Gå til innhold

Langtidsleie på hotell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig jeg la tråden i feil forum, men det var ikke så enkelt å velge.

Er det noen som har bodd på hotell over lang tid (mer enn en måned, for eksempel)? I egen by, altså. Som erstatning for annen bolig i en periode.

Jeg vurderer dette nå, og det hadde vært greit å høre hvordan andre fikk det til å funke. Med mat, klesvask og lignende. 

Anonymkode: 1920e...297

Skrevet

Ja, der er minikjøkken og gratis vaskeri der jeg bodde. Fungerte utmerket. De gjorde rent og skiftet på sengen min en gang i uken 🙂 

Anonymkode: 11936...1b3

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville vurdert Airbnb. Men da blir det ikke rengjort. Mange steder har du en vanlig møblert leilighet og kan vaske klær og lage mat.

• Liker 1
Gjest dreamstar
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Mulig jeg la tråden i feil forum, men det var ikke så enkelt å velge.

Er det noen som har bodd på hotell over lang tid (mer enn en måned, for eksempel)? I egen by, altså. Som erstatning for annen bolig i en periode.

Jeg vurderer dette nå, og det hadde vært greit å høre hvordan andre fikk det til å funke. Med mat, klesvask og lignende. 

Noen steder har de såkalte leilighetshotell hvor man har tilgang til kjøkken og vaskemaskin, eller så kan du vurdere langtidsleie på en campingplass. Jeg bodde på leilighetshotell da jeg var på lang ferie,(i utlandet da) funker helt fint. Der var det ikke vaskemaskin da, så vasket klærne i badekaret i stedet for, gikk helt greit det.🙂👍

Skrevet

Ja fem måneder, kunne ikke lage annen mat enn noe som kunne kokes eller spises tørt. Ikke steke kjøtt feks. 

Sjekk at stedet har ordentlig stekeovn og ikke bare hybelkjøkken med platetopp og mikrobølgeovn! Klesvask var ikke noe problem men måtte sørge for å stå klar når vasken var ferdig for stolte ikke på at ingen kunne stjele tøyet mitt. Tørket inne på rommet og brukte stoler og knagger som tørkestativ noe som også var litt dritt.  

Møtte en dame som hadde bodd der i to år og hun sa hun holdt på å å bli gal, det er ikke store rommene så jeg syns også det ble litt deprimerende men må man så må man 

Anonymkode: 0e971...891

• Liker 1
Skrevet

Men de aller fleste hotell-kjeder tilbyr vel bare hotell-opphold i max fire uker, eller noe sånn. 

Hva slags hotell-kjeder tilbyr egentlig hele leiligheter til leie, eller langtidsleie av denne typen? 

Anonymkode: e8b24...e3f

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men de aller fleste hotell-kjeder tilbyr vel bare hotell-opphold i max fire uker, eller noe sånn. 

Neida, som du ser av innleggene her så er det fullt mulig å bo lenge på hotell. 

Takk til alle for svar! :) 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva slags hotell-kjeder tilbyr egentlig hele leiligheter til leie, eller langtidsleie av denne typen? 

Thon blant annet har leilighetshoteller 

Anonymkode: 324db...db5

Skrevet

Bor du i Hamar er det mulig jeg vet om et sted der du kan bruke kjøkkenet på hotellet, og de har vaskemaskiner for gjestene. Vet ikke om det har skiftet eier enda, da endrer jo dette seg. Jeg bodde der i flere måneder da jeg måtte flytte ut av huset mitt pga mugg, og ikke hadde funnet noe annet.

Ellers er det ikke noe problem med en kokeplate og/eller vannkoker på rommet og tilberedning av enkel mat, og å vaske klær på vaskeri om de ikke har noe tilgjengelig på hotellet.

Anonymkode: 4fac5...ae1

Skrevet

Hvilken by gjelder det? Som en nevnte, Thon har leilighetshoteller.  De er stort sett utstyrt med det man trenger av kjøkkenfasiliteter, vaskemaskin, stue etc.
Spørs hvor lenge du skal bo, og hvor stor plass du trenger, men en pris på rundt 500-600 kroner natten skal være mulig å få til hvis du leier for 4 uker eller mer. Bare vær klar over at det er svært varierende hvor freshe de er. Men du får det nødvendige.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...