AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Har nå flere venninner som nå har fått sitt første barn nå i 2022, dette er da venninner som har ventet med barn til de kom opp i 30 årene. En ting jeg har merket med de som har valgt å få barn nå, i forhold til de som fikk barn i tidlig alder… Er over bruken av sosiale medier, det skal ut i alle kanaler hele tiden. Kjenner jeg begynner å bli lei av alt baby innholdet som blir lagt ut hele tiden. Jeg trenger virkelig ikke å se at du har skiftet bleie å nå skal du mate på Snapchat 🤷🏻♀️ Ser de ikke selv at folk begynner å bli lei? Ikke vanskelig å se at responsen ikke er den samme etter måneder med spam på Instagram og Facebook? For nei, den babyen din er ikke verdens søteste, sterkeste og flinkeste 🥸 Anonymkode: 031f5...a1f 2 1 2
Mezzosoprena Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 En ting er at dette ikke interesserer noen andre enn mammaen, men at den telefonen skal fram i enhver anledning mens man skal være sammen med barnet, provoserer meg! 3 1 2
Brunello Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Har nå flere venninner som nå har fått sitt første barn nå i 2022, dette er da venninner som har ventet med barn til de kom opp i 30 årene. En ting jeg har merket med de som har valgt å få barn nå, i forhold til de som fikk barn i tidlig alder… Er over bruken av sosiale medier, det skal ut i alle kanaler hele tiden. Kjenner jeg begynner å bli lei av alt baby innholdet som blir lagt ut hele tiden. Jeg trenger virkelig ikke å se at du har skiftet bleie å nå skal du mate på Snapchat 🤷🏻♀️ Ser de ikke selv at folk begynner å bli lei? Ikke vanskelig å se at responsen ikke er den samme etter måneder med spam på Instagram og Facebook? For nei, den babyen din er ikke verdens søteste, sterkeste og flinkeste 🥸 Anonymkode: 031f5...a1f Det tror jeg har med tiden å gjøre og ikke dine venninners alder. Det er nok av unge mødre som poster mange bilder også. 2
-Missi- Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Veldig enig! Jeg har to stk og spammes ned daglig. Hun ene har ei som snart er ett år og hun andre ei som er et par måneder. Søte babyer og fine folk men jeg syns en snap daglig er mer enn nok 🙈
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Tidligere fantes ikke snapchat og some i så stor grad Så om du sammenligner disse som fikk barn i 2022 med folk som fikk barn i 2015, så er ikke verden lenger den samme. Og kanskje de som fikk barn i 2015 hadde lagt ut minst like mye på some om det var like utbredt som i dag. Anonymkode: 10fe1...fba 1 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Dette spørs veldig på omgangskretsen, tenker jeg. I min omgangskrets har de fleste sluttet helt å legge ut i SoMe og ganske mange har avsluttet profilene sine. De få som legger ut noe, passer veldig på å ikke vise ansiktene til barna. Anonymkode: 0a8a7...ce3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Alt det blir mye av fra enkeltpersoner i some er drit kjedelig; memes, bilder av barna, selfier, deling av jobbgreier, visdomsord, treningsbilder, babyer, katter, kjærestekliss. Anonymkode: 395bf...020 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Ja det er mye som har skjedd med teknologisk utvikling og sosiale mediers inntog som normalen på de siste 10-15 årene så det er naturlig at man i dag bruker sosiale medier mer enn for 10 år siden, uavhengig om man har fått barn eller ikke eller om man er 20 år eller 30 år. Du kan derfor ikke sammenligne med folks digitale liv for 10 år siden Anonymkode: 284c3...62b
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Jeg lurer på hva hensikten er med å poste bilder av baby daglig, av alle turer osv. Behov for bekreftelse hele tiden? Vi blir lei av å se. Skru av mobilen. Anonymkode: 92e1c...f10
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #10 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg lurer på hva hensikten er med å poste bilder av baby daglig, av alle turer osv. Behov for bekreftelse hele tiden? Vi blir lei av å se. Skru av mobilen. Anonymkode: 92e1c...f10 Hahaha, dette er jo veldig bakvendt. Hvis du blir lei av å se, er det vel DU som bør skru av mobilen? Anonymkode: 6eb5c...3c9 3 1
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg lurer på hva hensikten er med å poste bilder av baby daglig, av alle turer osv. Behov for bekreftelse hele tiden? Vi blir lei av å se. Skru av mobilen. Anonymkode: 92e1c...f10 Jeg tror det er to faktorer. At man ønsker å dele koselige stunder enten man er barnløs og ute å griller eller man har barn og er ute å triller Andre faktoren er avhengighet av dopamin, som likes booster i hjernens belønningssystem Anonymkode: 284c3...62b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 6.22): Tidligere fantes ikke snapchat og some i så stor grad Så om du sammenligner disse som fikk barn i 2022 med folk som fikk barn i 2015, så er ikke verden lenger den samme. Og kanskje de som fikk barn i 2015 hadde lagt ut minst like mye på some om det var like utbredt som i dag. Anonymkode: 10fe1...fba Some var da like vanlig i 2015, har du bommet med noen tiår her? Det er helt vanlig at nybakte mødre blir oppslukt av babyfasen, men ikke greit å eksponere barna i some. Trodde folk var ferdig med det i 2010 jeg🙄 Anonymkode: daf1f...2fe
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #13 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Some var da like vanlig i 2015, har du bommet med noen tiår her? Det er helt vanlig at nybakte mødre blir oppslukt av babyfasen, men ikke greit å eksponere barna i some. Trodde folk var ferdig med det i 2010 jeg🙄 Anonymkode: daf1f...2fe Nei bruken av sosiale medier har økt kraftig på 10 år. Anonymkode: 284c3...62b
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei bruken av sosiale medier har økt kraftig på 10 år. Anonymkode: 284c3...62b Jeg fikk barn i 2015, og da var det mange plakater om mobilbruk på helsestasjoner og fødeavdeling, så det var ihvertfall like problematisk da😅 Anonymkode: daf1f...2fe
Anonymbruker*** Skrevet 17. november 2022 #15 Skrevet 17. november 2022 Ikke er det veldig spennende, og ikke liker jeg denne overeksponeringen av barn som ikke kan samtykke særlig heller. Ei jeg kjenner temmelig perifert legger ut (ikke så ofte men likevell) bilder og video av barn som spiser i bleie eller bar overkropp, bæsjehistorie, sykehusinnleggelse, samtale med datter om leggetid. Ja, ting jeg tenker er litt for personlig for en story med så mange hun sikkert har på vennelisten. På min story går det stort sett kun omgivelsebilder, hund, dyr, bakhoder, morsomme skilt o.l. Sjelden gang kan man se ansiktet til en person. Sikkert ikke mer spennende, men ivaretar ihvertfall personvern.
Wilma89 Skrevet 17. november 2022 #16 Skrevet 17. november 2022 Skjønner at det er frustrerende🙈 Tre (meg selv inkludert) i vennegjengen fikk barn i 2021. Vi opprettet vår egen snapgruppe der vi kan sende babyspam så mye vil vil😆 Skjønner at 99 prosent av det vi sender er totalt uinteressant for alle andre😅
Sirinna Skrevet 17. november 2022 #17 Skrevet 17. november 2022 Jeg sender ikke så mye sånt selv, men synes det er koselig å få jeg da. Hyggelig med et lite innblikk i livet til venninnene mine, og fint å få følge litt med på barnets utvikling - spesielt i vennskap hvor det er stor geografisk avstand. Jeg bryr meg jo genuint om venners barn, og tenker det er en tillitserklæring å dele noe så personlig som bilder og videoer av egne barn med meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå