AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hørte nyss om dette nettopp, at om man er hjemme fra jobb/ikke i jobb for å ta vare på et barn med skolevegring, så kan man få hjelpestønad. Noen som har dette eller vet noe om det? Er det andre stønader eller hjelp vi kan få? Jeg har valgt å droppe jobb helt for mitt barn grunnet skolevegring, angst og suicidalitet.... Anonymkode: ec8f0...301 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Jeg fikk pleiepenger noen timer hver morgen. Var ellers på jobb. Ikke ulik historikk som ditt barn. Anonymkode: 31026...f47 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Jeg får hjelpestønad pga situasjon med skolevegring til vårt barn.. men det er 2500 ca i mnd. Du kan ka skje søke pleiepenger? Omsorgspenger? gjør han lekser hjemme eller hvordan skjedde dette? her var d mobbing som utløste det. Er så fortvilt Anonymkode: da472...9a9 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Føler veldig med deg ❤️ Ta vare på deg selv, stå på og fortsett den gode jobben du gjør ❤️ Anonymkode: da472...9a9
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Hjelpestønad, pleiepenger og kommunal omsorgslønn kan være aktuelle stønader. Anonymkode: fe821...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #6 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 21.14): Jeg fikk pleiepenger noen timer hver morgen. Var ellers på jobb. Ikke ulik historikk som ditt barn. Anonymkode: 31026...f47 AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 21.44): Jeg får hjelpestønad pga situasjon med skolevegring til vårt barn.. men det er 2500 ca i mnd. Du kan ka skje søke pleiepenger? Omsorgspenger? gjør han lekser hjemme eller hvordan skjedde dette? her var d mobbing som utløste det. Er så fortvilt Anonymkode: da472...9a9 Hva er ca alder på barna? Strever også med et barn/ungdom med skolevegring og psykiske utfordringer.. Men uten sykbarn dager lengre har det blitt en god del timer med ulønnet permisjon for å følge opp, både forhold til skolevegring, legetimer, skolemøter, Bup osv.. Anonymkode: 7534c...ed5
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #7 Skrevet 14. desember 2022 Hei. Om du er hjemme fordi barnet er for sykt/ikke klarer å gå på skole er det pleiepenger du skal søke. Da må lege på bup skrive en legeerklæring på behovet. Anonymkode: a13ef...9dd 1
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #8 Skrevet 14. desember 2022 det håper jeg da virkelig ikke. skolevegring er bare trassige unger/ungdommer Anonymkode: 54b33...090
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #9 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hei. Om du er hjemme fordi barnet er for sykt/ikke klarer å gå på skole er det pleiepenger du skal søke. Da må lege på bup skrive en legeerklæring på behovet. Anonymkode: a13ef...9dd Må ikke være bup. Holder med spesial helsetjenesten. Anonymkode: 58539...7c6
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #10 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Må ikke være bup. Holder med spesial helsetjenesten. Anonymkode: 58539...7c6 Er vel ikke så mange andre relevante avdelinger innen spesialisthelsetjenesten enn BUP som kan uttale seg om dette Anonymkode: 4ab47...4f5 1
Bacteria Skrevet 14. desember 2022 #11 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Hva er ca alder på barna? Strever også med et barn/ungdom med skolevegring og psykiske utfordringer.. Men uten sykbarn dager lengre har det blitt en god del timer med ulønnet permisjon for å følge opp, både forhold til skolevegring, legetimer, skolemøter, Bup osv.. Anonymkode: 7534c...ed5 Spesialisthelsetjenesten (BUP); der har dere rett på fri med lønn.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #12 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er vel ikke så mange andre relevante avdelinger innen spesialisthelsetjenesten enn BUP som kan uttale seg om dette Anonymkode: 4ab47...4f5 Vi fikk fra lege på sykehuset. Anonymkode: 58539...7c6
ops2 Skrevet 14. desember 2022 #13 Skrevet 14. desember 2022 BUP har ikke sagt noe til oss. De har kanskje ikke plikt til å opplyse. Problemene har vedvart i flere år, 3-4 år med samtaler hos psykolog, skolen, PPT og hele røkla. Dysleksi og angst. Diagnose på angst, bekreftet dysleksi ved testing.
AnonymBruker Skrevet 14. desember 2022 #14 Skrevet 14. desember 2022 Bacteria skrev (16 minutter siden): Spesialisthelsetjenesten (BUP); der har dere rett på fri med lønn. Også om barnet /ungdommen er over 12? Har bare oktober/november hatt 5 timer der jeg har brukt avspasering/ulønnet permisjon for følge til Bup/ha møte med Bup. og i tillegg en hel dag med ulønnet permisjon for å følge opp etter nytt selvmordsforsøk og selvskading, der jeg fikk beskjed av giftsentral og legekontor å ha hen under tilsyn. Så det merkes jo. Anonymkode: 7534c...ed5 2
Bacteria Skrevet 14. desember 2022 #15 Skrevet 14. desember 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Også om barnet /ungdommen er over 12? Har bare oktober/november hatt 5 timer der jeg har brukt avspasering/ulønnet permisjon for følge til Bup/ha møte med Bup. og i tillegg en hel dag med ulønnet permisjon for å følge opp etter nytt selvmordsforsøk og selvskading, der jeg fikk beskjed av giftsentral og legekontor å ha hen under tilsyn. Så det merkes jo. Anonymkode: 7534c...ed5 Det vet jeg ikke…kanskje ikke. Jeg føler med deg, det du står Iver så tøft at det ikke er til å fatte. Det er urettferdig at du i denne livstruende situasjonen skal måtte ta masse ulønna perm. Søk pleiepenger du. Du skulle sluppet å bekymre deg for tapt inntekt i tillegg … 1
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #16 Skrevet 15. desember 2022 Du må søke pleiepenger,ring bup å hør om lege der kan søke for deg. Anonymkode: b83a1...204
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #17 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Også om barnet /ungdommen er over 12? Har bare oktober/november hatt 5 timer der jeg har brukt avspasering/ulønnet permisjon for følge til Bup/ha møte med Bup. og i tillegg en hel dag med ulønnet permisjon for å følge opp etter nytt selvmordsforsøk og selvskading, der jeg fikk beskjed av giftsentral og legekontor å ha hen under tilsyn. Så det merkes jo. Anonymkode: 7534c...ed5 Ja, også om barnet er over tolv år❤️ Anonymkode: 2006e...61a
charlotte0 Skrevet 15. desember 2022 #18 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): det håper jeg da virkelig ikke. skolevegring er bare trassige unger/ungdommer Anonymkode: 54b33...090 Idiotkjerring! 🤦♀️ Må selvfølgelig være anonym og, for feig til noe annet. 2
AnonymBruker Skrevet 15. desember 2022 #19 Skrevet 15. desember 2022 Får de ikke tilbud om nettskole? Må man undervise selv? Hvordan sikrer man at de får en utdannelse? Føler virkelig med dere, må jo være grusomt når små barn er suicidale. Hva har skjedd? Husker ingen med skolevegring når jeg var barn, nå er det i snitt ett barn per klasse. Håper der ordner seg med pleiepenger og all støtte du/dere det gjelder kan få. Er jo så viktig at disse barna/ungdommene får hjelp så ikke ender opp uføre. Anonymkode: 2e48a...574
Gjest Chroma Skrevet 15. desember 2022 #20 Skrevet 15. desember 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Får de ikke tilbud om nettskole? Må man undervise selv? Hvordan sikrer man at de får en utdannelse? Føler virkelig med dere, må jo være grusomt når små barn er suicidale. Hva har skjedd? Husker ingen med skolevegring når jeg var barn, nå er det i snitt ett barn per klasse. Håper der ordner seg med pleiepenger og all støtte du/dere det gjelder kan få. Er jo så viktig at disse barna/ungdommene får hjelp så ikke ender opp uføre. Anonymkode: 2e48a...574 Det var barn og ungdom med skolevegring før også, men man fikk lite/ingen hjelp og oppfølging. Mange falt tidlig ut av skolen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå