Gå til innhold

Platetopp knust i hjørnet: kan den limes?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en keramisk platetopp på kjøkkenet mitt (IKEA/Whirlpool) som er knust i ene hjørnet, slik at en bit på 2-3 cm er knukket av. Dette påvirker ikke noen av platene. Den har vært slik i 2 år, og jeg bare tok en liten bit med papirteip for å feste den. Har ikke påvirket funksjonen til komfyren overhodet. 

Men nå skal jeg selge, og megler / stylist har sagt at jeg burde bytte platetoppen. Men er det nødvendig? Kommer til å koste rundt 3000 kr. Går det an å bare lime hjørnet på igjen? Ser flere på nett som har gjort dette. Det vil i så fall være tydelig for kjøper at det har vært knust, og sånn sett ikke noe lureri. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Knust platetopp hadde helt klart trukket ned mitt inntrykk av boligen. Og om det ikke var informert i salgsoppgaven, så hadde jeg helt klart begynt lure på om andre medfølgende hvitevarer også hadde skader det ikke ble opplyst om, og hva selger eventuelt unngår fortelle ellers.

Anonymkode: f182b...9a8

• Nyttig 1
Skrevet

Legger ved et bilde her. Dette er før evt. liming og vask. Fyrstikkesken er med som størrelsesreferanse. 

6C1DD5AB-54E4-48EA-B0E2-3D8D429372B2.jpeg

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Knust platetopp hadde helt klart trukket ned mitt inntrykk av boligen. Og om det ikke var informert i salgsoppgaven, så hadde jeg helt klart begynt lure på om andre medfølgende hvitevarer også hadde skader det ikke ble opplyst om, og hva selger eventuelt unngår fortelle ellers.

Anonymkode: f182b...9a8

Kan godt oppgi det i egenerklæringen, selv om det ikke er påkrevd. Hvitevarer selges med leiligheten «som de er» 

• Liker 1
Skrevet

Ja jeh ville prøvd å lime det og heller opplyst om at det har vært knust 

Anonymkode: 74d2a...35c

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde en mindre knust del på min platetopp, og den har etter hvert spredt seg inn mot ene platen. Dvs at jeg må skifte den…

Hadde jeg vært på visning, så ville jeg kun vurdert å lagt inn bud med forbehold om at du skifter ut platetoppen. (Med mindre kjøkkenet ser forferdelig ut, og jeg ville revet det ut..)

Anonymkode: 60c7f...957

• Nyttig 1
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg hadde en mindre knust del på min platetopp, og den har etter hvert spredt seg inn mot ene platen. Dvs at jeg må skifte den…

Hadde jeg vært på visning, så ville jeg kun vurdert å lagt inn bud med forbehold om at du skifter ut platetoppen. (Med mindre kjøkkenet ser forferdelig ut, og jeg ville revet det ut..)

Hvorfor ikke bare bytte den ut selv slik at du kan velge en platetopp som passer dine preferanser?? 

Folk altså... Alt man skal henge seg opp i. 

Ville ikke brydd meg om dette. Se eventuelt om du finner noe billig på finn? 

Anonymkode: 81bdc...898

• Liker 2
Skrevet

Dette handler nok om følelsen får om leiligheten din når de er på visning. Folk er jo ikke akkurat rasjonelle. Knust platetopp gir en dårlig følelse, selv om det ikke er så kostbart å fikse. Ville absolutt ha byttet og ikke limt. 

• Nyttig 1
Skrevet

Du har engasjert megler og stylist som antagelig koster i området 100'000++, da er vel 3000 lommepenger for å følge rådene til ekspertene du har leid inn? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke bare bytte den ut selv slik at du kan velge en platetopp som passer dine preferanser?? 

Folk altså... Alt man skal henge seg opp i. 

Ville ikke brydd meg om dette. Se eventuelt om du finner noe billig på finn? 

Anonymkode: 81bdc...898

Jeg finnes ikke handy, og gidder ikke å kjøpe meg arbeid. Spesielle preferanser for en platetopp har jeg ikke, utenom at den skal være hel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...