Gå til innhold

Venninne som leter etter midlertidlig plass og bo da hun og samboeren har slått opp. ( jeg ikke vil ha venninnen min boende med meg og samb

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og samboeren min har bodd sammen nå i 6 måneder og koser oss virkelig sammen.  

vet ikke hva jeg skal gjøre..

I går fikk jeg nettopp høre at min nær venninne har gjort det slutt med sin kjæreste (samboer) og leter etter midlertidlig plass og bo mens hun finner ny leilighet.. jeg føler meg så trist for hennes vegne også da jeg og min samboer hang ofte med henne og eks samboeren hennes..

Men føler meg litt dårlig at jeg ikke ønsker å ha henne boende med meg og samboeren min.. jeg liker privat livet mitt også og det blir jo da vanskelig med henne inn i huset😅 

også smålig redd for at hun kommer til å bli mer nær venn med samboeren min vis hun er her 24/7.. ja kall meg usikker men er litt overtenker  jeg som ikke er så lett..

Jeg har ikke sakt noe til sambo enda da de ikke har hverandre i sosiale medier, men vet ikke om jeg skal ta det opp med han, hun har jo moren sin og andre venninner i nærheten også..

Anonymkode: abaa9...4bb

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er dere nære venninner må du finne deg i å ha hun hos deg en kort periode nå. Ellers er du faktisk en råtten venninne! Er ikke snakk om at du skal finne deg i å ha hun der i månedsvis men en uke eller to bør du tolerere, og lenger om du bor i stort hus der hun kan ha eget rom og ikke i en leilighet der hun må sove på sofaen. 

Man stiller opp for venninner i nød

Anonymkode: 8d11b...143

• Liker 35
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er dere nære venninner må du finne deg i å ha hun hos deg en kort periode nå. Ellers er du faktisk en råtten venninne! Er ikke snakk om at du skal finne deg i å ha hun der i månedsvis men en uke eller to bør du tolerere, og lenger om du bor i stort hus der hun kan ha eget rom og ikke i en leilighet der hun må sove på sofaen. 

Hvorfor det? Det er ikke min jobb å sørge venninnen min med hus? 
hun har en mor også hun kan sove hos

1-2 uker kan fort bli til en måned osv..

• Liker 31
  • Nyttig 3
Skrevet

Ikke tilby deg at hun kan bo hos deg. Snakk om helt andre ting med henne, og ta det som en selvfølge at hun enten bor med samboer til hun har funnet ny plass å bo, eller flytter til sin mor. 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hei! Jeg og samboeren min har bodd sammen nå i 6 måneder og koser oss virkelig sammen.  

vet ikke hva jeg skal gjøre..

I går fikk jeg nettopp høre at min nær venninne har gjort det slutt med sin kjæreste (samboer) og leter etter midlertidlig plass og bo mens hun finner ny leilighet.. jeg føler meg så trist for hennes vegne også da jeg og min samboer hang ofte med henne og eks samboeren hennes..

Men føler meg litt dårlig at jeg ikke ønsker å ha henne boende med meg og samboeren min.. jeg liker privat livet mitt også og det blir jo da vanskelig med henne inn i huset😅 

også smålig redd for at hun kommer til å bli mer nær venn med samboeren min vis hun er her 24/7.. ja kall meg usikker men er litt overtenker  jeg som ikke er så lett..

Jeg har ikke sakt noe til sambo enda da de ikke har hverandre i sosiale medier, men vet ikke om jeg skal ta det opp med han, hun har jo moren sin og andre venninner i nærheten også..

Hvis de har leilighet sammen, så må de tåle å bo sammen inntil videre - sånn er det jo å være voksen i et samlivsbrudd. Hun kan virkelig ikke forvente at hun kan bo hos et samboerpar i en liten leilighet. For noe tull. Hvis det er viktig for hun å bo hos noen midlertidig, så burde familie være første prioritert. Vennskap blir fort ødelagt når man må bo dammen "ufrivillig", spør hun deg så si "beklager, men det har vi faktisk ikke plass til" - hvis hun prøver å presse deg videre, så ikke gi deg. Du må stå på ditt og si at "nei, det blir for trangt". 

Og hvorfor er du engstelig for at samboeren din skal bli venn med venninnen din? Er du redd for at de skal ha sex bak ryggen din? 

Anonymkode: 3aa4c...f8e

• Liker 24
Skrevet

Jeg hadde selvsagt latt venninnen mun flytte inn. Noe annet er utenkelig 

Anonymkode: 17013...b0e

• Liker 13
  • Hjerte 1
Skrevet

Hadde selv dratt til moren min å ikke ønsket og belaste venner. Sånn å belaste mor er vel ikke så gøy det heller, men vi har et godt forhold, så ja, hadde spurt henne 😊

Har veninnen din spurt om å få bo hos dere?

Sånnt kan ta lang tid, uavhengig av situasjonen hennes. Skal hun kjøpe? Skal hun leie? Økonomisk ståsted etter brudd, spesielt nå når ting blir dyrere osv

Om hun i værstefall blir boende hos dere, snakk med samboeren din om bekymringen. Snakk også med veninnen din om det.

Er en overtenker som er glad i privatlivet selv, forstår dette er en klein situasjon 💜 

• Liker 2
Skrevet
Blåjojo skrev (Akkurat nå):

Ikke tilby deg at hun kan bo hos deg. Snakk om helt andre ting med henne, og ta det som en selvfølge at hun enten bor med samboer til hun har funnet ny plass å bo, eller flytter til sin mor. 

Jeg har ikke tenkt for vis jeg snakker med min samboer så vil han nokk være for snill og si ja, at hun kan ta gjeste rommet elsn.. vet ikke, derfor jeg ikke vil ta dette opp med han.. han har bil så da blir det nokk også at hun vil bli kjørt eller spør.. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Nei det må hun absolutt ikke finne seg i. Det er helt opp til henne om hun vil det eller ikke. 

Anonymkode: 0914b...aab

Deg om det. Da må hun også akseptere å bli dumpet som venn og stå uten støttende venninner den dagen det er hun som er i nød

• Liker 11
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Ikke en sjanse i havet for at jeg hadde latt en venninne flytte inn til meg. 

Hadde hjulpet henne på alle andre måter, men mitt hus er mitt fristed for alt og alle om jeg ønsker det! 

Anonymkode: 1fe42...978

• Liker 12
  • Nyttig 3
Skrevet
Rosakatt skrev (2 minutter siden):

Hadde selv dratt til moren min å ikke ønsket og belaste venner. Sånn å belaste mor er vel ikke så gøy det heller, men vi har et godt forhold, så ja, hadde spurt henne 😊

Har veninnen din spurt om å få bo hos dere?

Sånnt kan ta lang tid, uavhengig av situasjonen hennes. Skal hun kjøpe? Skal hun leie? Økonomisk ståsted etter brudd, spesielt nå når ting blir dyrere osv

Om hun i værstefall blir boende hos dere, snakk med samboeren din om bekymringen. Snakk også med veninnen din om det.

Er en overtenker som er glad i privatlivet selv, forstår dette er en klein situasjon 💜 

Synes det bare er rart og kleint at en voksen venninne skal bo med oss uansett om det er snakk om kort periode men vet jo aldri da leilighet er så dyrt og ikke alltid like lett å skaffe så fort..

og følelsen av å ikke kunne ha privat liv med kjæresten da vi må ta hensyn til henne om hun bor her.. 

Forstår ikke hvorfor hun ikke har spurt sin mor, vet ikke om hun har gjesterom, her har vi gjestrom men der er jo gaming rom også og alt sånt da vi ofte ikke får gjester som skal sove over

• Liker 6
Skrevet

Jøss er hun så pen da ? at samboer,n din stikker av med henne ? jeg tror han liker deg bedre ta vare på venninna mulig hun trenger deg nå 🙂 

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Synes det bare er rart og kleint at en voksen venninne skal bo med oss uansett om det er snakk om kort periode men vet jo aldri da leilighet er så dyrt og ikke alltid like lett å skaffe så fort..

og følelsen av å ikke kunne ha privat liv med kjæresten da vi må ta hensyn til henne om hun bor her.. 

Forstår ikke hvorfor hun ikke har spurt sin mor, vet ikke om hun har gjesterom, her har vi gjestrom men der er jo gaming rom også og alt sånt da vi ofte ikke får gjester som skal sove over

Vet det er vanskelig, men kan du spørre henne om hun kan spørre mamman sin?

• Liker 1
Skrevet
Maskinfører skrev (3 minutter siden):

Jøss er hun så pen da ? at samboer,n din stikker av med henne ? jeg tror han liker deg bedre ta vare på venninna mulig hun trenger deg nå 🙂 

Begge vi er pene :) men jeg er for glad i privat livet mitt for å la andre inn i det.. mitt leilighet er mitt fristed.. jeg er veldig introvert men blitt vandt med samboer da vi gir verandre litt space ved gamings rom osv :) men holder med han vil jeg si😅 vil ikke ha «roomies»

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke en sjanse i havet for at jeg hadde latt en venninne flytte inn til meg. 

Hadde hjulpet henne på alle andre måter, men mitt hus er mitt fristed for alt og alle om jeg ønsker det! 

Anonymkode: 1fe42...978

Jeg vil prøve å hinte til moren hennes. Tror det blir så mye bedre for henne også. 

Da jeg ikke ønsker å ha henne boende hos meg.. ja uff høres nokså dårlig person ut men nå har jeg et liv med min samboer så da blir det bare rart å blande en venninne opp i min og samboeren min sitt privat liv..

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg vil prøve å hinte til moren hennes. Tror det blir så mye bedre for henne også. 

Da jeg ikke ønsker å ha henne boende hos meg.. ja uff høres nokså dårlig person ut men nå har jeg et liv med min samboer så da blir det bare rart å blande en venninne opp i min og samboeren min sitt privat liv..

Men du trenger jo ikke å blande deg inn? Hvorfor skal du snakke med moren hennes? Bare ikke nevn noe om bosituasjonen hennes til noen av de? Spør hun sier du det bare rett ut som det er?

Anonymkode: 0914b...aab

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Har hun spurt om hun kan bo hos dere midlertidig?

Anonymkode: 41c6a...7ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...