AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Når det gjelder misunnelse og sjalusi vil nok mange si at man må jobbe med seg selv og bli fornøyd med seg selv og det man har. Men hva med i tilfeller hvor søsteren din alltid blir mer anerkjent enn deg, venninnen din fikk jobben du selv hadde ønsket deg, en annen venn har sjans på mannen du er kjempe forelsket i som du selv ikke får? I slike tilfeller lurer jeg på hvordan det er mulig å ikke bry seg. Er det virkelig mulig å unngå når det går så dypt ned i dine egne ønsker? Jeg tar meg selv i å tenke stygt om folk i mine nære relasjoner på grunn av sånt og jeg hater meg selv for det. Har så lyst å slutte med det, men jeg syns det er så vanskelig. Venninnen min ble nettopp valgt over meg i en ny jobb og jeg er så lei meg Anonymkode: 19c68...989 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Når det gjelder misunnelse og sjalusi vil nok mange si at man må jobbe med seg selv og bli fornøyd med seg selv og det man har. Men hva med i tilfeller hvor søsteren din alltid blir mer anerkjent enn deg, venninnen din fikk jobben du selv hadde ønsket deg, en annen venn har sjans på mannen du er kjempe forelsket i som du selv ikke får? I slike tilfeller lurer jeg på hvordan det er mulig å ikke bry seg. Er det virkelig mulig å unngå når det går så dypt ned i dine egne ønsker? Jeg tar meg selv i å tenke stygt om folk i mine nære relasjoner på grunn av sånt og jeg hater meg selv for det. Har så lyst å slutte med det, men jeg syns det er så vanskelig. Venninnen min ble nettopp valgt over meg i en ny jobb og jeg er så lei meg Anonymkode: 19c68...989 Det som hjelper meg når jeg er misunnelig, er å snu den vonde følelsen til et sterkt ønske du kan gi deg selv lov til å ha. Altså i dette tilfellet ønska du deg en jobb. Du kan fortsatt sette deg mål å få en god jobb. Og det er lov å være skuffa når du fikk et konkret avslag. Akkurat nå er jeg misunnelig på søstera mi som prøver og muligens er blitt nylig gravid. Hun er gift og har langvarig fast jobb og god økonomi. Jeg har kun kjæreste og nylig ansatt i fast jobb, og har opplevd at min eksmann som jeg skulle få barn med bare stakk. Men jeg prøver å snu det til empati med meg selv som vil ha barn, og minner meg selv på at jeg er på vei dit. Da kan jeg kjenne på at jeg tross alt vil min søster vel og er glad i henne. Og da kan jeg leve med om hun blir gravid først. Anonymkode: 14d7e...30e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå