AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Del Skrevet 15. november 2022 Hver gang jeg skal skifte til vinterdekk eller sommerdekk, spør verkstedet om jeg vil balansere dekkene i samme slengen? Hva er det og er det nødvendig? Eller er det bare verkstedet som vil prakke på meg noe tull? Anonymkode: 5f972...918 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Del Skrevet 15. november 2022 Ja, selvfølgelig. Anonymkode: a1154...c28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tdm900 Skrevet 15. november 2022 #3 Del Skrevet 15. november 2022 Nei. Så lenge det ikke settes nye dekk på felgene, er det kun for å snike til seg litt mer kronasje fra småsleipe verkstedfolk. Har aldri vert nødvendig å gjøre det på ny, når det ble gjort da nye dekk ble montert på felg. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Del Skrevet 15. november 2022 Det kan være lurt å få sjekket om de er balansert før omlegging, er de i balanse så koster det jo ingenting ekstra og det er jo kun hvis de er i ubalanse at det må legges på nye vekter. tdm900 skrev (3 timer siden): Nei. Så lenge det ikke settes nye dekk på felgene, er det kun for å snike til seg litt mer kronasje fra småsleipe verkstedfolk. Har aldri vert nødvendig å gjøre det på ny, når det ble gjort da nye dekk ble montert på felg. Hender faktisk ganske ofte at vektene løsner, spesielt på felger der de er limt på felgen, balansen på dekk og felger vil også forandre seg ettersom dekkene slites og på aluminiumsfelger med lavprofil så skal det veldig lite til før felgen får en bøy eller blir oval. Anonymkode: 0d089...7c4 3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Del Skrevet 15. november 2022 tdm900 skrev (3 timer siden): Nei. Så lenge det ikke settes nye dekk på felgene, er det kun for å snike til seg litt mer kronasje fra småsleipe verkstedfolk. Har aldri vert nødvendig å gjøre det på ny, når det ble gjort da nye dekk ble montert på felg. De loddene faller jo av eller flytter på seg ofte. Jeg balanserer de hver sesong og forskjellen er gigantisk Anonymkode: 5dc38...913 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Del Skrevet 15. november 2022 Gjør det hver gang jeg legger om dekk, gratis. Anonymkode: 46483...a0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Del Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): De loddene faller jo av eller flytter på seg ofte. Jeg balanserer de hver sesong og forskjellen er gigantisk Anonymkode: 5dc38...913 Hva mener du med at forskjellen er gigantisk? Anonymkode: 5607e...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #8 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): De loddene faller jo av eller flytter på seg ofte. Jeg balanserer de hver sesong og forskjellen er gigantisk Anonymkode: 5dc38...913 Kan du definere "gigantisk"? Jeg kjører de samme dekkene 5-6 år. Lagret hjemme i garasjen, ser de ingen balansering om ikke vektene faller av og krever det, da. Anonymkode: 91a75...976 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #9 Del Skrevet 16. november 2022 Vi gjør bare det når vi setter nye dekk på felgene eller kjenner at det rister når vi kjører(vi kjente det en gang noen hadde falt av). Vi har hjulene hjemme og skifter selv. Hvis det er billig kunne jeg sikkert sagt ja bare for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 53b89...3a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #10 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva mener du med at forskjellen er gigantisk? Anonymkode: 5607e...bd9 Ofte glemmer jeg, ironisk nok, å balansere dekkene fordi jeg gjør det selv. Da merker jeg det når de er ubalansert, det rister og bilen går ujevnt, vibrerer litt i rattet, veldig ustabilt. Da husker jeg det og kjører innom verksted/dekkforetning og får det gjort. Etterpå er det smooth ride, alt går jevnt, føles som å kjøre på skyer i forhold Anonymkode: 5dc38...913 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 16. november 2022 #11 Del Skrevet 16. november 2022 En balanserer ikke dekkene, men hjulene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2022 #12 Del Skrevet 16. november 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ofte glemmer jeg, ironisk nok, å balansere dekkene fordi jeg gjør det selv. Da merker jeg det når de er ubalansert, det rister og bilen går ujevnt, vibrerer litt i rattet, veldig ustabilt. Da husker jeg det og kjører innom verksted/dekkforetning og får det gjort. Etterpå er det smooth ride, alt går jevnt, føles som å kjøre på skyer i forhold Anonymkode: 5dc38...913 Hva koster det? Anonymkode: 5607e...bd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. november 2022 #13 Del Skrevet 17. november 2022 Nei trenger ikke det 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2022 #14 Del Skrevet 17. november 2022 AnonymBruker skrev (På 15.11.2022 den 18.26): Hver gang jeg skal skifte til vinterdekk eller sommerdekk, spør verkstedet om jeg vil balansere dekkene i samme slengen? Hva er det og er det nødvendig? Eller er det bare verkstedet som vil prakke på meg noe tull? Anonymkode: 5f972...918 Har nå vært bileier i 40 år, har til dags dato aldri vært nødvendig å balansere hjul på nytt. Balanseres selvsagt når nye dekk legges på felg. Anonymkode: 4e0d0...7c5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 21. november 2022 #15 Del Skrevet 21. november 2022 AnonymBruker skrev (På 16.11.2022 den 11.41): Hva koster det? Anonymkode: 5607e...bd9 Alt fra 100,- til 250,- pr hjul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå