Gå til innhold

bankid/kodebrikke problem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,
Min gamle mor bruker kodebrikke til innlogging i nettbank og det har fungert greit i alle år men når hun siste dager har prøvd å aktivere Vipps app og legge til bankkort til Trumf kortet så dukker det opp problemer.
Alt går bra frem til innskriving av tall fra kodebrikke men ved neste vindu der 11 siffers personnummer skal skrives inn så kommer det "Feil data inntastet-prøv igjen" 
Ingen anelse om det er kodebrikke kode som fremkaller feilen men hvis den er defekt så burde jo kodebrikke gi feilmelding i vanlig nettbank også?
Skjønner ikke hva som kan være feil her....eller om hun gjør en rar feil selv.
Tenkte å høre her om noen har vært borti det samme før jeg eventuelt kontakter banken for/sammen med henne.

Anonymkode: d4a7d...788

Skrevet

Sannsynligvis er det kodebrikken som har blitt inaktiv. Be henne ringe banken og ha kodebrikken ved seg (de spør etter ett eller annet prod.nr på baksiden), så aktiverer de brikken igjen 🙂 

Skrevet
Teatrica skrev (33 minutter siden):

Sannsynligvis er det kodebrikken som har blitt inaktiv. Be henne ringe banken og ha kodebrikken ved seg (de spør etter ett eller annet prod.nr på baksiden), så aktiverer de brikken igjen 🙂 

Som jeg skrev så fungerer kodebrikke ved nettbank innlogging.

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Etter at hun fikk feilmeldinger også?

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Trykker hun på riktig alternativ? Hun skal ikke trykke på BankID for mobil og ikke BankID med app.
Har selv opplevd litt vansker med å få min gamle far til å forstå hvilket alternativ han skal trykke på. 

Anonymkode: b0b49...f7c

• Nyttig 2
Skrevet
Teatrica skrev (7 timer siden):

Etter at hun fikk feilmeldinger også?

ja

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Trykker hun på riktig alternativ? Hun skal ikke trykke på BankID for mobil og ikke BankID med app.
Har selv opplevd litt vansker med å få min gamle far til å forstå hvilket alternativ han skal trykke på. 

Anonymkode: b0b49...f7c

Etter at vi har pratet på tlf under prosessen så tror jeg hun gjør det riktig ja.
Må titte på dette neste gang jeg er på besøk. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...