Gå til innhold

Hvilket utested i Oslo er det som på folkemunne ble kalt «Knulleriet»?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg driver å lager en minnebok over mine foreldre. De har begge nylig gått bort. Jeg vet de først møttes på et utested i Oslo som gikk under kallenavnet «Knulleriet». Prøver å finne ut hva det stedet egentlig het, noen som vet? Dette var på slutten av 80-tallet. Vil gjerne finne noen bilder derfra og sette i boka.

Noen som faktisk bor i Oslo-området som kan hjelpe?

Anonymkode: 4564e...9d2

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er nok snakk om Halvorsens konditori. Før i tiden var dette et kjent og kjært sted for å avtale tilfeldig sex, gjerne ved å sette en tom kaffekopp oppned på bordet sitt for å signalisere kåtskap. På folkemunnet kalt Knulleriet.

Anonymkode: 6829d...006

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er nok snakk om Halvorsens konditori. Før i tiden var dette et kjent og kjært sted for å avtale tilfeldig sex, gjerne ved å sette en tom kaffekopp oppned på bordet sitt for å signalisere kåtskap. På folkemunnet kalt Knulleriet.

Anonymkode: 6829d...006

Takk for svar. Tror det var mere en pub/bar enn et konditori. Kan det ha vært et sted som heter Scotchman?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Takk for svar. Tror det var mere en pub/bar enn et konditori. Kan det ha vært et sted som heter Scotchman?

Tror nok heller det var det ja.  Halvorsens Konditori var ikke stedet ungdommer "traff hverandre", men et sted godt voksne damer signaliserte interesse for unge menn ved å snu kaffekoppen.

Anonymkode: 820cc...e4b

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet

Heter ikke Scotchman. Mange sier det feil. Det heter Scotsman, som betyr skotten.

Ellers var jeg mye på byen på den tida, men aldri hørt om noe sånt kallenavn. Smuget var et kjent sjekkested på den tida.

Anonymkode: 860e3...6ae

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Tror nok heller det var det ja.  Halvorsens Konditori var ikke stedet ungdommer "traff hverandre", men et sted godt voksne damer signaliserte interesse for unge menn ved å snu kaffekoppen.

Vet også at  i 2. etg. over scotchman, var et diskotek som var et populært sjekkested på 80-tallet. Tror det het "Brodway".   "Knulleriet" kan jeg ikke huske å ha hørt om i det hele tatt, ellers hadde man jo Smuget.

• Liker 2
Skrevet

Rosekjelleren.

Anonymkode: 88458...147

• Liker 1
Skrevet

Ikke meningen å avspore, men mener at Harstad folkehøgskole gikk under det velklingende navnet Fuckingham Palace? Lå like ved en militærleir..

Anonymkode: 48be0...eb3

• Hjerte 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Heter ikke Scotchman. Mange sier det feil. Det heter Scotsman, som betyr skotten.

Ellers var jeg mye på byen på den tida, men aldri hørt om noe sånt kallenavn. Smuget var et kjent sjekkested på den tida.

Anonymkode: 860e3...6ae

Smuget har jeg vært en gang selv ja. Har gjort litt mer research og lurer også på om kunne være et sted som het Baronen og baronessen. Nå som har hørt on stedet og kjenner til det?

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Smuget har jeg vært en gang selv ja. Har gjort litt mer research og lurer også på om kunne være et sted som het Baronen og baronessen. Nå som har hørt on stedet og kjenner til det?

Det stemmer at det var et utested som het det, ja. 

Anonymkode: 00f03...d89

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Ikke meningen å avspore, men mener at Harstad folkehøgskole gikk under det velklingende navnet Fuckingham Palace? Lå like ved en militærleir..

Jeg bodde i et hybelhus med det navnet 🤔

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 18.10):

Haha herlig, tenk at jeg ikke har tenkt på det navnet før. 🤣 

Anonymkode: 02d57...9d5

Skrevet

Hjertviks galleri og bar?

Anonymkode: 63e45...9b5

Skrevet

Mange rare svar her. Det var selvfølgelig Smuget i Rosenkrantzgate. Kjært sted med kjære navn. Feks knulleriet. 
Synd det stedet ble lagt ned. Det finnes ikke tilsvarende nattklubb i Oslo lenger. Ikke med den atmosfæren, åpne frimodighet og no nonsense rett på sak.  I motsetning til utesteder i dag med masse uskrevne regler, skuespill og dilldall tilnærming. 
Jeg husker selv fra Smuget det ofte var nok å bare få noen sekund ekstra blikkontakt før man gikk bort, slo av en liten prat og spurte rett ut om man ville bli med hjem å knulle. Og da ble det ofte slik. Ja det var tider det..

Anonymkode: 57c48...320

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Mange rare svar her. Det var selvfølgelig Smuget i Rosenkrantzgate. Kjært sted med kjære navn. Feks knulleriet. 
Synd det stedet ble lagt ned. Det finnes ikke tilsvarende nattklubb i Oslo lenger. Ikke med den atmosfæren, åpne frimodighet og no nonsense rett på sak.  I motsetning til utesteder i dag med masse uskrevne regler, skuespill og dilldall tilnærming. 
Jeg husker selv fra Smuget det ofte var nok å bare få noen sekund ekstra blikkontakt før man gikk bort, slo av en liten prat og spurte rett ut om man ville bli med hjem å knulle. Og da ble det ofte slik. Ja det var tider det..

Ja, det var en fin tid. Synes litt synd på ungdommen, som ikke fikk/får oppleve det.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det var en fin tid. Synes litt synd på ungdommen, som ikke fikk/får oppleve det.

Ja. Jeg jobber selv med endel yngre folk. Og blir litt trist på deres vegne hvor kjedelig alt er blitt ut på byen i Oslo nå. Det er mye skuespill, falskhet og trynefaktor de møter ute på utesteder i byen nå. Utifra hva de forteller meg. Glad jeg fikk oppleve Smuget og Oslos uteliv på 1980-tallet. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja. Jeg jobber selv med endel yngre folk. Og blir litt trist på deres vegne hvor kjedelig alt er blitt ut på byen i Oslo nå. Det er mye skuespill, falskhet og trynefaktor de møter ute på utesteder i byen nå. Utifra hva de forteller meg. Glad jeg fikk oppleve Smuget og Oslos uteliv på 1980-tallet. 

Virkelig? Synes synd på ungdommen som ikke får oppleve at folk kommer bort til de etter 2 sek og spør om de skal knulle? Herregud! Dere vet at det var prostitusjon på den uteplassen eller?

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dere vet at det var prostitusjon på den uteplassen eller?

Frekventerte der mye på 80-90 tallet, samme med venner/bekjente. Aldri noensinne hørt om noe sånt.

• Liker 4
Skrevet

Ungdom i dag gjør jo akkurat slik. Det heter Tinder

Anonymkode: ff4ea...abb

• Liker 4
Skrevet

Festlig tråd, på sitt vis, med mange teorier om hvilket sted dette kan være! Jeg kan jo skjønne at TS har lyst til å skrive noe annet enn «Knulleriet» i minneboken over sine foreldre! Men en forfriskende historie om hvordan de møttes er det jo forsåvidt. 

Anonymkode: 02d57...9d5

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...