Gå til innhold

Tine melk som blir dårlig/klumpete en uke før best-før-datoen! Flere ganger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har nå opplevd tre ganger at 1.75l lettmelk 0.5% blir dårlig og klumpete lenge før utløpsdatoen.

Nå nettopp skulle jeg bruke melk til å lage hvit saus. Hadde en uåpnet Tine melk 1.75l 0.5% fett. Åpnet den, ut kom det væske med masse klumper. Helt ubrukelig melk.

Best-før-datoen? 21.11.22....... altså, wtf?

Jeg har aldri opplevd lignende, men er nok fordi jeg mest kjøper Q-melk, og kommer ikke til å kjøpe Tine melk igjen. Dette er jo helt sykt.

Flere som har opplevd dette? Melk pleier jo til å og med å være brukbar ETTER best-før-dato, men her er det jo dårlig en uke før!

Anonymkode: c3b09...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri opplevd. Kjøper hovedsaklig melk fra tine. Har du melkekartongen i kjøleskapsdøren? Da kan det hende at den blir fortere dårlig. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Feil tempratur, dårlig tempratur, dårlig kjøleskap.

er du så sikker på at den var uåpnet? 
Nårtid kjøpte du den?

Anonymkode: d9792...c11

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
saltyliquorice skrev (2 minutter siden):

Aldri opplevd. Kjøper hovedsaklig melk fra tine. Har du melkekartongen i kjøleskapsdøren? Da kan det hende at den blir fortere dårlig. 

Den jeg åpnet nå, hadde ligget i en av hyllene i kjøleskapet. En av de andre, for noen dager siden, stod i kjøleskapsdøra, men den kartongen var åpnet i tillegg. Uansett, forventer jo at melka ikke blir dårlig før datoen i det minste.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Feil tempratur, dårlig tempratur, dårlig kjøleskap.

er du så sikker på at den var uåpnet? 
Nårtid kjøpte du den?

Det er ikke andre matvarer som blir dårlige, bare melka fra Tine.

Den jeg åpnet nå i stad, var absolutt uåpnet- kjente det da jeg skrudde opp korka......

Kjøpte den på lørdag. Best-før-datoen var altså 21.11.22....

Skrevet

Har opplevd med Q. Meldte inn, og de var veldig glade for å få beskjed. Enkelte (ufarlige) bakterier kan gjemme seg inni melkecellene og overleve pasteuriseringen. Dette oppdager ikke meieriene, og de er avhengig av at noen sier ifra.

Anonymkode: 20e22...c9b

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det er ikke andre matvarer som blir dårlige, bare melka fra Tine.

Den jeg åpnet nå i stad, var absolutt uåpnet- kjente det da jeg skrudde opp korka......

Kjøpte den på lørdag. Best-før-datoen var altså 21.11.22....

Kan være dato stempling feil

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kan være dato stempling feil

Kanskje det, men dette var altså tredje gang jeg har opplevd dette med Tine-melk på to uker ca....

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Kanskje det, men dette var altså tredje gang jeg har opplevd dette med Tine-melk på to uker ca....

Du skjønner vel selv også at feilen ligger hos deg et sted? Hadde dette skjedd flere steder ville det vært i nyhetene.

Gå i deg selv og se på kjøleskapet ditt. Kanskje ikke noe annet har blitt dårlig fordi du ikke ha noe der like sensitivt som melk? 

Anonymkode: 34adc...a58

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Har melken stått lenge ute? Har du melken i kjøleskap døren (da går de raskere dårlig har jeg merker hver gang ;) ) 

Anonymkode: c8bef...ea4

Skrevet (endret)

Er det fra samme butikk? Isåfall kan det jo være noe med oppbevaringa der. 

Endret av nordlending
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan ha blitt behandlet feil på veien i kjeden til deg og. Hadde tatt den tilbake til butikken og eventuelt spurt der om det er flere som har klagd. Når prosessen har begynt så får ikke du stoppet den gjennom å behandle den riktig. 

Anonymkode: 870c2...e32

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Har melken stått lenge ute? Har du melken i kjøleskap døren (da går de raskere dårlig har jeg merker hver gang ;) ) 

Ja men det skal jo ikke gå så raskt at den blir dårlig flere dager før bf hvis man har den i døren. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker said:

Da er det hos deg som er problemet, høres ut som kjøleskapet.. Melk å pålegg er to forskjellige ting. 

• Liker 1
Skrevet

aldri opplevd, sjekk temperatur i kjøleskapet ditt 😁

Anonymkode: 9ddd0...369

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Du skjønner vel selv også at feilen ligger hos deg et sted? Hadde dette skjedd flere steder ville det vært i nyhetene.

Gå i deg selv og se på kjøleskapet ditt. Kanskje ikke noe annet har blitt dårlig fordi du ikke ha noe der like sensitivt som melk? 

Anonymkode: 34adc...a58

Feilen ligger vel ikke hos meg, når ikke andre ting blir dårlig før datoen. Har f.eks. fløte, vaniljesaus, rømme, cottage cheese....ingen av disse varene blir dårlige.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja men det skal jo ikke gå så raskt at den blir dårlig flere dager før bf hvis man har den i døren. 

Jo det er melk og sensitivt for temperatur endringer! Prøv å ikke ha den i døren og se hva som skjer 🙄

Skrevet

Har ikke opplevd at det blir klumper, men derimot vond smak og lukt på tilsvarende kartonger fra Q to ganger i høst. Ikke opplevd før.

Anonymkode: 5016a...1c1

Skrevet

Mål temperaturen i kjøleskapet ditt. Hvis den er ok, ligger feilen hos butikken, distributøren eller hos Tine. Meld fra til Tine så følger de opp.

Anonymkode: bc6c3...ceb

• Liker 2
Skrevet

Opplevde dette for en måned siden. Da hadde melka 5-6 dager igjen til dato. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...