Gå til innhold

Du som er voksen og i jobb, når legger du deg og når står du opp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er voksen og med voksne hjemmeboende barn, som klarer sine egne rutiner, ellers er jeg alene. Her er mine rutiner:

Ca 2100 går jeg i dusjen (ca annenhver dag) og vasker hår. Legger meg ca 2130-2200. Sover litt dårlig med mange oppvåkninger og noen tisse runder. Har satt vekking på kl 0615, 0630 og 0645. Står somregel opp litt før 7, alltid veldig trøtt.

Kaffe med på badet, Klutvask, sminke, kle på klær jeg aldri aner hva jeg skal ha på. Flyter rundt på gulvet rene og halvbrukte klær. Prøver å fikse vikar til evt nyoppstått fravær på jobb. Stirrer inn i kjøleskapet for å se om det er noe jeg kan ta med til frokost og lunsj og om det er noe jeg må handle inn til middag (har alltid kriselager med knekkebrød, tubeost og havregryn på jobb). Kjører mellom 0730-0745.

Jeg skulle så gjerne hatt noen bedre morgener, med litt mer ro og forberedelser og være litt mer våken, men er alltid så trøtt, så klarer ikke stå opp når kl ringer kl 0615 første gang. Hva er deres rutiner?

Anonymkode: 35a07...c8d

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobber fullt, har ett barn. Jeg har flex mellom 7 og 8. Står vanligvis opp 6.15-6.30. Da må jeg fikse meg selv, slippe hunder ut på do, stelle og kle på barnet, helst kjøre hjemmefra rundt 7.00 Barnehagen har frokost frem til 8.30 så barnet spiser der. Jeg spiser ikke frokost, sparer mye tid på det tror jeg. Har 15min til barnehagen og 10min til jobben derfra, pluss 10min til levering. Ikke noe rolig morgenstund for meg selv og er alltid trøtt.

Legger meg altfor sent da, så er nok derfor jeg er trøtt ;) Ungen har perioder med vanskelig legging og da er jeg så fæl på å sitte oppe for lenge, fordi jeg trenger litt tid i fred på kvelden. Så kan skylde på meg selv der... Også trener jeg noen dager for sent på kvelden, lurer på om det er derfor det noen kvelder er vanskelig å lande og få sove. Pleier vel å sove mellom 22.30 og 23.30. Burde lagt meg 21.30.

Anonymkode: dd910...dfd

Skrevet

Ts her. Har fått dusjet nå og satt på oppvaskmaskin og hengt opp klær. Skal få i gang vitamineutinene mine igjen også bør jeg prøve å bli flinkere til å holde litt mer orden i klesrotet mitt, kanskje det blir bedre å stå opp om morgenen da.

Orker ofte ikke gjøre så mye klart om kvelden da jeg stort sett kommer kjem fra jobb etter kl 17 og så skal oppvaskmaskinen tømmes, mat på plass, middag lages, ryddes, sette på vaskemaskin, kjøre noen tenåringer på trening, ta evt noen telefoner osv osv. Er bare så trøtt og trenger også litt pusterom.. Du over meg her, er jo flinkere til å stå opp tidligere, jeg burde det også ble jeg bli flinkere til å gjøre mere kart på forhånd. Har bare ikke energi og lyst når kvelden kommer..

Skrevet

Jeg er B-menneske, og uansett hvor mange ganger jeg har prøvd å bli et morgenmenneske (beundrer de som står opp 5, 5.30 og trener før jobb) så får jeg det ikke til. Det ender alltid opp med at jeg tvinger meg opp tidlig, men ikke klarer å legge meg tidlig. Eller legger meg 22.30 og stirrer i taket uten å få sove. 

Så min rytme i hverdagen er: i seng rundt midnatt, ofte 00.30, og opp kl.7.00-7.30. Dusjer, legger fram klærne på kvelden, og det eneste jeg gjør på morgenen er å rense ansiktet, legge på litt sminke, hive på meg klærne og er ut døren til jobb. Spiser ikke frokost.

