AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Ja spørsmålet er om du ville dumpet eller fortsatt med noen som ga deg kjønnssykdom som du ikke hadde noen annen dumpegrunn for? Hvordan reagere når man har blitt smittet? Sende en sint melding og ghoste eller dumpe etter en alvorstale ,eller å sende en rett på sak melding og be han ta antibiotika kur, ta det med humor og snakkes når begge er cleane igjen? Anonymkode: 187c8...55b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Med mindre han hadde vært utro, fikk vi begge ta det på vår kappe om vi hadde ubeskyttet sex uten noen testing først. Anonymkode: 4ac21...8df 10
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Med mindre han hadde vært utro, fikk vi begge ta det på vår kappe om vi hadde ubeskyttet sex uten noen testing først. Anonymkode: 4ac21...8df Ja liker han godt men syns dette var kjipt. Han treffer ikke andre nå så han må ha gått med det en stund Anonymkode: 187c8...55b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Jeg har vært ham, det var ikke veldig kult å si ifra, men det gikk bra, ble ikke dumpet. Interessant nok sa de aktuelle kandidatene alle at de ikke hadde testet positivt (var 4 siden forrige gang jeg tok en test). Anonymkode: b8175...a44
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har vært ham, det var ikke veldig kult å si ifra, men det gikk bra, ble ikke dumpet. Interessant nok sa de aktuelle kandidatene alle at de ikke hadde testet positivt (var 4 siden forrige gang jeg tok en test). Anonymkode: b8175...a44 Tror det er vanlig å lyve om slikt, men ikke greit. Jeg ble smittet av en kjæreste som sa han hadde testet seg mellom siste partner og meg. Jeg hadde testet meg, og veldig tydelig at jeg ble smittet av ham, for fikk sterke symptomer akkurat i forhold til normal karenstid. Før ham hadde jeg dessuten ikke hatt sex på lange tider, og hadde gått ut av langvarig forhold, som var min siste partner. Uansett, der viste seg at han hadde hatt en partner mellom meg og test, så åpenbart hvem det kom fra der også. Han meldte derfor fra til henne, hun sa at hun skulle teste seg, og meldte så tilbake at hun var negativ. Min kjæreste hevdet da at han ikke kunne vite hvem av oss to som løy, og det ble et problem oss mellom. Jeg visste jo at han hadde smittet meg, i tillegg hadde han løyet om at han ikke hadde vært med noen etter test, og så ble jeg satt i tvil. Da ble det litt mye å godta. Kjerringa løy åpenbart. 😡 Anonymkode: 0529c...5b1 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Ja spørsmålet er om du ville dumpet eller fortsatt med noen som ga deg kjønnssykdom som du ikke hadde noen annen dumpegrunn for? Hvordan reagere når man har blitt smittet? Sende en sint melding og ghoste eller dumpe etter en alvorstale ,eller å sende en rett på sak melding og be han ta antibiotika kur, ta det med humor og snakkes når begge er cleane igjen? Anonymkode: 187c8...55b Det spørs jo på situasjonen. Hvis han visste om sykdommen og hadde ubeskyttet sex med meg uten å si fra, så er det jo straffbart. Han hadde da begått en kriminell handling mot meg, og det hadde selvfølgelig vært slutt og politianmeldelse. Hvis han "plukket" sykdommen opp fra en annen dame mens vi var sammen, men ga den til meg uten å vite om den, ville det også ha vært slutt. Sykdommer som han hadde fra før uten å vite om det ville ha vært en helt annen sak. Da måtte jeg ta ubeskyttet sex med en som jeg ikke har krevet test fra, på egen kappe. Anonymkode: cee9d...648 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Ja spørsmålet er om du ville dumpet eller fortsatt med noen som ga deg kjønnssykdom som du ikke hadde noen annen dumpegrunn for? Hvordan reagere når man har blitt smittet? Sende en sint melding og ghoste eller dumpe etter en alvorstale ,eller å sende en rett på sak melding og be han ta antibiotika kur, ta det med humor og snakkes når begge er cleane igjen? Anonymkode: 187c8...55b Spørs jo litt på hvor lenge dere har datet, om han visste det før han lå med deg etc. Men hvis datinga er ny, han ikke visste om sykdommen etc og det kun er snakk om klamydia liksom hadde jeg tatt det med humor, det blir en god historie om 10år uansett. Anonymkode: 96f3f...8f3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det spørs jo på situasjonen. Hvis han visste om sykdommen og hadde ubeskyttet sex med meg uten å si fra, så er det jo straffbart. Han hadde da begått en kriminell handling mot meg, og det hadde selvfølgelig vært slutt og politianmeldelse. Hvis han "plukket" sykdommen opp fra en annen dame mens vi var sammen, men ga den til meg uten å vite om den, ville det også ha vært slutt. Sykdommer som han hadde fra før uten å vite om det ville ha vært en helt annen sak. Da måtte jeg ta ubeskyttet sex med en som jeg ikke har krevet test fra, på egen kappe. Anonymkode: cee9d...648 Skulle du anmeldt noen for at de ga deg klamydia så tror jeg dessverre de hadde ledd seg ihjel nede hos politijuristen... Anonymkode: 9d2b5...50f 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Jeg gikk 2 år med mykoplasma, og følte hele tiden noe var galt men sjekket meg for sykdommer sikkert 10 ganger uten at de fant noe. Alt var normalt. Så møtte jeg samboer og fikk ny lege, hadde egentlig gitt opp men leste på nett om mykoplasma og ureaplasma og ba legen teste for dette. Det gjorde de normalt ikke. Den var positiv, og meg og min samboer hadde da vært sammen i 6 mnd. Glad han tok det fint, uhell kan skje og jeg hadde virkelig prøvd å finne ut hva som gjorde ting «unormalt» uten hell. Syns ikke det er dumpegrunn. Anonymkode: 3b1fe...9cb 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 4 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg gikk 2 år med mykoplasma, og følte hele tiden noe var galt men sjekket meg for sykdommer sikkert 10 ganger uten at de fant noe. Alt var normalt. Så møtte jeg samboer og fikk ny lege, hadde egentlig gitt opp men leste på nett om mykoplasma og ureaplasma og ba legen teste for dette. Det gjorde de normalt ikke. Den var positiv, og meg og min samboer hadde da vært sammen i 6 mnd. Glad han tok det fint, uhell kan skje og jeg hadde virkelig prøvd å finne ut hva som gjorde ting «unormalt» uten hell. Syns ikke det er dumpegrunn. Anonymkode: 3b1fe...9cb Huff. Hvilke symptomer hadde du? Anonymkode: 58ac6...7a7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Skulle du anmeldt noen for at de ga deg klamydia så tror jeg dessverre de hadde ledd seg ihjel nede hos politijuristen... Anonymkode: 9d2b5...50f De ler jo både av familievold og voldtektsanmeldelser også. Det er helt vanlig at en kvinnes kropp og psyke ikke er verdt noe som helst i strafferetten. Men det er like mye ulovlig å gi en kjønnssykdom videre til noen uten å varsle om det på forhånd, og ulovlige handlinger bør anmeldes. Hadde du altså latt være å anmelde hvis noen ga deg HIV vel vitende om at han/hun hadde det? Anonymkode: cee9d...648 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): De ler jo både av familievold og voldtektsanmeldelser også. Det er helt vanlig at en kvinnes kropp og psyke ikke er verdt noe som helst i strafferetten. Men det er like mye ulovlig å gi en kjønnssykdom videre til noen uten å varsle om det på forhånd, og ulovlige handlinger bør anmeldes. Hadde du altså latt være å anmelde hvis noen ga deg HIV vel vitende om at han/hun hadde det? Anonymkode: cee9d...648 Det er forskjell på en sykdom med dødelig utfall i verste fall og noe en kan fikse med antibiotika. Anonymkode: 9d2b5...50f 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 Hvorfor er dette i det hele tatt et spørsmål? Jeg ville aldri sett et slikt svin igjen. Fysj! Anonymkode: 05053...3fb 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det er forskjell på en sykdom med dødelig utfall i verste fall og noe en kan fikse med antibiotika. Anonymkode: 9d2b5...50f hva med herpes da? den faller i mellom Anonymkode: 58ac6...7a7 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): hva med herpes da? den faller i mellom Anonymkode: 58ac6...7a7 Nope, er så vanlig. Anonymkode: 9d2b5...50f 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 1 minutt siden, AnonymBruker said: Nope, er så vanlig. Anonymkode: 9d2b5...50f hjelper ikke med politianmeldelse på herpes? Anonymkode: 58ac6...7a7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): hjelper ikke med politianmeldelse på herpes? Anonymkode: 58ac6...7a7 Hahaha😂 ja hadde vært noe å ringe til 112: kollegaen dokkers ga meg en kjønnsykdom, men de hadde jo ledd av det, tror de trenger latter en gang de og. Uansett for lenge sia, en politimann ga meg en kjønnssykdom. Han unlot å fortelle....selvom jeg spurte.🙄 var Gonoré Anonymkode: d2f48...f7c 2
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja spørsmålet er om du ville dumpet eller fortsatt med noen som ga deg kjønnssykdom som du ikke hadde noen annen dumpegrunn for? Hvordan reagere når man har blitt smittet? Sende en sint melding og ghoste eller dumpe etter en alvorstale ,eller å sende en rett på sak melding og be han ta antibiotika kur, ta det med humor og snakkes når begge er cleane igjen? Anonymkode: 187c8...55b AnonymBruker skrev (14 timer siden): Ja liker han godt men syns dette var kjipt. Han treffer ikke andre nå så han må ha gått med det en stund Anonymkode: 187c8...55b Jeg hadde dumpet om noen hadde smittet meg med vilje (eller utsatt meg for smitte), altså hatt ubeskyttet sex med meg vel viten om at han har kjønnssykdom. Men jeg ville ikke ha dumpet noen for en sykdom de selv ikke var klar over... Ja, man bør sjekke seg etter hvert eneste partnerbytte, men det gjør jeg ikke selv, så derfor forlanger jeg ikke at ny partner heller skal gjøre det. Jeg håper heller aldri jeg møter en som er så kjip at han dumper meg for en sykdom jeg ikke selv var klar over... Jeg går ut i fra at du tok en test før dette partnerbyttet eller har gått minst ett halvt år siden sist partner også, siden du er sikker på at det er han som er skyldig. Anonymkode: b1799...a22 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Ja spørsmålet er om du ville dumpet eller fortsatt med noen som ga deg kjønnssykdom som du ikke hadde noen annen dumpegrunn for? Nei. Har opplevd dette, og dumpet ikke. Tok kur og fortsatte forholdet. Har også opplevd det andre veien, og hun dumpet meg heller ikke. Det er noe man må regne med om man er seksuelt aktiv, så man får ta det med godt humør og litt antibiotika. M40 Anonymkode: 4636d...10f
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 Har også opplevd dette. Dumpet ikke. Det var helt forferdelig når det sto på, men samtidig, det kunne skjedd hvem som helst. Det var snakk om herpes som kan ligge latent i kroppen i årevis uten utbrudd. Så for alt vi vet hadde jeg det fra før også, umulig å vite. Anonymkode: 7969e...30d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå