AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Når er det vanlig at onkler, tanter og nære venner får hilse på den nyfødte babyen? Anonymkode: 60706...ec5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 Jeg er tante, besøkte foreldre og baby den dagen de kom hjem fra sykehuset. Da var babyen tre eller fire dager gammel. Ble invitert på kaffebesøk, sammen med nybakte besteforeldre og to onkler. Det er vel akkurat like vanlig som at noen ønsker en uke eller flere hjemme alene for å hente seg inn før de tar imot besøk. Anonymkode: 17364...d18 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Er vel ingen standard på det. Det må foreldrene selv få bestemme. Anonymkode: ec764...7d8 6 1
GammelKaktus Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Det spørs vel på den som har født, selv var jeg i toppform etter fødsel og spratt rundt rett etterpå så jeg hadde besøk to timer etter fødsel.. Fikk så vidt kommet meg fra føden til barselshotellet før de var på plass. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Finnes vel ingen fasit på det 😛 så lenge vi er i form så har vi tenkt til å la tanter og onkler komme på besøk dagen etter at vi kommer hjem. Besteforeldre får besøke oss på sykehus (igjen, hvis formen er bra og baby er frisk). Anonymkode: 24481...071
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 8 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Det er vel naturlig at egne foreldre, besteforeldre og evt søsken hilser på først. De fleste jeg kjenner har hatt besøk av alle i løpet av første uken. Venner og egne tanter/onkler har gjerne møtt et par uker etter +. Anonymkode: 7a281...a22
TeamWP Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 Med første kom alle mine på besøk på sykehuset,både besteforeldre,tanter og onkler,og venner av meg. Med andremann var det nye tider,og kun far og søsken til baby som fikk lov å komme på barsel. Jeg holdt på å gå på veggen og savnet hele storfamilien og ville bare dra hjem så jeg fikk vist fram babyen til alle. Men kjenner mange som er overlykkelige for de nye reglene,og bare vil ha babyen for seg selv i mange uker. Folk er forskjellige , og har forskjellige behov😊 Vis interesse og ytre ønske om å treffe babyen,så får du nok vite når du er velkommen. 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Jeg har besøkt dagen etter på sykehuset. Jeg har vært såvidt innom noen dager etter fødsel. Jeg har reist og overnattet tre uker etter. Jeg har først kunnet se barnet etter to måneder på grunn av komplikasjoner (mor) og lang reisevei (meg). Og under korona gikk det et helt år på grunn av "bølger" og slikt. Hvor langt er et tau? Anonymkode: ac336...419 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Min søster og hennes mann kom på første titt mens vi ennå lå på fødestua. Anonymkode: b417e...0f5
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Sjarmerende.. Anonymkode: 5d754...ace 16 1
Veggdyret Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 Med mine terminfødte (begge under 10 år gamle så relativt nylig) kom søsteren min på besøk på sykehuset dagen etter fødsel.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 31 minutter siden, AnonymBruker said: Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Man er faktisk ikke persilleblad selv om man trenger noen dager på å komme seg etter å ha skutt ut en forbanna vannmelon av dåsa. Anonymkode: 17364...d18 10 2 7
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Synes dagens fødende er veldig sprek som reiser hjem kort tid etter fødsel. Verre med disse persillebladene før i tiden som måtte bli flere dager på barsel 😉 Anonymkode: acf19...ffb 15 6
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #15 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Man ligger fremdeles bare noen dager om fødsel var ukomplisert. Da reiser man hjem på dag tre. Og persilleblad fordi en ikke får besøk på sykehuset? Det er ikke lov med andre enn far/medmor og søsken til den nyfødte på mitt sykehus. Ts, for å svare deg; De ramla inn en etter en fra dagen vi kom hjem fra sykehuset. Dørene sto åpne, de som ville fikk komme. Anonymkode: 9884f...c61
lillevill Skrevet 15. november 2022 #16 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Synes dagens fødende er veldig sprek som reiser hjem kort tid etter fødsel. Verre med disse persillebladene før i tiden som måtte bli flere dager på barsel 😉 Anonymkode: acf19...ffb Ja hva i alle dager gjorde de liggende der så lenge? Var de helt hjelpeløse før i tiden? 5
Turtellure12 Skrevet 15. november 2022 #17 Skrevet 15. november 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Syns innlegget ditt er veldig generaliserende. Det kommer helt an på fødsel, form og baby. Besteforeldre og søsken (min søster og svigerinne) besøkte oss på sykehus da andre- og sistemann kom til verden. Ikke fullt så ivrig på besøk etter fødsel nr 1. Mistet mye blod og baby slet litt med å finne pupp. Gikk fint til slutt, men orket ikke tanken på besøk første timene da. Da fikk de pent vente en ukes tid. Endret 15. november 2022 av Turtellure12 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #18 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Hadde det akkurat som deg 🙂. Syns det var koselig med besøk, og stas å vise frem baby. 25 år siden 🙂 Anonymkode: 804df...7f4 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #19 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Den gangen jeg fikk barn (20-25 år siden og før nybakte mødre ble persilleblad) var det helt vanlig at familie og venner kom på besøk på sykehuset. Den gangen lå man noen dager der før man dro hjem. Jeg fikk besøk av mine foreldre, svigerforeldre, tanter/onkler fra begge sider og 3 venninner. Kjempekoselig 😊 Da vi kom hjem kom flere på besøk. Det var helt vanlig. Jeg forutsetter at verken mor eller barn har spesielle grunner til å ikke ta imot besøk. Anonymkode: ff97c...ec6 Sånn rent bortsett fra at besøk av andre en far stort sett ikke tillates lenger da Anonymkode: 28247...8c6 2 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #20 Skrevet 15. november 2022 Vi bor på en annen kant av landet. Her var det ingen som kom på besøk før baby var 5 uker gammel, da kom besteforeldre på overnatting i en uke. Jeg var faktisk innom jobben og viste fram baby til perifere kollegaer lenge før besteforeldrene hadde truffet baby. De fleste (baby sine tanter/onkler/søskenbarn) traff baby for første gang i dåpen. Noen av mine tanter og onkler har fortsatt ikke truffet mine barn, selv om det er 10 år siden fødsel. Men ja, det er i andre enden av skalaen. Sånn blir det når man flytter langt. Anonymkode: 062cf...3e4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå