Gå til innhold

Ønskeliste til bryllup

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi la den ut når flere av gjestene etterspurte, ca 2 måneder før bryllupet. La ut på nettsiden  der annen praktisk info lå. Vi listet opp noen ting og linket til en ønskeliste på Kitchn.

Anonymkode: 8e825...083

Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet
1 hour ago, bryllup 2025 said:

jeg tenkte mer og sende det i posten, der flere i famlien som ikke som er så mye på nettet av den eldere genorasjonen

Selv den eldre generasjonen på begge sider av vår familie hadde null problem med å finne frem til ønskeliste på nett/facebook, altså :) I verste fall kan de gå på Kitchn eller hvilken nå enn butikk og si at de trenger hjelp til å finne noe på ønskelisten så hjelper de til med å finne den og se hva som er igjen.

Dessuten er det praktisk å kunne legge ting til etterhvert. Vi begynte på vår ønskeliste på kitchn minst et år i forveien så vi kunne legge til ting etterhvert som vi fant ut av ting vi ønsket oss,og la til nye ting bare noen uker før bryllupet.  Vi begynte også med liste i andre butikker men fant ut at Kitchn var lettest fordi de hadde inne det vi ønsket oss og det er stort sett Kitchn butikker overalt. 🤷🏼

• Liker 2
Skrevet

Vi lagde ønskeliste på kitchn når folk begynte å spørre, og ga de link eller ba de si navnene våre og dato. 

Hadde verken nettside eller info i invitasjon, jeg syns det blir litt ufint personlig. Jeg foretrekker at de som lurer spør. Vi hadde et lite bryllup da, så forstår om man skriver det i invitasjonen om det er veldig mange gjester.

Anonymkode: 0bbe8...e48

Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet
bryllup 2025 skrev (1 time siden):

Jeg syns selv det er mer praktisk med nette men nå kjenner jeg min familie og vet hva di kan og ikke kan 

er det noen her så har sendt ut ønskeliste på den gode gameldagse måten?

Skrevet

Din familie trenger ikke ha kunnskaper om internett. Hvis du legger ønskeliste på steder som Kitchn så kan de ta ut listen til dem når de kommer inn der. De har da oversikten over hva som er kjøpt og hva som er igjen.

Anonymkode: d7ded...d92

• Liker 2
Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet

Det er ikke vanlig å sende ønskeliste i posten. Jeg har vært i mange bryllup opp igjennom og har aldri fått en ønskeliste i posten. Enten spør gjester brudeparet direkte om hva de ønsker seg eller så skriver folk i invitasjonen eller på nettside/facebook/felles epost ol hvilke butikker de har laget bryllupsliste i. 

Skrevet

Kaffeservise er en klassiker 🙂 

Skrevet (endret)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 10.15):

Det er ikke vanlig å sende ønskeliste i posten. Jeg har vært i mange bryllup opp igjennom og har aldri fått en ønskeliste i posten. Enten spør gjester brudeparet direkte om hva de ønsker seg eller så skriver folk i invitasjonen eller på nettside/facebook/felles epost ol hvilke butikker de har laget bryllupsliste i. 

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet

Nå er det mange år siden vi gifta oss og vi er nok ikke så tradisjonelle. Lista fra kjøkkenbutikker hos oss var ikke-eksisterende, vi hadde både finbestikk og servise fra før. Så vi la ved ei litt humoristisk ønskeliste sammen med invitasjonene. Det er ikke frekt og kan hindre ti hvite duker, 5 vannkarafler, samt 13 mindre gode ideer som ikke kan byttes og en såret Tante Klara. 

Anonymkode: 262ac...7d1

Skrevet
24 minutter siden, bryllup 2025 said:

hvis dem skriver det på invitasjon blir det jo sendt i posten

De skriver ikke selve ønskelisten i posten. De skriver noe ala "Vi har ønskeliste hos Tilbords hvis noen ønsker å gi oss en gave" også søker man selv ønskelisten opp på nett eller spør i butikken :)

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 17.11.2022 den 11.29):

De skriver ikke selve ønskelisten i posten. De skriver noe ala "Vi har ønskeliste hos Tilbords hvis noen ønsker å gi oss en gave" også søker man selv ønskelisten opp på nett eller spør i butikken :)

.

Endret av Rosa Sløyfe
Skrevet
10 minutter siden, bryllup 2025 said:

du skrev at noen av dem hadde sendt met invitasjonen og da blir det sendt i posten

jeg vet noen sender på facebook, e post og på melding men vi skal sende det i posten

Invitasjoner sendes selvfølgelig i posten. Vi som hadde lagt ut ønskeliste på nett hadde jo informasjon på invitasjonen (som ble postet) om at mer informasjon legges ut på nettsiden. Men du ble jo så sur når jeg fortalte at vi hadde ønskeliste på nett og hos butikker i stedet for å sende selve ønskelisten i posten. Ikke lett å skjønne hva du egentlig lurer på. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Invitasjoner sendes selvfølgelig i posten. Vi som hadde lagt ut ønskeliste på nett hadde jo informasjon på invitasjonen (som ble postet) om at mer informasjon legges ut på nettsiden. Men du ble jo så sur når jeg fortalte at vi hadde ønskeliste på nett og hos butikker i stedet for å sende selve ønskelisten i posten. Ikke lett å skjønne hva du egentlig lurer på. 

jeg er ikke sur for hva andre har gjort i sitt bryllup det er jo opp til dem, jeg ville bare ha svar på det jeg spurte om som jeg føler jeg ikke får

Skrevet
12 minutter siden, bryllup 2025 said:

jeg er ikke sur for hva andre har gjort i sitt bryllup det er jo opp til dem, jeg ville bare ha svar på det jeg spurte om som jeg føler jeg ikke får

Men hva er det du ønsker svar på? 

De fleste sender ut invitasjoner i posten.

Noen referer til en nettside elerfacebookside for mer informasjon (inkludert evnt link til ønskeliste) eller refererer til en butikk man har liste hos i invitasjonen. 

Noen skriver ingenting i invitasjonen, men deler ønskeliste til de gjestene som etterspør. 

Selve ønskelisten er ikke vanlig å skrive ut og sende i posten, men det høres ut som det er det du ønsker svar på hvordan gjøre? 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...