AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Hei, jeg er tom for ideer helsesøster sier at barnet mitt på 2 alltid må ha sunt mat osv. Jeg er 100% alene og det hender jeg bare steker en pizza i oven iblant når jeg har dårlig tid er det så galt? Noen som har gode ideer ? Til sunne måltider for 2 åring. ? Anonymkode: c785b...f56
Limbogirl Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 (endret) Lag opp retter som inneholder nye grønnsaker, både skjulte og mer synlige (om det gir mening). Lag stor porsjon og frys ned så har du til travle dager. Våre tips: Pastasaus med aubergine og squash, gjerne også gulrøtter og champignon. Kan tilsette kjøttdeig også om du ønsker. Cottage pie Hjemmelaget pizza (mye sunnere enn kjøpe pizza. Kjøpe pizza er veldig mye salt i). Hvit saus med squash er en hit her. Hjemmelaget fiskegrateng Lapskaus Suppe med gresskar, søtpotet, gulrøtter eller hva du ønsker. Mange retter som er sunnere som hjemmelaget. Tilsett grønnsaker og reduser saltmengden. Viktig for små barn i vekst å få et godt og sunt grunnlag. Endret 15. november 2022 av Limbogirl La til en setning
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 Hvis du har blender så kan du vel mose grønnsaker i den og f.eks blande den i noe saus? Anonymkode: 76e78...21a
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hei, jeg er tom for ideer helsesøster sier at barnet mitt på 2 alltid må ha sunt mat osv. Jeg er 100% alene og det hender jeg bare steker en pizza i oven iblant når jeg har dårlig tid er det så galt? Noen som har gode ideer ? Til sunne måltider for 2 åring. ? Anonymkode: c785b...f56 Vel, alt med måte, men en pizza i ny og ne er neppe skadelig, mitt barn har iallefall ikke tatt skade av det😊 Jeg lager ofte pastagratenger å putter i fryseren. Fullkornspasta, kjøttdeig, tomatsaus med løk, gulrot, stangselleri og spinat feks. Eller fullkornspasta, kylling, hvit saus, purreløk, brokkoli og spinat. Lettvint å lage i store porsjoner, putt i former og ta opp om morgenen, trenger bare kort tid i ovnen😊 Da har du en god middag klar på et øyeblikk, med både kjøtt, fullkorn og grønnsaker. Lager også store porsjoner med lapskaus, bruker kjøttdeig istede for kjøtt. Barnet mitt liker det bedre enn kjøttbiter. Fiskegrateng er også kjempeenkelt å lage i store porsjoner. Alt av supper er fint å fryse, betasuppe, ertesuppe, tomatsuppe, fiskesuppe osv. Anonymkode: ae852...6be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå