Gå til innhold

Missil har truffet Polen! 2 døde. Krisemøte foregår atm

kar90

Anbefalte innlegg

Vera skrev (1 time siden):

Så håper jeg Stoltenberg klarer å roe gemyttene blant krigsglade amerikanere. Ingen vil vinne på en ny verdenskrig. 

Vi ER i en verdenskrig.

Alle vet dette. Stoltenberg vet det, Biden vet det, Xi vet det. Putin vet det.

Det er ingen som ikke vet hva som er risikoen her.

Poenget er å holde hodet kaldt og spille kortene på en intelligent måte.

Og for øyeblikket er dette en verdenskrig der man prøver avgrense de varme situasjonene til et avgrenset område. 

For man vet alternativet.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Optimo skrev (5 minutter siden):

At russerne benekter det er det ingen som bryr seg om. De benekter alt. Uansett. Skulle ikke angripe i februar engang. 

At de kom til å angripe var vel egentlig klart som dagen da.. 

Men tilbake til den nåværende situasjonen. 

USA vet vel egentlig ganske godt hva som har skjedd allerede da de har radarstasjon i Polen. De kjøper tid. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, kar90 said:

Spørsmålet er. hva er prisen vi må betale for å ikke konfrontere Russland. Den vokser nemlig hver eneste dag til de er bekjempet.

Det du sier er at atomkrig er uunngåelig med andre ord.

Hvis vi skal følge din *oppskrift*

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, kar90 said:

Spørsmålet er. hva er prisen vi må betale for å ikke konfrontere Russland. Den vokser nemlig hver eneste dag til de er bekjempet.

Så, hva blir igjen etter en atomkrig da? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LunaPentunia skrev (1 minutt siden):

At de kom til å angripe var vel egentlig klart som dagen da.. 

Nei, det var ikke klart som dagen, og jeg er faktisk litt i tvil om det var i følge plan. 

Det er milevidt mellom et trusselbilde og en faktisk situasjon. 

Hva som faktisk har skjedd her får vi antagelig ikke vite før senere.

(Men jeg føler vi trenger lage en James Bond film med «Putins Kokk» som specter mastermind )

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helene skrev (2 timer siden):

Jeg har sagt dette før i annen tråd, jeg tror dette er starten på 3. verdenskrig. 

Jeg sitter og er veldig redd for det jeg også, hvis EU føler at de må svare nå så er vi der . Hvis de ikke gjør det vil det føre til at Russland vil gjøre flere angrep fordi de vet at de kan😰Altså skummelt uansett .

Endret av FruR
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Druid skrev (5 minutter siden):

Nei, det var ikke klart som dagen, og jeg er faktisk litt i tvil om det var i følge plan. 

(Men jeg føler vi trenger lage en James Bond film med «Putins Kokk» som specter mastermind )

Jeg henviste til invasjonen i februar som tilsvar til annen bruker. Dette som har skjedd i dag er nok en feil og ikke en del av en plan. 

Endret av LunaPentunia
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest vilkåret
1 hour ago, Druid said:

Russland har brukt opp mange av sine nøyaktige og moderne missiler som er tilgjengelig for dem i dette geografiske området, så det brukes mange gamle og unøyaktige. 

Selv de nøyaktige krever infrastruktur som fungerer, og Russland har slitt med alle deler av bruk av militære ressurser. 

Jeg tror alle er klar over at dette var en bom, og jeg regner med en offentlig unnskyldning vil komme fra Kreml ganske snart, ELLER at de lanserer dette som en false-flag for å angripe russland. 

Ja, de har brukt opp alle missilene, soldatene sulter ihjel og de er på randen av å tape. Dette har vi hørt siden krigen startet, men av en eller annen mystisk grunn har de ikke tapt enda.

Kanskje på tide å innse at vi har blitt lyvd til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChadMcChadson
12 minutter siden, vilkåret said:

Ja, de har brukt opp alle missilene, soldatene sulter ihjel og de er på randen av å tape. Dette har vi hørt siden krigen startet, men av en eller annen mystisk grunn har de ikke tapt enda.

Eller de som hardnakket mente at Ukraina vinner, når Russland på et tidspunkt hadde erobret over 75% av de østlige områdene i Ukraina. Altså de la ut nyhetsartikkel etter artikkel med disse kartene, men ikke en eneste nordmann hadde evne til å tenke kritisk. Nei de leste bare overskriften og aksepterte det de ble fortalt. Nemlig at Ukraina vinner 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (29 minutter siden):

Et fritt og uavhengig Ukraina. Uten innbyggere.
Vel, det blir jo egentlig litt filosofisk da - eksisterer frie og uavhengige stater, eller foråvidt stater overhodet, om det ikke er mennesker igjen til å definere dem...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druid skrev (31 minutter siden):

Og så kan General Surovkin spille mr. Evil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Peanut skrev (40 minutter siden):

Det blir ingen atomkrig. Tror dere virkelig Russland er så ute av stand til å forholde seg proporsjonalt til det vesten gjør at de vil utslette seg selv? Isåfall, hva er det vi venter på? Vi kan ikke leve som en appeaser til dette her i det evinnelige. Noe må endre seg i Russland. Russland per i dag er uforenelig med en fredelig verden. For at de skal endre seg må de tvinges til det. Russland har gang på gang vist at de bare har det i kjeften. De er mye veikere enn de forsøker å gi et bilde av, og de vil føye seg om NATO tør å vise muskler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ChadMcChadson skrev (31 minutter siden):

Eller de som hardnakket mente at Ukraina vinner, når Russland på et tidspunkt hadde erobret over 75% av de østlige områdene i Ukraina. Altså de la ut nyhetsartikkel etter artikkel med disse kartene, men ikke en eneste nordmann hadde evne til å tenke kritisk. Nei de leste bare overskriften og aksepterte det de ble fortalt. Nemlig at Ukraina vinner 😂

Jeg er overbevist om at Ukraina vinner dersom ikke verden blir en radioaktiv ørken. Men det kan ta 50 år. Jeg tipper maks 2 år, og at Russland må gi seg fordi de får interne problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Raketter / missiler som skal ha landet i Polen er selvfølgelig helt "ferske" nyheter. At alt som kan krype og av forstå-seg-påere og politikere liksom skal uttale seg så snart, er selvfølgelig bare sludder.

Hva med å bare klappe igjen smella deres, frem til flest mulig fakta ligger på bordet?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vilkåret skrev (28 minutter siden):

Jeg har lest estimater på hvor mange missiler de har igjen, og ingen seriøse vestlige medier så langt jeg har sett har sagt at de er tomme. Så langt har det ikke vært snakk om hvem som vinner/taper. At dette kom til å bli en utmattelseskrig som kommer til å ta lang tid, og koste mange liv, og mye lidelser er også en oppfatning mange militæreksperter har ytret i vestlig media.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ChadMcChadson
18 minutter siden, I Grosny said:

Jeg er overbevist om at Ukraina vinner dersom ikke verden blir en radioaktiv ørken. Men det kan ta 50 år. Jeg tipper maks 2 år, og at Russland må gi seg fordi de får interne problemer.

Krigen i Ukraina handler om noe helt annet enn å erobre hele Ukraina ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

malifika skrev (3 timer siden):

Misfire eller ikke. Polen har mistet to av sine borgere pga Russland sin galskap. Selv om det ikke var med vilje så er det et angrep mot et Nato land! Jeg håper virkelig ikke at Nato lar dette passere!

Så hva foreslår du egentlig? Hvis det er en misfire så går NATO til krig og verden får se den verste krigen noensinne? 
neitakk!

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kar90 skrev (3 timer siden):

Tror du virkelig NATO kommer til å se på at et svekket Russland får lov til å ta livet av innbyggere på NATO-territorium å la denne galskapen fortsette ustraffet? Russland viser iss nå hvor farlig det er å la de holde på ustraffet, og dette kommer til å få et svar. Vi har ikke noe annet valg. Dette er selvsagt. Bare noen som ikke forstår alvoret vil skrive noe så ut på viddene som du gjør nå.

Nato risikerer ikke det. Det står også på NRK at det kan ha vært en feilberegning fra begge parter. Med høy sannsynlighet er det Russland, og høyere sannsynlighet er det misfire. Det kan også være vanskelig å bevise et strategisk angrep. Det blir interessant å se hva Nato gjør, men motangrep, det tror jeg er det siste de gjør.  Mer sanksjoner tja. Mer våpen tja. Men å svare militært tviler jeg på. Verdenskrig er det ingen som vil ha. Fordi det blir verre enn noen gang og sannsynligheten for atomkrig er da helt vilt stor. 

Endret av Becky
Rettelse
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruR skrev (1 time siden):

Jeg sitter og er veldig redd for det jeg også, hvis EU føler at de må svare nå så er vi der . Hvis de ikke gjør det vil det føre til at Russland vil gjøre flere angrep fordi de vet at de kan😰Altså skummelt uansett .

Ikke vær redd:) De kommer ikke til å svare militært. Ingen vil ha verdens krig, jeg troe selv ikke Russland ønsker det med alt tapet de allerede har hatt. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her må det først avklares hva som har skjedd, før det kommer en reaksjon. Brann og eksplosjoner i kornsilo er svært vanlige. I Norge brant det i minst tre kornsilo (Flisa, Byneset og Jaren) bare i august og september i år. Det skal ikke mer enn en liten gnist til før hele greia antennes. Det kan hende at brannen ble forårsaket av missilen, det kan hende at skytingen var målrettet, og det kan hende at det var hendelig uhell. Granskningen får vise.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...