder alle tilfeller med ufrivillig barnløshet. Men det er en kjent sak at for mange hjelper det når de ikke stresser med å bli gravid lengre. Feks. at en del folk som har adoptert et barn etter å ha prøvd x antall år med å bli gravid selv, plutselig blir gravid fordi de har sluttet å stresse med det. Eller at mange av de som endelig har blitt gravide etter x antall forsøk, mye lettere blir gravid med nr. 2. Men alle vet at det selvsagt ikke gjelder alle som sliter med ufrivillig barnløshet, da det er ulike grunner for det. Uansett er det jo gjerne et velment råd folk kan komme med. Det du bør slutte med er dårlig debatteknikk om noen skriver noe du er uenig med. Anonymkode: 23f90...ec9 Det gjør ikke det. For noen. Det er en myte. Bare tull. Ingen, virkelig ingen, er ufrivillig barnløse et år før prøverør, uten at det er noe fysiologisk galt et sted. Men hos veldig mange vil det klaffe naturlig før eller senere en eller annen gang likevel, uavhengig av om man akkurat den måneden ikke tenker på prøving overhodet, eller om man har timet samleie og styrt på med alt av råd. Anonymkode: c5eee...1b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #53 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er faktisk en menneskerett å stifte familie! Anonymkode: e1a54...2b3 Nei, det er det ikke. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du forteller jo noen at de gjør noe feil, noe de sikkert har tenkt tusen ganger selv. Det er ikke snilt. Det å skjule seg bak uvitenhet blir for dumt, da er det jo fritt frem å si stygge ting. Anonymkode: c5eee...1b5 Nei, ingen sier at de gjør noe feil. Har du husket å bli krenket i dag? ✅ Anonymkode: d4d59...492 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. november 2022 #54 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du forteller jo noen at de gjør noe feil, noe de sikkert har tenkt tusen ganger selv. Det er ikke snilt. Det å skjule seg bak uvitenhet blir for dumt, da er det jo fritt frem å si stygge ting. Anonymkode: c5eee...1b5 nei du TROR at de forteller deg at du gjør noe galt fordi du tror det selv. Du projiserer din egen mening på den andre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #55 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 22.38): Jeg kan på rams finne flere helserelaterte ting jeg ønsker at samfunnet skal betale for fremfor IVF. Skal barneønske gå foran kreftbehandling av barn mener du? Her til lands disponeres en pott penger, og det er slik at pengene blir ¨tatt¨fra en annen behandling for å finansiere IVF. Det er ikke en menneskerett. Og hun vennina fortjener ikke å ha TS som venninne, for TS er ganske opptatt av bare seg og sitt! Anonymkode: dc2f1...e8c Nå må du gi deg. Ja vi har er budsjett. Men vi har også sinnsykt god råd i Norge. Og hvis du skal ta penger fra noe så er det vel noe kulturelt i Oslo som sikkert har fått tilskudd på mange millioner vi kan ta pengene fra.. Anonymkode: 5e8fc...0e3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #56 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Nei, ingen sier at de gjør noe feil. Har du husket å bli krenket i dag? ✅ Anonymkode: d4d59...492 Noen forsøker å forklare deg hvorfor du sårer en viss gruppe med en kommentar. Og dette er responsen. Gratulerer med å være et fint og empatisk menneske 😅 Anonymkode: c5eee...1b5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #57 Del Skrevet 18. november 2022 Maleficenta skrev (13 timer siden): nei du TROR at de forteller deg at du gjør noe galt fordi du tror det selv. Du projiserer din egen mening på den andre Nei, det er ikke bare meg. Etter 3 år med prøverør har jeg snakket med mange i samme situasjon. Og ikke minst har jeg vært aktiv på prøverforumet her siden 2009. Det er en kommentar som treffer denne gruppen Hva er det med at dere ikke vil lytte og forsøke å forstå hvordan dette er for de som er i situasjonen? Ønsker dere virkelig å såre venninner, og andre, ved å slenge ut slikt bare fordi DERE mener det ikke er sårende? Anonymkode: c5eee...1b5 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #58 Del Skrevet 18. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nå må du gi deg. Ja vi har er budsjett. Men vi har også sinnsykt god råd i Norge. Og hvis du skal ta penger fra noe så er det vel noe kulturelt i Oslo som sikkert har fått tilskudd på mange millioner vi kan ta pengene fra.. Anonymkode: 5e8fc...0e3 Du mener at de skal ta fra et annet budsjett, da kan jeg opplyse deg om at det gjør de ikke. Helsebudsjett er helsebudsjett, hva du syntes om fordelingen er revnende likegyldig. Og jeg holder på mitt, kutt ut venninna, hun fortjener ikke stuck up selvsentrerte prøvere. Anonymkode: dc2f1...e8c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #59 Del Skrevet 18. november 2022 Kona mi blir gravid bare jeg ser på henne 🤣 Anonymkode: 518b8...41b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. november 2022 #60 Del Skrevet 18. november 2022 Skulle ikke mye til før folk kutter venner her, ser jeg Anonymkode: 967be...668 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå