Gå til innhold

Skal man bare leve uten sex?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er i 40-årene begge to, har vært sammen i 6 år nå og trives i hverandres selskap, men intimiteten er ikke der. Jeg har snakket med han utallige ganger og forsøkt det meste. Han har sine forklaringer men på historien vår skjønner jeg at han rett og slett ikke er en seksuell person, da det liksom aldri har vært det store behovet fra hans side.

Jeg kjenner at jeg skyver han bort når jeg ikke får noe i retur (forsvarsmekanisme?), har sluttet å prøve for jeg tenker at jeg er den eneste som har behov for nærhet, intimitet og sex av oss.

Jeg er utrolig glad i han og hadde sett for meg å dele livet med han. Vi er godt etablerte. Men jeg tenker; er dette slik livet mitt skal være? Jeg kan ikke tvinge han eller forandre han, så da må jeg bare enten finne meg i et liv uten sex (eller kanskje én gang i halvåret) eller dra? 

Anonymkode: 8c06b...a3d

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare tull at dette er et behov på lik linje med mat og søvn. Mange av oss lever godt uten. Frivillig til og med.

Anonymkode: 7782c...ef6

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg er utrolig glad i han og hadde sett for meg å dele livet med han. Vi er godt etablerte. Men jeg tenker; er dette slik livet mitt skal være? Jeg kan ikke tvinge han eller forandre han, så da må jeg bare enten finne meg i et liv uten sex (eller kanskje én gang i halvåret) eller dra? 

Da høres det ut som du må finne ut hva som er viktigst for deg. Sexen eller mannen?

Kan du ikke fikse deg selv? Har dere annen form for intimitet? Klemmer, kyss, kos?

Anonymkode: c53e9...f30

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Går han på noen medisiner? Eller noen kjente sykdommer? 

Ville sendt han en tur til legen for en sjekk, i hvert fall funnet ut om testosteron nivået er som det skal. 

Anonymkode: 2bb53...184

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde tolka det som at forholdet var over. 

Anonymkode: dfbd3...971

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde et slikt forhold selv, det varte i 13 år. Jeg mistrivdes veldig. For meg er nærhet og sex det som binder oss sammen som par og ikke kun venner. 

Fant meg en ny og vi har nærhet daglig og sex når vi har lyst. Mindre nå som jeg er høygravid med nr 3, men absolutt aktive. 

Det blir aldri bedre, kan det være din mann er homofil? Hadde dere sex i starten? 

Anonymkode: 11d3f...b7c

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Sex er veldig viktig i ett forhold. Der er selve limet. Intimiteten du har mellom 2 elskede. Dere er kjærester og ikke venner!

Han må prøve å finne ut hvorfor og gjøre noe med det eller så må du bare innfinne deg med det. Men det blir vanskelig.

Han burde slikke,kose og fingre deg og gi deg orgasmer selv om han ikke ønsker sex. De fleste menn tenker ofte på kvinnen framover seg selv. Og gjør damen ferdig både før og etter seg selv. Det er viktigere for de at damen nyter og får enn de selv. 

Anonymkode: ce6dc...1e7

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Bare tull at dette er et behov på lik linje med mat og søvn. Mange av oss lever godt uten. Frivillig til og med.

Anonymkode: 7782c...ef6

Det er ikke et behov på linje med mat og søvn, men det er et behov.

Sex, klemmer, nærhet etc. er viktige behov som man forventer blir dekt av partneren. Om det ikke skjer vil typisk forholdet være over.

Anonymkode: 436be...c4a

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hva er alternativet ditt da? Finne en ny? Leve alene? 

Anonymkode: f079c...41b

Skrevet

Finn noen andre for sex. Om han ikke bryr seg om sex burde det ikke ha så mye innvirkning på han.

Anonymkode: ec8eb...29b

• Nyttig 2
Skrevet

Dette problemet eksisterer ikke i følge mange menn, for menn har alltid størst behov for sex. 🙄

Jeg forlot slik partner. Ikke bare var behovet for sex veldig lavt, men når vi altfor sjelden hadde sex var det kun hvordan han ville ha det som talte. Ellers ble det null sex. Mine behov ble derfor ikke tilfredsstilt, selv når det var sex. 

Gikk da jeg ga opp, og fant en jeg passer sammen med. Anbefales! 

Anonymkode: 2e663...489

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenner han på deg? 

Anonymkode: a1b53...554

Skrevet

Han bør jo kunne tilfredsstille deg?

Anonymkode: 7e6fd...aac

• Nyttig 1
Skrevet

Nå må folk snart godta at alle er ikke seksuelle personer. Det er ikke like viktig for alle og man må rett og slett bare akseptere det eller gå

Anonymkode: 6b8e8...cf5

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg hadde gått. Et forhold uten sex er bortkastet og man kan like gjerne være alene.

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Nå må folk snart godta at alle er ikke seksuelle personer. Det er ikke like viktig for alle og man må rett og slett bare akseptere det eller gå

Anonymkode: 6b8e8...cf5

Selvsagt godtar jeg at ikke alle er seksuelle personer. Det å ha sjelden eller aldri sex, er det helt legitimt valg og måte å leve på. Og samtidig inkompatibelt med meg som er alloseksuell og som ikke bare liker sex, men spesifikt liker og trenger sex med partner.

Jeg ville syntes det var et de facto brudd om min partner plutselig mista det meste av seksuell interesse for meg og oss, og ikke syntes det gjorde noe. Jeg har selv mista sexlyst midlertidig pga medisiner og det er noe av det ekleste jeg har opplevd, følte meg helt ribba.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Dette er grunnen til at jeg ikke vil inn i et forhold. En partner vil kreve sex , men det er faktisk ikke noe man kan kreve fra noen.

Anonymkode: 0e4fd...829

• Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vi er i 40-årene begge to, har vært sammen i 6 år nå og trives i hverandres selskap, men intimiteten er ikke der. Jeg har snakket med han utallige ganger og forsøkt det meste. Han har sine forklaringer men på historien vår skjønner jeg at han rett og slett ikke er en seksuell person, da det liksom aldri har vært det store behovet fra hans side.

Jeg kjenner at jeg skyver han bort når jeg ikke får noe i retur (forsvarsmekanisme?), har sluttet å prøve for jeg tenker at jeg er den eneste som har behov for nærhet, intimitet og sex av oss.

Har dere vurdert åpent forhold slik at du kan ha sex med andre?

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Dette er grunnen til at jeg ikke vil inn i et forhold. En partner vil kreve sex , men det er faktisk ikke noe man kan kreve fra noen.

Anonymkode: 0e4fd...829

Mange partnere vil forvente sex. 

Noen vil forvente lite sex eller at det varierer.

Det kommer jo an på hvem du velger å date. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg kan ikke tvinge han eller forandre han, så da må jeg bare enten finne meg i et liv uten sex (eller kanskje én gang i halvåret) eller dra? 

Ja riktig. Dette bestemmer du helt selv

Anonymkode: a63d7...46c

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...