AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hvilken forsikring har dere på dyra deres? Anonymkode: 921d1...a9c
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Det har vært veldig mange forsikringstråder her i det siste, hvis du blar litt eller googler kvinneguiden + forsikring (evt kjæledyr forsikring) så finner du de. Anonymkode: 48e2c...bb8 1
Helene Skrevet 16. november 2022 #3 Skrevet 16. november 2022 (endret) Jeg bruker Frende forsikring, også på kattene. Har Frende til alt, innbo, reise, bil, og dyrene. Har selv valgt, bare behandling av veterinær, medisiner greier jeg å betale selv. Tilfelle for et par år siden, ene katten ble angrepet av grevling, kom blødende hjem. Rett til dyrelegen, rett til operasjon. De prøvde å redde halen som grevlingen hadde spist av. Nå er denne katten 12 år. Vet at flere forsikringsselskaper slutter å forsikre katter over 10 år, eller øker prisen. Denne opplevelsen med katten kostet sikkert opp imot 10 000 kr inkl alle oppfølgingtimene. Han fikk klippekort hos veterinæren. Sjekk hver uke, i 3 mnd, i tillegg til operasjon. Vi fikk dekket alt av forsikringen. Ps, de greide å redde halen. Endret 16. november 2022 av Helene 1
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #4 Skrevet 16. november 2022 Tryg, veterinærforsikring på flere huskatter, meget fornøyd! Anonymkode: 8667a...3d6
Togpendler Skrevet 16. november 2022 #5 Skrevet 16. november 2022 Jeg har for første gang noen sinne ikke forsikring. Det er slik at da jeg hadde på forrige hundene våre så betalte jeg ca 1400 i mnd og jeg brukte aldri forsikringen til noe. Så derfor har jeg en buffer konto med 150 000 på samt at jeg betaler inn på den med 1000 i mnd og da e jeg ikke avhengig av forsikring
Frøkenfryd30 Skrevet 16. november 2022 #6 Skrevet 16. november 2022 Gjensidige Har de på alt, veldig fornøyd
Million Skrevet 16. november 2022 #7 Skrevet 16. november 2022 Agria. Og de er blitt svindyre med åra! Nå koster det 5300-5400 (tror jeg det var) i halvåret. Høy egenandel også, todelt, en bevegelig og en fast egenandel pr tilfelle. Men jeg tør jo ikke la være å forsikre hunden, selv om hun snart er 12. Har bare hatt bruk for den et par ganger i løpet av alle årene hun har levd. Småting og "nødvendig vedlikehold" som rens av tenner og sånt, dekkes jo ikke av forsikringen.
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Skrevet 16. november 2022 Agria. Betaler en drøy tusenlapp pr mnd. Anonymkode: 08d83...281
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Skrevet 16. november 2022 Sparebank1/Fremtind har vi. Betaler under 200 kr/mnd for hunden vår på snart 2 år. Hun er en Siberian Husky, og rasen er tydeligvis ganske rimelig å forsikre. Det skal sies at vi har alle våre andre forsikringer hos Sparebank1/Fremtind også. Anonymkode: c09ca...c2e
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Skrevet 16. november 2022 Agria selvfølgelig, beste vilkårene til en ok pris, Som tidligere forsikringsagent så hadde jeg personlig aldri tegnet noe annet til dyrene mine med unntak av Gjensidige om du får en svært god pris eller er totalkunde et annet sted hvor forsikringen ikke opphører ved 10år. Anonymkode: f6099...140
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #11 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Agria selvfølgelig, beste vilkårene til en ok pris, Som tidligere forsikringsagent så hadde jeg personlig aldri tegnet noe annet til dyrene mine med unntak av Gjensidige om du får en svært god pris eller er totalkunde et annet sted hvor forsikringen ikke opphører ved 10år. Anonymkode: f6099...140 Hvorfor ikke? Anonymkode: 48e2c...bb8
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #12 Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor ikke? Anonymkode: 48e2c...bb8 Tror personen over blander litt. Etter 8,9,10,11 år (rase forkjeller) bortfaller eller reduseres(aldersfradrag) dødsfalls/borte delen av forsikringen (også agria, gjensidige som person nevner). Men selve vetrinær delen består, og der er det noe ulike vilkår. Man får stortsett heller ikke ny tegne/overføre hund som er mellom 7-10år(noe ulik praksis for selskapene noen tillater overføring og forskjell praksis på alder). Så det er altså viktig å merke seg dette slik at man forsikringer i god tid, gjør de endringene man ønsker før det er forseint rett og slett. Agria har de absolutte mest omfattende vilkårene, men de er dyre og de aller fleste kommer ikke til å få bruk for noe mer eller mindre enn de ville fått dekket andre plasser. Sumsummaru er man mest tjent med å samle forsikringer hos et selskap, gjerne noen med lokalkontor, kontakt person osv. Både for prisens skyld, veiledning og råd når ting skjer men også for enkelhets skyld. De store selskapene (if,trygg,gjensidige,Storebrand) har helt greie dyreforsikringer også, man er absolutt ikke nødt til å ha i agria eller føle på at man velger noe dårligere fordi de på folkemunnet er best. Hilsen tidligere forsikringsrådgiver, som har/har hatt 5 forskjellige hunder fordelt på 3 raser. Hvor forsikringer har blitt flyttet jevnt å trutt fra og til selskapene i alle år, uten at jeg noen gang opplevde noen av selskapene såå dårlige at jeg tenker det var fraskrekkende. Anonymkode: fe092...b42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå