Gå til innhold

Redd for å overlate barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke hvilket emne dette passer best.

men jeg og samboer skal flytte fra hverandre om kort tid, vi har barn sammen.

problemet er at jeg ikke stoler på han med barna alnee, da han ikke eier ansvar og setter seg selc først alltid.

Barna blir gjerne stående å gråte alene et sted, fordi samboer må på do, eller rett og slett fordi han ikke orker å trøste og regner med at jeg kommer.

han er også uansvarlig da det kommer til å passe på barna. Og han gjør ikke annet enn å se på tv med barna hele dager hvis han er med de. 
det er mer småting her og der også.

men jeg er livredd for at han skal ha barna alene og vet ikke hva jeg skal gjøre… 

noen som har følt/opplevd noe lignende ??

Anonymkode: c59af...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres ut som du burde hat ene ansvar. Kan ikke de bare bli hos deg?

Skrevet

Han må få forsøke seg alene. Kan hende han klarer seg godt når han må klare seg selv.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vet ikke hvilket emne dette passer best.

men jeg og samboer skal flytte fra hverandre om kort tid, vi har barn sammen.

problemet er at jeg ikke stoler på han med barna alnee, da han ikke eier ansvar og setter seg selc først alltid.

Barna blir gjerne stående å gråte alene et sted, fordi samboer må på do, eller rett og slett fordi han ikke orker å trøste og regner med at jeg kommer.

han er også uansvarlig da det kommer til å passe på barna. Og han gjør ikke annet enn å se på tv med barna hele dager hvis han er med de. 
det er mer småting her og der også.

men jeg er livredd for at han skal ha barna alene og vet ikke hva jeg skal gjøre… 

noen som har følt/opplevd noe lignende ??

Da kan han ikke ha barna da. Evt. må han på kurs først. Ville involvert FVK. Dere må uansett dit på mekling.

Anonymkode: 43462...e7f

Skrevet
Sofakona skrev (2 timer siden):

Høres ut som du burde hat ene ansvar. Kan ikke de bare bli hos deg?

Jeg har faktisk snakket med han om det, men han mener han blir «snillere» med en gang jeg er ute av bildet.. 

Skal vel en god del til at man får ansvaret alene. ? 

Skrevet
Musis skrev (2 timer siden):

Han må få forsøke seg alene. Kan hende han klarer seg godt når han må klare seg selv.

Men man kan jo ikke sende barna sine dit, da man rett og slett ikke føler at de blir tatt ordentlig vare på?? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Da kan han ikke ha barna da. Evt. må han på kurs først. Ville involvert FVK. Dere må uansett dit på mekling.

Anonymkode: 43462...e7f

Blir man automatisk innkalt dit? Eller hvordan funker det ? 

Skrevet

Hva slags fordeling skal dere ha? Jeg ville begynt med minst mulig, annenhver helg og en dag i uken. Det kommer jo også an på hvor gamle barna er?

Anonymkode: 15325...ac6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du må bestille en time dere møter opp på. For å få rett på evnt stønader på nav må du og ha en attest fra de.

Anonymkode: 0150b...329

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men man kan jo ikke sende barna sine dit, da man rett og slett ikke føler at de blir tatt ordentlig vare på?? 

Om ts holder igjen barna ved samvær ene og alene på grunnlaget hun beskriver i HI, kan du banne på at far får hovedansvaret ved en eventuell rettssak. For akkurat det vil gå under samværssabotasje. 

Far må jo her få prøve seg alene med barna. Kjenne på hvordan det vil være å være alene om ansvaret for barn. Han kan jo umulig være så ille, om ts har valgt å få flere barn sammen med han. Men ofte blir det kun fokusert på det negative ved den andre forelderen ved et brudd. Nettopp derfor det er så ekstremt mange konfliktsaker, i den grad at konflikten skader barna..

Anonymkode: 89905...ad2

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Om ts holder igjen barna ved samvær ene og alene på grunnlaget hun beskriver i HI, kan du banne på at far får hovedansvaret ved en eventuell rettssak. For akkurat det vil gå under samværssabotasje. 

Far må jo her få prøve seg alene med barna. Kjenne på hvordan det vil være å være alene om ansvaret for barn. Han kan jo umulig være så ille, om ts har valgt å få flere barn sammen med han. Men ofte blir det kun fokusert på det negative ved den andre forelderen ved et brudd. Nettopp derfor det er så ekstremt mange konfliktsaker, i den grad at konflikten skader barna..

Anonymkode: 89905...ad2

Enig i det siste avsnittet der. Kan også skrive under på at man automatisk blir mer tafatt når man er to. Merker jeg er mer effektiv og flink mamma nå som jeg er alene.. 😢

Anonymkode: 1fc47...286

• Liker 2
Skrevet

Han satser på at du fikser for ham.

Det er ikke det samme som at han ikke tar seg godt av barna når han ikke kan dytte jobben over på deg.

Han må faktisk få prøve seg.

Så enkelt. Så vanskelig.

Kanskje skjerper han seg, kanskje ikke. Men det er opp til ham å vise i praksis.

Og - husk at din standard for barneoppdragelse, kosthold, aktiviteter ikke gjelder.

Han har lov til å ikke være perfekt. Til å prioritere annerledes enn deg. Til å se tv med de hele dagen og spise pølser til middag hver dag. Så lenge barna er trygge, rene og får mat så er det innafor.

Anonymkode: dc1a6...88c

• Liker 2
Skrevet

Men det er mer inn i bildet enn dette, det er kanskje greit det også, kanskje jeg er litt hønemor.. 

De få gangene han har latt meg sove lenger, så tar han med barna ned og sovner selv. Og lar barna gå rundt uten å følge med..

barna er 1,2 og 3. til de som sier jeg valgte å få barn med han, de 2 siste kom tross av prevensjon..

det handler ikke om at han skal være perfekt. Men for meg er det uansvarlig å sette et barn foran tv hele dagen, fordi han ikke gidder å gjøre noe annet?

hvis jeg spør om han vær så snill kan sette seg ned litt å leke får jeg «gidder ikke å gjøre det siden du ber om det».. 

for meg så er det åpenbart at man skal sette barna sine behov før sine egne.. om det så tar 2 minutter det man skal..

da minste var nyfødt fikk jeg beskjed om å ta han selv, for han var gal.. (gråt hele tiden og sov lite).. men med en gang vi var med andre, tok han hele ansvaret.. 

det er kanskje ikke så mye, men for meg er det nok til at jeg ikke stoler på han.. men jeg skjønner jo at heg ikke har annet valg enn å la det gå..

Skrevet

Du må nok la han prøve seg, men ville gått for fredag til søndag annen hver helg.

Som en start.

Ikke sikkert han kommer til å ville ha dem så ofte en gang, når han får det i praksis med eneansvar for 3 barn som er så tett i alder.

Anonymkode: d1586...019

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Men det er mer inn i bildet enn dette, det er kanskje greit det også, kanskje jeg er litt hønemor.. 

De få gangene han har latt meg sove lenger, så tar han med barna ned og sovner selv. Og lar barna gå rundt uten å følge med..

barna er 1,2 og 3. til de som sier jeg valgte å få barn med han, de 2 siste kom tross av prevensjon..

det handler ikke om at han skal være perfekt. Men for meg er det uansvarlig å sette et barn foran tv hele dagen, fordi han ikke gidder å gjøre noe annet?

hvis jeg spør om han vær så snill kan sette seg ned litt å leke får jeg «gidder ikke å gjøre det siden du ber om det».. 

for meg så er det åpenbart at man skal sette barna sine behov før sine egne.. om det så tar 2 minutter det man skal..

da minste var nyfødt fikk jeg beskjed om å ta han selv, for han var gal.. (gråt hele tiden og sov lite).. men med en gang vi var med andre, tok han hele ansvaret.. 

det er kanskje ikke så mye, men for meg er det nok til at jeg ikke stoler på han.. men jeg skjønner jo at heg ikke har annet valg enn å la det gå..

Jeg synes det høres ut som han utnytter å være forelder nummer to for å få minst mulig å gjøre, og at dette kan se annerledes ut om han må være alene med dem, men det kan gå begge veier. Han må nok få prøve seg. Jeg skjønner frykten din rundt at det blir du som må ta hele oppdragelsen, men det er nok det verste jeg leser ut fra dette. Forhåpentligvis synes han det er så mye jobb med tre at han ikke ønsker så mye tid.

Anonymkode: 25b6e...e7c

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Nei. Man må ringe og bestille time. Man må til megling, som det heter, når det er barn under 16 med i bildet.

FVK der jeg bodde da jeg var gift, brydde seg ingenting med forholdet vårt, og "familievern". Jeg kom med en ferdigskrevet samværsavtale som jeg og eksmannen hadde signert på, og det var det. Rådgiveren ga ingen råd utover det økonomiske når det kom til rettigheter, da barnet skulle bo mest hos meg pga skolegang der vi skulle flytte til.

Mannen satt mutt og småsur under samtalen, men det hele var over på 20 minutter. Da fikk vi meklingsattesten og kunne gå (vi var gifte).

Anonymkode: 947d6...444

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Du må nok la han prøve seg, men ville gått for fredag til søndag annen hver helg.

Som en start.

Ikke sikkert han kommer til å ville ha dem så ofte en gang, når han får det i praksis med eneansvar for 3 barn som er så tett i alder.

Anonymkode: d1586...019

nesten bedre mandag til onsdag slik at de er i bhg på dagtid. 

Anonymkode: 6b16d...c9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...