AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #1 Skrevet 15. november 2022 Jeg har en sønn på 8 år. Jeg og barnefar samarbeider ikke bra. Barnefar vil ikke på familievernkontoret men vil fortsette å ikke følge samvær. Han sa til meg at han kan se sønnen sin når det passer han, fordi han tross alt er faren. Nå, siden far ikke vil til familievernkontoret, han vil ikke samarbeide og tenker ikke på barnets beste. Vurderer jeg å selv ta kontakt med barnevernet og se om de kan snakke noe vett i hodet på han. Er der noen her som har selv tatt kontakt med barnevernet og kan dele sine erfaringer med meg? Anonymkode: e4f31...255
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #2 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en sønn på 8 år. Jeg og barnefar samarbeider ikke bra. Barnefar vil ikke på familievernkontoret men vil fortsette å ikke følge samvær. Han sa til meg at han kan se sønnen sin når det passer han, fordi han tross alt er faren. Nå, siden far ikke vil til familievernkontoret, han vil ikke samarbeide og tenker ikke på barnets beste. Vurderer jeg å selv ta kontakt med barnevernet og se om de kan snakke noe vett i hodet på han. Er der noen her som har selv tatt kontakt med barnevernet og kan dele sine erfaringer med meg? Anonymkode: e4f31...255 Bvtj håndterer ikke samvær, det går ikke innunder bvl (barnevernloven). Du kan dra til fvk alene. Anonymkode: 72463...5fa 6
Blåjojo Skrevet 15. november 2022 #3 Skrevet 15. november 2022 (endret) Hva er det far gjør som ikke er til barnets beste? Bortsett fra å ikke ønske å gå på familievernkontoret, samt vil se barnet når det passer ham? Endret 15. november 2022 av Blåjojo
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #4 Skrevet 15. november 2022 Blåjojo skrev (14 minutter siden): Hva er det far gjør som ikke er til barnets beste? Bortsett fra å ikke ønske å gå på familievernkontoret, samt vil se barnet når det passer ham? Det er jeg som skrev en tråd tidligere i dag «er helt satt ut av familievernkontoret» det står der hva problemet er. nå har jeg snakket med barnefar og han vil ikke på familievernkontoret. Så tenkte at kanskje neste steg da må bli barnevernet. Så lurte da på om noen her som har tatt kontakt med barnevernet kan dele sine erfaringer. ts Anonymkode: e4f31...255
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #5 Skrevet 15. november 2022 Du kan jo ringe bvtj og be om råd? Anonymkode: 98b18...cd4
graco Skrevet 15. november 2022 #6 Skrevet 15. november 2022 Barnevernet kommer mest sansynelig til å henlegge saken din, da konflikt mellom foreldre ikke går under barnevernloven med mindre det går ut over barnas utvikling. Da må du isåfall spesifisere i meldingen til barnevernet hvorfor konflikten deres påvirker barnas utvikling. Mitt råd er å dra alene til familievernkontoret og snakke med de. 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #7 Skrevet 15. november 2022 Jeg mener dere bare må bli utilgjengelige når han kommer på døra, og prøve å "tvinge" fram normalt samvær på den måten. Var i lignende situasjon, eksen nekta samvær hos seg, og skulle bare være med barnet hos meg. Jeg sa til slutt at det var uaktuelt og at jeg ikke kom til å slippe ham inn mer. Så han kunne velge mellom ikke noe samvær eller samvær hos ham selv. Anonymkode: cb8f7...f2b 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #8 Skrevet 15. november 2022 For en kjip situasjon og dum far. Anonymkode: ab850...449
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #9 Skrevet 15. november 2022 Her er den andre tråden. Du kunne bare fortsatt på den, TS. Så har alle som deltar all info. Anonymkode: d1a04...30a 1 2
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #10 Skrevet 15. november 2022 Jeg syns du absolutt kan ta kontakt med BV, og høre hva de tenker, be om råd. Å dessuten, at far ikke leverer til tiden på skolen og barnet kommer forsent, kan være en bvt sak. Anonymkode: 5a9ab...386
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #11 Skrevet 15. november 2022 Barneverntjenesten har ikke noe med dette å gjøre. Far står fritt til å ignorere samværsavtale. Om han er plagsom eller skremmende overfor deg, er politiet riktig instans. Anonymkode: 37daf...638 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #12 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Barneverntjenesten har ikke noe med dette å gjøre. Far står fritt til å ignorere samværsavtale. Om han er plagsom eller skremmende overfor deg, er politiet riktig instans. Anonymkode: 37daf...638 Joda, de kan gå inn med undersøkelse og tiltak dersom fars atferd gjør hverdagen uforutsigbar og utrygg for barnet. Jeg har ikke forstått det som at trådstarter er opptatt av seg selv, men av barnet. Anonymkode: 6e4d5...80f
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #13 Skrevet 15. november 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Joda, de kan gå inn med undersøkelse og tiltak dersom fars atferd gjør hverdagen uforutsigbar og utrygg for barnet. Jeg har ikke forstått det som at trådstarter er opptatt av seg selv, men av barnet. Anonymkode: 6e4d5...80f Joda, men det aktuelle tiltaket her er råd og veiledning til mor. Det kan hun få uten en tre måneders undersøkelse: bruk familievernkontoret for råd til deg selv, helsesykepleier for støtte til ungen og politiet om far utøver plagsom atferd eller ikke forlater din bolig på anmodning. Anonymkode: 37daf...638 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2022 #14 Skrevet 15. november 2022 Jeg tenker ts kan si til barnefar, at enten forholder han seg til en forutsigbar plan for barnet, ellers så holder hun tilbake fra samvær. Det har litt å si hvor gammelt barnet er også, vet ikke om hun har skrevet det? Anonymkode: 6e4d5...80f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå