Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi det drypper på klærene.. Jeg har langt, tykt hår, og det drypper i minst tyve minutter etter jeg har dusjet, selv om jeg har presset ut så mye vann jeg kan med håndkleet. Derfor. Håret mitt bruker oppunder 10 timer på å lufttørke. Du høres ut som om du har veldig høy porøsitet i håret ditt, eller ikke så mye hår som du tror. 

Anonymkode: a2eab...57f

Jeg har ikke sagt jeg har mye hår, jeg har langt men ikke tykt. Men har ei venninne som lufttørker håret i etapper med hårklyper, hennes hår bruker over 1 døgn på å lufttørkes og hun bruker heller ikke turban på hodet, derfor jeg ikke tenkte at tykkelsen var avgjørende, ingen av oss har problemer med dryppende hår. Faktisk kun 1 av mine venninner jeg vet bruker håndkleturban derfor jeg oppriktig lurte på hva poenget er med det.

Anonymkode: 40665...406

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har ikke sagt jeg har mye hår, jeg har langt men ikke tykt. Men har ei venninne som lufttørker håret i etapper med hårklyper, hennes hår bruker over 1 døgn på å lufttørkes og hun bruker heller ikke turban på hodet, derfor jeg ikke tenkte at tykkelsen var avgjørende, ingen av oss har problemer med dryppende hår. Faktisk kun 1 av mine venninner jeg vet bruker håndkleturban derfor jeg oppriktig lurte på hva poenget er med det.

Men mitt hår drypper altså ;) Jeg må ha det i turban i minst 20 minutter etter en hårvask, ellers drypper og drypper og drypper det utover både klær og gulv og møbler. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Å lufttørke håret i etapper er jo langt mer tidkrevende enn å bruke turban en stund. Hvorfor skal man på død og liv unngå noe som kan gjøre at håret tørker raskere? Er jo ikke snakk om føning og slitasje på håret. Ikke er det dyrt heller for et hårhåndkle, så hvorfor stritte i mot 😅

TS

Anonymkode: 20aa3...e9f

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 11.18):

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med hårhåndkle, så noen må gjerne forklare. Jeg har tykt hår, så hvis jeg vasker håret i 20-tiden, pleier håret å være tørt litt etter lunsj. Vasker jeg håret på morgenen, er det ofte tørt litt etter middag hvis jeg bare er inne. Problemet da er at jeg flasser noe, og frisøren sier det kan være fordi hodebunnen får lite luft. Det er nok bedre med litt vind eller føning, men da blir det litt vel mye volum. Men med hårhåndkle tar det vel bare enda lenger tid å tørke håret? 

Anonymkode: 5d512...073

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvorfor de bruker håndkle på hodet i det hele tatt? Altså i en sånn turban?Har aldri noensinne gjort det, mulig fordi håret mitt tørker fort så hadde sikkert tørket inni turbanen så jeg måtte vætet det på nytt. Håret mitt tørker på ca halvannen time maks, tørker det med håndkle når jeg er ferdig i dusjen, grer det også lufttørkes det. Det drypper da ikke på klærne selv om jeg har langt hår, har ikke skjønt greia.

For min del har jeg både langt og ekstremt tykt hår og alle klærne mine blir våte om jeg går uten håndkle rundt håret den første halvtimen. Jeg trenger det for å bli kvitt en del av vannet. Og etter en halvtime med håndklede rundt håret så tar det fortsatt noen timer før det blir tørt, men det slutter iallfall å dryppe/renne

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Å lufttørke håret i etapper er jo langt mer tidkrevende enn å bruke turban en stund. Hvorfor skal man på død og liv unngå noe som kan gjøre at håret tørker raskere? Er jo ikke snakk om føning og slitasje på håret. Ikke er det dyrt heller for et hårhåndkle, så hvorfor stritte i mot 😅

TS

Anonymkode: 20aa3...e9f

Jeg kjøpte et på 50 kr på normal.. hva problemet skulle være med det, skjønner ikke jeg heller. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Kan noen forklare meg hvorfor de bruker håndkle på hodet i det hele tatt? Altså i en sånn turban?Har aldri noensinne gjort det, mulig fordi håret mitt tørker fort så hadde sikkert tørket inni turbanen så jeg måtte vætet det på nytt. Håret mitt tørker på ca halvannen time maks, tørker det med håndkle når jeg er ferdig i dusjen, grer det også lufttørkes det. Det drypper da ikke på klærne selv om jeg har langt hår, har ikke skjønt greia.

Mitt hår bruker flere timer på å tørke 😂 og jeg har langt og mye hår så hadde jeg ikke brukt håndkle så hadde det vært dammer over alt og alt hadde blitt vått… til og med med håndkle på så blir det så vått at hvis jeg ligger på en pute så blir den og våt, gjennom håndkle. 

TS, det finnes billig på normal. 

Anonymkode: c61ac...3a1

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner poenget med hårhåndkle, så noen må gjerne forklare. Jeg har tykt hår, så hvis jeg vasker håret i 20-tiden, pleier håret å være tørt litt etter lunsj. Vasker jeg håret på morgenen, er det ofte tørt litt etter middag hvis jeg bare er inne. Problemet da er at jeg flasser noe, og frisøren sier det kan være fordi hodebunnen får lite luft. Det er nok bedre med litt vind eller føning, men da blir det litt vel mye volum. Men med hårhåndkle tar det vel bare enda lenger tid å tørke håret? 

Har samme som deg, et sånt håndkle gir mindre flass og tørker fortere hos meg, MYE fortere

Anonymkode: 8d06b...5f7

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Jepp - og de har ikke plass til håret mitt, og er vanskelig å få rundt hodet ;) Jeg har ikke sjangs til å få de små standard-håndhåndkle-håndhåndklærene rundt hodet, ei heller får jeg håret til å holde seg inni det. De større håndklærene er kjempeklumpete og store og ustabile på hodet, og ramler av for et godt ord. Turban-håndklærene sitter som støpt også ved påkledning, og er ikke tunge og uhåndterlige. 

Og hva er egentlig problemet med at andre folk velger en annen type håndkle enn deg...? 

Har du stått opp med feil fot først I dag?

Skrevet

Jeg må tørke håret mitt med noe uansett, så det ikke drypper rundt meg etter dusj og da synes jeg hårhåndkle er veldig praktisk. Sitter mye bedre enn når man bruker et vanlig håndkle, kan for eksempel kle på meg mens jeg har det på uten at det faller av like lett, er særlig knappen bak som selger det inn for meg. 

Jeg pleier forøvrig ikke å bruke det helt til håret tørker, det ville nok tatt en god stund med mitt hår, men bare til det er middels fuktig og ikke lengre drypper. :) Lufttørker resten. 

Jeg kjøpte mitt på Coop av alle ting, er sikkert ikke markedets beste, men jeg har blitt veldig glad i det. 

Anonymkode: 66a74...691

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

fordi håret vått.

Anonymkode: 2183d...d19

• Liker 1
Skrevet

Mitt tørker MYE raskere med håndkle enn om jeg kun lufttørker. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så mye rart folk har for seg. Ett vanlig håndkle fungerer helt fint. Jeg lar håndkle sitte på 15 min og børster det etterpå.

Anonymkode: d729e...1a2

Etter 15 minutter med håndkle, så drypper håret mitt fortsatt nok til at klærne mine blir våt... 
Men jeg børster heller ikke håret når det er "håndkle-tørt". 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Mitt bruker en times tid på å tørke ute, i sola, midt på sommeren, i vind. 
Trenger rundt 3 timer på å lufttørke innendørs. 

For øvrig så fremhever en slik turban krøller veldig mye bedre enn kun lufttørking. 

Anonymkode: 0a669...f76

Skrevet

Jeg kjøpte samme type som man får fra Normal, hos Ale-Hop på Mallorca.  Jeg bruker det relativt ofte. Jeg bare dytter opp håret for å få det inn under. 
Vasker jeg håret mitt om ettermiddagen og lar det lufttørke er det tørt dagen etter. Har langt hår. Frisør sier det er tykt. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...