I helgen har jeg på alarm slik at jeg ikke sover lengre enn max 8.30. Lengre enn det og jeg forstyrrer søvnen uken etterpå. 

Anonymkode: ba27e...cfd

• Liker 1
Skrevet

Legger meg 23.00 og står opp ca 08.00. Tar en energi drikk og løper en time, dusjer, spiser og jobber 8 timer hjemmefra

Anonymkode: 3a977...918

Skrevet

Jeg går på badet rundt 22, og sover før kl 23. dersom jeg skal på kontoret står jeg opp rundt 5.30-5.45. Jobber jeg hjemmefra står jeg opp 6.30. Unntaket er hvis jeg skal trene før hjemmekontor, da står jeg opp 0600.

Du bør unngå den slumretiden på morgenen, hvis du uansett ikke står opp før siste alarm går, bør du ikke ha de før det - det ødelegger søvnen din og kan nok være med å forklare hvorfor du er så trøtt

Anonymkode: 3550d...956

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Legger meg 2300-2330 og står opp 0615-0630 avhengig av hårvask.

Samme rutiner helg, og våkner før klokka på hverdager, og uten klokke i helgene. 
A menneske så ingen natterangler.

120%jobb og voksne barn.

Anonymkode: 33dcc...e22

Skrevet

Legger meg mellom kl 21 og 22. Oppe kl 05. Slumrer aldri - det funker ikke for meg å våkne opp, sovne igjen og så bli brått vekket av ny alarm.

Trener 6.30-8. Dusj, frokost, litt ro før jobb kl 10.

På hviledager er jeg oppe kl 6 og starter 7 på jobb.

Anonymkode: 3dcd2...596

Skrevet

Legger meg alt fra 22:30 til 00:30 i ukedager. Har 3 barn og gift, står opp 07:30 med alarm 07:15, 07:20 og 07:25.

Matpakker, morgendagens antrekk og lett frokost gjøres klar kvelden før til ungene. Kjører hjemmefra som regel 08:00, senest 08:10. Starter på jobb 08:30 (til 15:30) og har 15 minutter til jobb / skolen til ungene. 

Etter jobb er det middagslaging og lekser, før evnt kjøring til trening. De legger seg relativt tidlig så får en del rolig tid på kvelden som brukes til alt fra hobbyer til husarbeid. Ungene og mannen gjør husarbeid så det blir ikke så mye på hver. 

Anonymkode: f2de6...edf

Skrevet

Legger meg ca 22/23. Jobber ulike vakter så tidligst opp kl.5.30 og senest opp kl 8.

I helgene våkner jeg av meg selv ca 9-9.30.

Anonymkode: be2af...d2f

Skrevet

Legger meg mellom 22.00 og 01.00, står opp 06.34. Lar mobilen ligge utenfor soverommet slik at jeg ikke kan slumre. Noen ganger dusjer jeg på kvelden, andre ganger på morgenen. Går hjemmefra mellom 0730 og 0810, har fleksitid på jobb og må være der senest kl 0900.

Anonymkode: 5b5cb...768

Skrevet

Så tidlig dere legger dere - uten å se Kveldsnytt? :D 

Jeg legger meg mellom 23.30 og 24. Står opp når vekkerklokke ringer 07.15. Får barna avsted på skolen med alt det innebærer av frokost, pakking av gymtøy osv. så går vi alle ut døra kl 08.00 ca, jeg spiser selv frokost på jobb, en Go morgen eller tilsvarende.

Er i full jobb, med to barn i barneskolen. 

Anonymkode: 9be1b...de1

• Liker 3
Skrevet

Har medleverturnus, så legger meg og står opp når jeg vil. Prøver å holde døgnrytmen noenlunde da, men jeg er B-menneske. 😇

Anonymkode: 66545...57b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er voksen og med voksne hjemmeboende barn, som klarer sine egne rutiner, ellers er jeg alene. Her er mine rutiner:

Ca 2100 går jeg i dusjen (ca annenhver dag) og vasker hår. Legger meg ca 2130-2200. Sover litt dårlig med mange oppvåkninger og noen tisse runder. Har satt vekking på kl 0615, 0630 og 0645. Står somregel opp litt før 7, alltid veldig trøtt.

Kaffe med på badet, Klutvask, sminke, kle på klær jeg aldri aner hva jeg skal ha på. Flyter rundt på gulvet rene og halvbrukte klær. Prøver å fikse vikar til evt nyoppstått fravær på jobb. Stirrer inn i kjøleskapet for å se om det er noe jeg kan ta med til frokost og lunsj og om det er noe jeg må handle inn til middag (har alltid kriselager med knekkebrød, tubeost og havregryn på jobb). Kjører mellom 0730-0745.

Jeg skulle så gjerne hatt noen bedre morgener, med litt mer ro og forberedelser og være litt mer våken, men er alltid så trøtt, så klarer ikke stå opp når kl ringer kl 0615 første gang. Hva er deres rutiner?

Kok 2 egg om ettermiddag/kveld og TA-DA så har du morgenmat :) Og hvis du virkelig skal være fancy så lager du litt chia-grøt (eller en pastasalat med pasta fra dagens middag) om kvelden som du tar med som lunsj. 

Anonymkode: 67aaf...2d9

• Liker 1
Skrevet

Legger meg mellom kl 0000 og 0100. Dusjer hver kveld og legger frem klær til dagen etterpå, samt lager lunsj hvis jeg orker. Står opp 0550, ordner meg og er som regel ute av huset ca 0620 og på jobb ca 0630. Ferdig på jobb ca 1430 (7,5t etter jeg stemplet inn). Da har jeg jobbet inn fleksitid som jeg kan ta ut senere. 

Anonymkode: a07c9...670

• Liker 1
Skrevet

Vel, jeg jobber turnus... Men de dagene jeg ikke jobber, så foretrekker jeg å legge meg ca kl 3 og stå opp ca kl 11.

Anonymkode: 33285...b7f

• Liker 1
Skrevet

Legger meg mellom 23.30 og 24.00, blir vekket av barna som våkner mellom 05.30 og 06.00.

Anonymkode: 6d13b...7e2

Skrevet

Legger meg 22.30, står opp 06.10. Drikker kaffe, tar morgenstell og slapper av fram til 7, går tur med hunden, gjør meg klar og drar på jobb, starter der 8. 

Anonymkode: 7c558...8ce

Skrevet

Legger meg ca 23, våkner ca 6 av meg selv. 

Begynner hjemmekontoret ca 7, eller er på kontoret til 8. På hjemmekontordagene tar jeg dusj og stell litt utpå dagen. På kontordagene går jeg rett i dusjen, så sminke og klær, med kaffe. Har det dukket opp uforutsette ting i løpet av natta tar jeg gjerne en halvtime på hjemmekontoret direkte kl 6. 

Hver søndag gjør jeg følgende; legger frem komplette antrekk (undertøy, smykker og alt) for de dagene jeg skal ut av huset. Samt treningsklær for de dagene jeg skal trene. Lager en matplan som dekker frokost, lunsj og middag for uka. 

Lager frokost og lunsj for 2-3 dager i slengen, så det er alltid klart i kjøleskapet. Middag lager jeg gjerne for to dager, i tillegg har vi en take-away dag i uka. Ukeshandler.

I dag har jeg to timers kurs (vanlig i min jobb), da plugger jeg inn airpods, og tar unna klesvask og husvask, innimellom bakst og matlaging. 

Bruker 15 minutter hver kveld på å gå gjennom huset, rydde, tørke søl, og fikse, slik at det ikke blir et uoverkommelig berg av rot. 

Anonymkode: a98d5...5d7

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...