Gå til innhold

Når pappan bare høre på nåværende kone, dette gr veldig utover våre barn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gjøre? Våre er 10 og 13, jeg har vert alene med de i snart 9 år nå, barnefaren traff ny dame etter 6mnd og vert sammen siden hvert gift i 6 år,  og har 3 små med henne under skolealder.

i år skulle barna til faren fra 20 desember til 2 Januar, de bor såpass langt unna, så de får bare vert der anhver høstferie, juleferie og vinterferie og påsken og 4 uker på sommer,men det følges veldig sjelden pga hun nye.

Jeg skulle egentlig til Bergen til mine foreldre,men siden far brått måtte trekke seg må heller foreldrene mine komme hit, da jeg ikke har råd til fly bilett til alle 3, han skulle ha de 4 uker i sommer ,men hadde de litt over 1 uke, vinterferien, påsken og høstferien var også hos far i år,men det passet ikke da de skulle dra til syden de feriene.

Hun utelater våre, det er hun som bestemmer i det forholdet.  De kunne ikke komme til Jul nå fordi hun ville hjem til foreldrene sine i finnmark og fikk gråte seg til det ( eksen ord ), synes våre blir veldig nedpriotert. Jeg har også kjæreste, vi har vert sammen i 4 i Januar,men barn kommer alltid først, de liker han kjempe godt,men høytider ferier vi hver for oss og familie, og bor heller ikke sammen, da han har 3 eldre barn enn meg, flytter heller sammen når barna flytter ut hvis vi fortsatt er sammen ,dette er begge enig i.

men hva bør jeg gjøre ang far? vi har avtale gjennom fvk,men han holder den jo ikke. Skal jeg gå gjennom fvk igjen? han er på facetime når vi har møte,siden han bor for langt til og møte opp

Anonymkode: 5f750...c2b

• Hjerte 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva kan jeg gjøre? Våre er 10 og 13, jeg har vert alene med de i snart 9 år nå, barnefaren traff ny dame etter 6mnd og vert sammen siden hvert gift i 6 år,  og har 3 små med henne under skolealder.

i år skulle barna til faren fra 20 desember til 2 Januar, de bor såpass langt unna, så de får bare vert der anhver høstferie, juleferie og vinterferie og påsken og 4 uker på sommer,men det følges veldig sjelden pga hun nye.

Jeg skulle egentlig til Bergen til mine foreldre,men siden far brått måtte trekke seg må heller foreldrene mine komme hit, da jeg ikke har råd til fly bilett til alle 3, han skulle ha de 4 uker i sommer ,men hadde de litt over 1 uke, vinterferien, påsken og høstferien var også hos far i år,men det passet ikke da de skulle dra til syden de feriene.

Hun utelater våre, det er hun som bestemmer i det forholdet.  De kunne ikke komme til Jul nå fordi hun ville hjem til foreldrene sine i finnmark og fikk gråte seg til det ( eksen ord ), synes våre blir veldig nedpriotert. Jeg har også kjæreste, vi har vert sammen i 4 i Januar,men barn kommer alltid først, de liker han kjempe godt,men høytider ferier vi hver for oss og familie, og bor heller ikke sammen, da han har 3 eldre barn enn meg, flytter heller sammen når barna flytter ut hvis vi fortsatt er sammen ,dette er begge enig i.

men hva bør jeg gjøre ang far? vi har avtale gjennom fvk,men han holder den jo ikke. Skal jeg gå gjennom fvk igjen? han er på facetime når vi har møte,siden han bor for langt til og møte opp

For en drittfyr eksen din er! For dette er hans ansvar, ikke stemors. Han får jo si til kona si at da må hans særkullsbarn også få bli med til Finnmark da…For denne julen har han faktisk barna.

Anonymkode: 9985d...41e

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Vanskelig å tvinge noen til å ha samvær.

Du får søke bidrag etter reelt samvær, så får du kanskje plaster på såret.

Anonymkode: ca71a...4fa

• Liker 10
Gjest kruspersilletaco
Skrevet

Når jeg leser dette tenker jeg på når jeg var liten, og ikke ville noe, å sa til venner at moren min sa at jeg ikke får lov..

Det første du må gjøre er å legge skylden der den hører hjemme - hos barnas far. Kan godt være det ligger noe mer bak, at stemor feks har sagt at hvis de skal være der x uker MÅ han rydde etter dem osv. Men han burde uansett satt ned foten om hun "bestemte" at de ikke får komme. Jeg er stemor selv, og hadde jeg prøvd meg på noe sånt sprøtt hadde han tatt med seg alle barna og flyttet.. 

Og ja, dokumenter hvor lite han ser dem og be om mer bidrag.

Hvordan takler barna at far bare bryr seg om de nye barna sine? 

Skrevet
kruspersilletaco skrev (51 minutter siden):

Når jeg leser dette tenker jeg på når jeg var liten, og ikke ville noe, å sa til venner at moren min sa at jeg ikke får lov..

Det første du må gjøre er å legge skylden der den hører hjemme - hos barnas far. Kan godt være det ligger noe mer bak, at stemor feks har sagt at hvis de skal være der x uker MÅ han rydde etter dem osv. Men han burde uansett satt ned foten om hun "bestemte" at de ikke får komme. Jeg er stemor selv, og hadde jeg prøvd meg på noe sånt sprøtt hadde han tatt med seg alle barna og flyttet.. 

Og ja, dokumenter hvor lite han ser dem og be om mer bidrag.

Hvordan takler barna at far bare bryr seg om de nye barna sine? 

men her er det stemoren som er problemet, så er jo riktig og skylde på henne. hun sender ofte meg mld og det passer ikke og slik når vi har avtalt, hun bestemmer i den familien uten tvil.

og det samme føler barna her

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

men her er det stemoren som er problemet, så er jo riktig og skylde på henne. hun sender ofte meg mld og det passer ikke og slik når vi har avtalt, hun bestemmer i den familien uten tvil.

og det samme føler barna her

Hvordan vet du så sikkert at det e stemoren som er problemet? De har jo vært sammen nesten hele tiden siden dere separerte. Du har jo ikke noe å sammenligne med. Du kan ikke tvinge han til samvær. 

Anonymkode: a7f88...7e1

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvordan vet du så sikkert at det e stemoren som er problemet? De har jo vært sammen nesten hele tiden siden dere separerte. Du har jo ikke noe å sammenligne med. Du kan ikke tvinge han til samvær. 

Anonymkode: a7f88...7e1

fordi det er alltid henne som avlyser. Kan ikke tvinge han, men helt ræva gjort overfor våres

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

fordi det er alltid henne som avlyser. Kan ikke tvinge han, men helt ræva gjort overfor våres

Men det er jo HAN som lar henne bestemme. Det er HAN som må sette foten ned å si at han SKAL ha samvær uansett. At stemor er en fitte er jo en ting, men det er hans barn og dermed hans ansvar å prioritere de. Han har valgt å bli overkjørt av stemor, men det ligger på han å ikke henne. 

Anonymkode: ddc8f...ed5

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg hadde vært sjeleglad i din situasjon. Jeg ble også skilt og bf ville ikke ha kontakt med barn. Det var kjempevondt at han dreit i egne barn, men desto mye mer tid fikk jeg med de. Her var det også stemor som styrte skuta. Dette har eks sagt selv i ettertid.

Jeg skjønner ikke at foreldre er sånn mot barna sine og attpåtil får flere barn. Avskum kaller jeg disse.

Jeg tvang aldri eks til å ha barna. De hadde det trygt og godt hjemme hos meg.

Anonymkode: fce53...785

• Liker 2
Skrevet

Helt klart beregn bidrag på nytt og plasser ansvaret der det hører hjemme. Hadde faktisk ikke orket å kjempe. La det være opp til far å avtale samvær fremover. Avtal for et halvt år i gangen. 

Nå er barna dine så store også at de vil kanskje helst være hjemme hos deg? 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):her
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun kan jo tydeligvis tvinge ham. Gang på fang. Slik at han svikter sine egne barn. Han lar henne bestemme. 

Anonymkode: afe63...070

Skrevet

Far kan ringe barna selv og forklare hvorfor samvær må utgå. Han kan godt kjenne litt på hvordan det er å ta ansvar for egne valg  

Nå slipper han veldig billig unna ved at både du og han legger skylda på stemor, men stemor har ikke mer makt enn far velger å gi henne. Du kan ikke tvinge far til samvær, men du kan gjøre det klart at det er han som velger bort sine barn, ikke stemor. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har forståelse for at dette er skikkelig dritt, men ærlig talt, du får ikke endra på stemor uansett, så det nytter ikke å klage over henne. 

Slutt å krangle med henne, om hun sender meldinger med om og atte og ting ikke funger fordi bla bla så kan du svare: Hei, jeg forholder meg til avtalt samvær med barnefar. Om han ønsker å endre på samværet med sine barn kan hun be han ta kontakt med fvk. 

Og så tar du SELV kontakt med fvk. Bare endre det til det som faktisk er, slutt å gi etter for han. Barna blir jo bare skuffa gang på gang, og som et barn som har vokst opp med at alle avtaler brytes og ingen ville ha meg, det er faktisk bedre å bare være hjemme. Nå stoler jeg ikke på et eneste løfte som blir gitt til meg, og er generelt en skeptisk person. 

Slutt å snakke med stemor, forhold deg kun til barnefar, gå ut i fra at han har forlatt sine barn, Forkastelig person. Begynn og være der for barna dine. Neste gang du og barnefar avtaler samvær kan du fortelle han om at barna ikke får høre om ferien som ble planlagt sånn nesten rett før de blir henta, for å drive å skuffe de igjen og igjen er så søppel gjort. 

Tro meg, dine barn kommer til å se hvem som gjør hva for de om ganske kort tid. 

Anonymkode: f9686...6b3

• Liker 2
Skrevet

Jeg er lei at skylden så ofte legges på stemor. Det er feil. Han er barnas far. Han bestemmer det selv, det er hans ansvar å sørge for at barna kommer først.

Anonymkode: f8f1f...aaf

• Liker 3
Skrevet

her er det stemor som er problemet her dessverre, så blir feil og skylde på far.

Men vi skal ha en samtale på torsdag neste uke så håper ting orden seg.

Får høre hva han sier ang ting før jeg tenker på bidrag

Skrevet

Selvfølgelig har far skyld, men etter min mening er stemor antakelig også en del av problemet. Hun kan tvinge gjennom sin vilje med trusler og annet.

Her ville jeg uansett gitt beskjed om at siden de ikke er interessert, holdes barna hos meg fremover. Hele tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...