AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Er det andre som gjør dette her i ny og ne? Går på butikken, er sulten eller stressa, craver et eller annet godt for å trøstespise. Kjøper det, drar hjem, og så... enten klarer å hente deg inn eller ikke har lyst på det lenger. Akkurat som om kjøpet er uimotståelig men så kommer jeg til meg selv i tide før jeg har rukket å hive det i meg. Hva gjør du med det da? Legger det til side? (Vet at da kommer jeg til å spise det en annen dag når viljestyrken er oppbrukt og humøret er dårlig). Eller gir det bort? Senest i går så bakte jeg en hel kake. Smakte litt på deigen da. Men før kaken var ferdigstekt så bestemte jeg meg for å ikke spise den. Så nå har jeg en hel kake i kjøleskapet som jeg ikke burde spise🤦♀️ Så dumt! Kanskje jeg skal fryse den ned? Er liksom ikke hun kakedama på jobb, ikke sikkert de liker sånn kake engang. Og vet ikke om den ble god eller om den er overstekt. Anonymkode: 3aedb...75b
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Nei, slik har jeg det ikke. Tenker du mye på mat i hverdagen? Anonymkode: 1827c...b64 2
tøydokka Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Ja, det skjer ofte. Godteri og sånn som holder seg sparer jeg på. Har godterilager flere steder hjemme og på jobb. Kaker, boller og sånne ting er jo best samme dag, men legger det da i frysen viss det er plass. Ellers blir det liggende til jeg enten spiser det eller kaster det.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Ja, det er derfor jeg ikke har slikt i hus. Handler inn mat én gang i uken. Noen ganger får jeg cravings på godteri, men da må jeg i butikken for å kjøpe, og butikken ligger 2,5 km vekke fra der jeg bor. Har ikke bil så må gå. Og i 80% av tilfellene så ender jeg opp med å snu. Frisk luft og tid gjør at cravingsen går over 🙂 Jeg spiser godteri, altså, men da når jeg får det servert hos andre. Trenger ikke supplere det ekstra. Anonymkode: fc282...7b2 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Hvis jeg har kjøpt godteri eller snacks i butikken og ikke lenger har lyst på det, lar jeg det bare ligge i skuffen. Så kan jeg spise det en annen dag. Jeg kjøper ikke store mengder og skal ikke ned i vekt, så det er aldri noe problem. En sjelden gang baker jeg boller eller kake. Da spiser vi det vi vil og sparer det som er igjen til neste dag, eventuelt legger restene i fryseren. Anonymkode: d5eb9...641
fjellglad Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Det skjer absolutt, men da bare legger jeg det i en skuff Å fryse ned høres kjempelurt ut, mine besteforeldre har alltid "noe på lur"
Hundejente Skrevet 21. november 2022 #7 Skrevet 21. november 2022 nei, det skjer ikke. har jeg sjokolade, for eksempel, i hus, så spiser jeg den. jeg klarer derimot stort sett å stå imot cravingen når jeg er på butikken og ikke kjøpe. men om jeg først kjøper, så er løpet kjørt for min del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå