ItchyBitchySpider Skrevet 15. november 2022 #81 Del Skrevet 15. november 2022 Becky skrev (2 minutter siden): Ikke vær redd:) De kommer ikke til å svare militært. Ingen vil ha verdens krig, jeg troe selv ikke Russland ønsker det med alt tapet de allerede har hatt. Selvfølgelig er det ingen fornuftige mennesker som vil ha tredje verdenskrig eller atomkrig. En atomkrig vil bety slutt på menneskeheten. Ingen land, inkludert Russland, USA, Norge eller Ukraina ønsker å utslette hele sin befolkning gjennom atomangrep mellom partene i krigen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 15. november 2022 #82 Del Skrevet 15. november 2022 4 minutter siden, ItchyBitchySpider said: Selvfølgelig er det ingen fornuftige mennesker som vil ha tredje verdenskrig eller atomkrig. En atomkrig vil bety slutt på menneskeheten. Ingen land, inkludert Russland, USA, Norge eller Ukraina ønsker å utslette hele sin befolkning gjennom atomangrep mellom partene i krigen. Hvertfall ikke over et enkelt land. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 15. november 2022 #83 Del Skrevet 15. november 2022 ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden): Her må det først avklares hva som har skjedd, før det kommer en reaksjon. Brann og eksplosjoner i kornsilo er svært vanlige. I Norge brant det i minst tre kornsilo (Flisa, Byneset og Jaren) bare i august og september i år. Det skal ikke mer enn en liten gnist til før hele greia antennes. Det kan hende at brannen ble forårsaket av missilen, det kan hende at skytingen var målrettet, og det kan hende at det var hendelig uhell. Granskningen får vise. Absolutt enig i avklaringsbiten, men at eksplosjonen skyldes HE fra et missil synes klart allerede. Om det ikke er 100% "false flag" eller noe, som er meget tvilsomt. Om det er ukrainsk AA eller et russisk missil som har mistet styringen er umulig å vite, men jeg finner det veldig usannsynlig at Russland skulle gjøre noe så dumt med vilje. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 15. november 2022 #84 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) kar90 skrev (1 time siden): Det blir ingen atomkrig. Tror dere virkelig Russland er så ute av stand til å forholde seg proporsjonalt til det vesten gjør at de vil utslette seg selv? Isåfall, hva er det vi venter på? Vi kan ikke leve som en appeaser til dette her i det evinnelige. Noe må endre seg i Russland. Russland per i dag er uforenelig med en fredelig verden. For at de skal endre seg må de tvinges til det. Russland har gang på gang vist at de bare har det i kjeften. De er mye veikere enn de forsøker å gi et bilde av, og de vil føye seg om NATO tør å vise muskler. Beklager, men det her er helt på kanten av hysteri! Jeg skjønner at dette er en stressende situasjon og dette er alvorlig men å gå til angrep til Russland vil utløse en krig og sjansen for atomkrig vil være enorm!! Spesielt om Russland har mistet mye ressurser. NATO er militært sterkere enn Russland. Så nei? Det er ikke tid for å tvinge Russland til noe som helst. Målet er selvsagt å beholde så mye verdensfred som mulig slik at millioner av menneskeliv ikke går tapt, med eller uten atombomber. Ingen vet hva som kan skje om Russland blir presset helt opp i et hjørnet hvor de vet de kommer til å tape, spesielt med en gal leder. Endret 15. november 2022 av Becky 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Apis Skrevet 15. november 2022 #85 Del Skrevet 15. november 2022 likestilling skrev (14 minutter siden): Absolutt enig i avklaringsbiten, men at eksplosjonen skyldes HE fra et missil synes klart allerede. Om det ikke er 100% "false flag" eller noe, som er meget tvilsomt. Om det er ukrainsk AA eller et russisk missil som har mistet styringen er umulig å vite, men jeg finner det veldig usannsynlig at Russland skulle gjøre noe så dumt med vilje. Det er vel snakk om 2 missiler, landet i Polen, rart vis deter skal være et uhell. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. november 2022 #86 Del Skrevet 15. november 2022 Apis skrev (16 minutter siden): Det er vel snakk om 2 missiler, landet i Polen, rart vis deter skal være et uhell. Det er nok fullt mulig med alle innsatte og amatører som Putin har sluppet ut i krigen i full desperasjon 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Becky Skrevet 15. november 2022 #87 Del Skrevet 15. november 2022 (endret) Oppdatert nå at det er russiske missiler. Regnet med det, selv om jeg tror det var et uhell, må si jeg stusset litt på uttalelsen til Russland : «Uttalelser fra polske medier og embetsmenn om at russiske raketter skal ha slått ned i området rundt landsbyen Przewodov, er en bevisst provokasjon for å eskalere situasjonen.» Hvis Russland ikke ønsket å eskalere situasjonen - spesielt nå som det er bevist at den kommer fra Russland , hvorfor ikke innrømme det? «Dette var en feilberegning».. En idiotisk tanke streifet meg, hva om den ikke er fra Russland men plantet for å unnskylde et angrep eller et sterkere motsvar i form av sterke sanksjoner og mer militær hjelp til Ukraina.. vet at denne er usannsynlig, men streifet meg. Endret 15. november 2022 av Becky 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 15. november 2022 #88 Del Skrevet 15. november 2022 Becky skrev (1 minutt siden): Oppdatert nå at det er russiske missiler. Regnet med det, selv om jeg tror det var et uhell, må si jeg stusset litt på uttalelsen til Russland : «Uttalelser fra polske medier og embetsmenn om at russiske raketter skal ha slått ned i området rundt landsbyen Przewodov, er en bevisst provokasjon for å eskalere situasjonen.» Hvis Russland ikke ønsket å eskalere situasjonen - spesielt nå som det er bevist at den kommer fra Russland , hvorfor ikke innrømme det? «Dette var en feilberegning».. En annen idiotisk tanke streifet meg, hva om den ikke er fra Russland men plantet for å unnskylde et angrep eller et sterkere motsvar i form av sterke sanksjoner og mer militær hjelp til Ukraina.. vet at denne er usannsynlig, men streifet meg. Ikke umulig. Jeg stoler egentlig ikke helt på noen av partene lenger. Har ihvertfall ingen tro på at Russland har gjort dette som et bevisst angrep mot et NATO land. Og mest sannsynlig så blåser nok denne saken også bort etterhvert, i likhet med alle andre liksom alvorlige eskaleringer som har kommet hele veien med jevne mellomrom. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 15. november 2022 #89 Del Skrevet 15. november 2022 36 minutter siden, Becky said: Beklager, men det her er helt på kanten av hysteri! Jeg skjønner at dette er en stressende situasjon og dette er alvorlig men å gå til angrep til Russland vil utløse en krig og sjansen for atomkrig vil være enorm!! Spesielt om Russland har mistet mye ressurser. NATO er militært sterkere enn Russland. Så nei? Det er ikke tid for å tvinge Russland til noe som helst. Målet er selvsagt å beholde så mye verdensfred som mulig slik at millioner av menneskeliv ikke går tapt, med eller uten atombomber. Ingen vet hva som kan skje om Russland blir presset helt opp i et hjørnet hvor de vet de kommer til å tape, spesielt med en gal leder. Nettopp, risikoen må være på 0% for at Russland tyr til drastiske midler for at NATO ska ty til drastiske midler over et enkelt land. Regnestykket er særdeles enkelt når en ser på antall menneskeliv som settes i fare. Å påpeke dette er ikke det samme som å forsvare Russlands herjinger, ei heller å gi dem carte blanche til å fortsette dette med andre land. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 15. november 2022 #90 Del Skrevet 15. november 2022 Becky skrev (13 minutter siden): Oppdatert nå at det er russiske missiler. Regnet med det, selv om jeg tror det var et uhell, må si jeg stusset litt på uttalelsen til Russland : «Uttalelser fra polske medier og embetsmenn om at russiske raketter skal ha slått ned i området rundt landsbyen Przewodov, er en bevisst provokasjon for å eskalere situasjonen.» Hvis Russland ikke ønsket å eskalere situasjonen - spesielt nå som det er bevist at den kommer fra Russland , hvorfor ikke innrømme det? «Dette var en feilberegning».. En idiotisk tanke streifet meg, hva om den ikke er fra Russland men plantet for å unnskylde et angrep eller et sterkere motsvar i form av sterke sanksjoner og mer militær hjelp til Ukraina.. vet at denne er usannsynlig, men streifet meg. Det er absolutt ikke idiotisk. Jeg tenker at dette kan være hvem som helst, er ikke utenkelig at noen ønsker å eskalere situasjonen. Det kan være russerne, men også noen helt andre. Tror det er lurt å ta alt med en klype salt akkurat nå. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tutte Skrevet 16. november 2022 #91 Del Skrevet 16. november 2022 Jegern Puahate skrev (7 minutter siden): Nettopp, risikoen må være på 0% for at Russland tyr til drastiske midler for at NATO ska ty til drastiske midler over et enkelt land. Regnestykket er særdeles enkelt når en ser på antall menneskeliv som settes i fare. Å påpeke dette er ikke det samme som å forsvare Russlands herjinger, ei heller å gi dem carte blanche til å fortsette dette med andre land. Det er foreløpig kun bekreftet at det er en russisk produsert rakett som slo ned i Polen, ikke motivet for det eller hvordan det har skjedd. Det er også lite sannsynlig at det vil utløse artikkel 5 dersom Russland står bak, i følge ekspert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sacramone Skrevet 16. november 2022 #92 Del Skrevet 16. november 2022 Becky skrev (1 time siden): Oppdatert nå at det er russiske missiler. Regnet med det, selv om jeg tror det var et uhell, må si jeg stusset litt på uttalelsen til Russland : «Uttalelser fra polske medier og embetsmenn om at russiske raketter skal ha slått ned i området rundt landsbyen Przewodov, er en bevisst provokasjon for å eskalere situasjonen.» Hvis Russland ikke ønsket å eskalere situasjonen - spesielt nå som det er bevist at den kommer fra Russland , hvorfor ikke innrømme det? «Dette var en feilberegning».. En idiotisk tanke streifet meg, hva om den ikke er fra Russland men plantet for å unnskylde et angrep eller et sterkere motsvar i form av sterke sanksjoner og mer militær hjelp til Ukraina.. vet at denne er usannsynlig, men streifet meg. Teit tanke ja, men den slo meg og. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mia10 Skrevet 16. november 2022 #93 Del Skrevet 16. november 2022 ‘Unlikely’ missile that hit Poland fired from Russia, Biden says ‘Unlikely’ missile that hit Poland fired from Russia, Biden says (yahoo.com) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 16. november 2022 #94 Del Skrevet 16. november 2022 Bare vi slipper WW3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Charlie Amberson Skrevet 16. november 2022 #95 Del Skrevet 16. november 2022 9 hours ago, malifika said: Misfire eller ikke. Polen har mistet to av sine borgere pga Russland sin galskap. Selv om det ikke var med vilje så er det et angrep mot et Nato land! Jeg håper virkelig ikke at Nato lar dette passere! Nato's reaksjon kan være enda flere våpen til Ukraina. Vi vet ikke hva som skjedde. Kan også være ukrainere som ser seg tjent med å avlaste seg selv ved å få krigen utvidet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 16. november 2022 #96 Del Skrevet 16. november 2022 Nå er informasjonen at det var et ukrainsk SU-300 missil som ble brukt for å skyte ned et russisk missil. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 16. november 2022 #97 Del Skrevet 16. november 2022 Nymerïa skrev (1 time siden): Nå er informasjonen at det var et ukrainsk SU-300 missil som ble brukt for å skyte ned et russisk missil. Vil Polen og NATO nå erklære Ukraina krig? Ånei. Det er bare hvis de kan bruke det som unnskyldning for å angripe Russland at det er interessant. Skjønner. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snok1 Skrevet 16. november 2022 #98 Del Skrevet 16. november 2022 Gugglo skrev (5 minutter siden): Vil Polen og NATO nå erklære Ukraina krig? Ånei. Det er bare hvis de kan bruke det som unnskyldning for å angripe Russland at det er interessant. Skjønner. Polen og NATO vet jo -i likhet med deg og meg- hvem som er aggressoren her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
likestilling Skrevet 16. november 2022 #99 Del Skrevet 16. november 2022 Nymerïa skrev (1 time siden): Nå er informasjonen at det var et ukrainsk SU-300 missil som ble brukt for å skyte ned et russisk missil. Se der ja, den teorien lanserte jeg i går ut fra bildene og tilgjengelig informasjon, midt i fabler om hvordan dette måtte få en kraftig militær respons og eskalering av krigen mellom Europa og Russland. Andre var på sin siden 100% sikre på at dette var et hemmelig signal fra Russland og at vi uansett ikke hadde noe annet valg enn å gå til angrep. Da er det nok helt sikkert snakk om en ukrainsk S-300 som har hatt et uhell. Det er ikke første gang en ukrainsk AA-missil blir sagt å være russisk. Nå i etterpåklokskapens lys er det jammen bra vi ikke hørte på de som ville få B52 i luften snarest og legge Moskva i grus. 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gugglo Skrevet 16. november 2022 #100 Del Skrevet 16. november 2022 likestilling skrev (5 minutter siden): Se der ja, den teorien lanserte jeg i går ut fra bildene og tilgjengelig informasjon, midt i fabler om hvordan dette måtte få en kraftig militær respons og eskalering av krigen mellom Europa og Russland. Andre var på sin siden 100% sikre på at dette var et hemmelig signal fra Russland og at vi uansett ikke hadde noe annet valg enn å gå til angrep. Da er det nok helt sikkert snakk om en ukrainsk S-300 som har hatt et uhell. Det er ikke første gang en ukrainsk AA-missil blir sagt å være russisk. Nå i etterpåklokskapens lys er det jammen bra vi ikke hørte på de som ville få B52 i luften snarest og legge Moskva i grus. Vi burde kanskje takke alle ekspertene her inne, som kunne fortelle oss i går hva det var som hadde skjedd? Takk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå