AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hvis du ikke har det, hvorfor ikke? Har du bevisst valgt det bort? Anonymkode: dfe68...f58
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Nei, det har jeg ikke, og det kunne jeg ikke hatt. Da har vi så ulikt livssyn at avstanden blir for stor. For meg skriker det ut MUSLIM! og jeg er ikke så glad i religiøsitet generelt, og islam spesielt. Men kunne vært venn med en som er mest kulturelt muslim uten hijab. Anonymkode: 35c83...134 6 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, det har jeg ikke, og det kunne jeg ikke hatt. Da har vi så ulikt livssyn at avstanden blir for stor. For meg skriker det ut MUSLIM! og jeg er ikke så glad i religiøsitet generelt, og islam spesielt. Men kunne vært venn med en som er mest kulturelt muslim uten hijab. Anonymkode: 35c83...134 Har du tenkt på hvorfor du har et problem med islam? Tror du at det er muslimenes sin skyld , eller er det et issue i ditt eget hode? Anonymkode: dfe68...f58 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har du tenkt på hvorfor du har et problem med islam? Tror du at det er muslimenes sin skyld , eller er det et issue i ditt eget hode? Anonymkode: dfe68...f58 Nå er det jo islam som er et problem i forhold til norske verdier, den dagen islam blir reformert til samme nivået som kristendommen er i vesten i dag så kan det bli en annen sak. Når kvinner blir likestilt både innenfor og utenfor moskeenes vegger, når den første kvinnelige homofile imanen blir akseptert så er man på god vei. Men så lenge den ideologien diskriminerer kvinner med negativ sosial kontroll og har et barbarisk syn på homofile og andre som ikke er en del av den ideologien så er den rett og slett ikke forenelig med moderne vestlige verdier. Anonymkode: 9e013...dce 9 2 5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Har ikke bevisst valgt det bort men ser ikke helt hva vi skulle ha til felles.. Som gode kollegaer går det greit, med snakk om fag og vær og vind, men på fritiden blir det kanskje litt kjedelig. Kun holde seg til prektige temaer er utrolig tregt..må henge med noen som tåler en grov vits eller på kanten historie uten å rødme altså..og som vet hva jeg snakker om ikke minst. Anonymkode: d5203...ffe 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Nei, heldigvis ikke... Anonymkode: f8351...de5 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Nei, fordi de aller fleste jeg kjenner er såpass opplyste at dem ikke har blitt hjernevasket av noen kultur eller religion. Anonymkode: 856f0...a96 4 1 2
Mamajune11 Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvis du ikke har det, hvorfor ikke? Har du bevisst valgt det bort? Anonymkode: dfe68...f58 Har en veninne som bruker hijab avogtil. Hun er frisør så hijaben kommer på når hun har bad hairday. 1
Mamajune11 Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har ikke bevisst valgt det bort men ser ikke helt hva vi skulle ha til felles.. Som gode kollegaer går det greit, med snakk om fag og vær og vind, men på fritiden blir det kanskje litt kjedelig. Kun holde seg til prektige temaer er utrolig tregt..må henge med noen som tåler en grov vits eller på kanten historie uten å rødme altså..og som vet hva jeg snakker om ikke minst. Anonymkode: d5203...ffe Kjenner du i det hele tatt en muslim? Hijab er ikke synonymt med det du beskriver. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Jeg har bevisst valgt det bort ja. Styrer unna alle som ifører seg religiøse uniformer- ber liksom ikke jehovas vitner eller mormonene inn på kaffe når de kommer på raid heller. Fuck patriarkatet Anonymkode: 77113...c19 3 1 1
