Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei 

Vi har en 6-åring som har ei venninne fra barnehagetidensom hun nå går i 1. klasse med. Noen ganger i høst har min datter kommet hjem og fortalt at venninnen har dyttet henne, tatt kvelertak på henne (dette har jeg sagt i fra om til lærer) og stikket fingrene i henne så det gjør vondt. Det har vært tre tilfeller som hun har fortalt meg om. Om det er flere eller hva som har skjedd i forkant vet jeg ikke annet enn hva min datter forteller meg. Jeg er absolutt åpen for at min datter er noen engel, men hun bedyrer at hun ikke har gjort noen "vonde ting" med henne. Jeg vet at dette er bare tre ganger, så vidt jeg vet, men min datter sliter en del med utrygghet knyttet til å ha startet på skolen denne høsten og ønsker selvfølgelig at hun skal få lov til å slippe å møte på sånt som dette. 

Jeg lurer nå på om jeg skal si noe til skolen, til foreldrene eller la det passere i håp om at det går over. 

Eller hva har andre kloke foreldre gjort tidligere? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville begynt hos læreren, nevnt disse episodene og hørt hvordan klassen fungerer. 

Hvordan er deres forhold til venninnens foreldre? Har en 1.klassing som har begynt med noen fra bhg. Vi har ganske tett og ærlig dialog med foreldrene. Ingen av dem er engler og alle tester grenser, og det er godt å snakke med andre om hvordan vi opplever våre barn og klassen som helten. Er de sammen på fritiden? Kan dere legge tilrette for at de har det kjekt sammen, eller trekker din datter seg unna henne?

Skrevet

Takk for svar 😊

Vi kjenner ikke foreldrene veldig godt, men har en god dialog. Snakker om utfordringer, men har ikke vært naturlig å nevne hverandres barn på den måten, så jeg er litt usikker på hvordan jeg skal legge opp til det. 

De er sammen på fritiden, på besøk hos hverandre. Jeg tror i utgangspunktet ikke venninnen gjør det for å være konsekvent slem med vår datter. Det er nok bare hennes utvikling. 

Jeg skal ta en tlf til læreren for å snakke mer om dette. Godt innspill om å høre hvordan klassen fungerer som helhet. Dette er min første 1.klassing. 

Takk igjen 😊

Skrevet

Dette er alvorlig. Hadde ringt foreldre eller sendt melding asap. Kvelertak er farlig. 

Anonymkode: 89eea...93f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...