Anciol Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Jeg hadde, men hun ble giftet bort til en fetter i hjemlandet , hadde mange gøye dager foran PS 1 med henne og tekken 3 ! 😭 1 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Hijab, ja. Vi har svært ulike meninger om mye. Niqab, nei. Det har ikke falt seg slik - det er jo et svært uvanlig plagg i Norge. Kjenner et par som bruker det, de er for konservative til at vennskap er særlig aktuelt. Anonymkode: 38afa...ab0 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nå er det jo islam som er et problem i forhold til norske verdier, den dagen islam blir reformert til samme nivået som kristendommen er i vesten i dag så kan det bli en annen sak. Når kvinner blir likestilt både innenfor og utenfor moskeenes vegger, når den første kvinnelige homofile imanen blir akseptert så er man på god vei. Men så lenge den ideologien diskriminerer kvinner med negativ sosial kontroll og har et barbarisk syn på homofile og andre som ikke er en del av den ideologien så er den rett og slett ikke forenelig med moderne vestlige verdier. Anonymkode: 9e013...dce Der satte du ord på mye av det jeg tenker, ja. Og den hijaben flagger jo veldig støtte til denne troen/ideologien da. Og det skygger liksom litt for alle andre gode egenskaper denne personen sikkert også har. Anonymkode: 35c83...134 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Ja, i mine yngre dager, for omtrent 17-18 år siden. Med hijab. Lekte ute hver eneste dag, fikk ofte kebab av moren deres, lekte ute, snille jenter. Dette var i Nord Trøndelag.... for flere år siden.... tror de flyttet etterhvert til Stovner i Oslo. Hadde vært interessant å møte de på en dag plutselig. Har visst glemt navn og alt Anonymkode: 90076...40a 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #15 Skrevet 16. november 2022 Herregud for noen rasistiske fordommer folk her i tråden har! Makan.. "må holde seg til prektige temaer.."??? Jeg har en god venninne som bruker hijab. Og hun holder seg IKKE til prektige temaer Vi snakker om akkurat de samme temaene som det jeg snakker med ikke-muslim-vennene mine om. Hun banner mer enn meg, fester mer enn meg (men drikker ikke alkohol - noe jeg, norsk ateist, heller ikke gjør), driver med kampsport og klatring, osv. Ikke alle som bruker hijab er kjempereligiøs. På nøyaktig samme vis som at ikke alle som døper barna sine, nødvendigvis er kristne Mange som går med hijab, gjør det fordi det er tradisjon, og ikke fordi de er spesielt religiøsse. På samme måte som at mange som er oppdratt muslimsk overholder ramadan, uten at de egentlig er noe særlig religiøs - på samme måte som at mange nordmenn går i kirken på julaften, og synger julesanger, uten å tro på Jesus. Anonymkode: 2d415...8fc 5 3
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #16 Skrevet 16. november 2022 Ja jeg har dere gode venninner som bruker hijab. Helt uproblematisk for vennskapet. Har også en venninne i Jehovas vitner og det går mer ut over vennskapet for hun får ikke lov til å delta i bursdager osv så det er dumt. Men så lenge hun er glad med sin tri skal hun få tro på hva hun vil Anonymkode: ae675...788 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #17 Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja jeg har dere gode venninner som bruker hijab. Helt uproblematisk for vennskapet. Har også en venninne i Jehovas vitner og det går mer ut over vennskapet for hun får ikke lov til å delta i bursdager osv så det er dumt. Men så lenge hun er glad med sin tri skal hun få tro på hva hun vil Anonymkode: ae675...788 Flere gode venninner skulle det stå. Autocorrect er ikke helt våken enda Anonymkode: ae675...788
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #18 Skrevet 16. november 2022 Nei. Kun bekjente. Anonymkode: 2d26e...7b8
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #19 Skrevet 16. november 2022 Nei jeg har ikke det. Hadde noen bekjente/naboer da som brukte det en stund etter at de kom til Norge. Men da faren i familien fikk slag og ble pleietrengende så kastet etterhvert alle damene i familien hijaben. Da var det kun en yngre bror igjen av mannlige familiemedlemmer. Og som 8åring hadde nok ikke han noe bestemmelsesrett over sin bestemor, mor og søstre. Ellers finnes det ikke så veldig mange med hijab her jeg bor. Og de som bruker det holder seg stort sett til sine, dessverre. Anonymkode: 6c882...4ae 4 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #20 Skrevet 16. november 2022 Nei, det har jeg ikke og nei, det er ikke er bevisst valg. Når jeg tenker etter er det svært få med hodeplagg i områder her jeg bor, og i min omgangskrets forøvrig. De to kollegaene jeg opp gjennom har hatt, har jeg ikke klaffet med personlighetsmessig nok til å oppsøke kontakt utover kollegial omgang. Anonymkode: ea901...f22 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå