Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp, sitter med gråten i halsen her , har gjort skikkelig feil, fått permisjon fra jobben min for å ta et års vikariat en annen plass. For å prøve noe annet . Nå etter fire dager kjenner jeg at dette orker jeg ikke . Har sykdom i familien som også tar mye å plassen i hode mitt. Hva gjør jeg ? Jeg er helt på felgen. Kan jeg si opp dette vikariat etter så liten tid? Så flaut…. Og har jeg rett til å komme tilbake til min gamle stilling ? Off for en suppe. Men kjenner at dette var helt feil. Helt helt feil 

Anonymkode: 9dded...e54

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan si opp vikariatet ditt, ja, men du har ikke krav på å få tiltre stillingen din igjen før utløpet av permisjonen. Så dette kommer helt an på arbeidsgiveren din, og om det allerede er ansatt noen i ditt vikariat.

Anonymkode: 13499...b24

• Liker 1
Skrevet
NikaM skrev (4 minutter siden):

Du har all rett til å gå tilbake til din tidligere stilling. Jeg er sikker på at du vil klare deg.

Hun har rett til å gå tilbake til sin tidligere stilling, ja; Etter utløpet av permisjonen hun har fått innvilget. Hun har på ingen måte rett til å tiltre stillingen igjen før den tid, men hun kan jo ta en prat med arbeidsgiver og forhøre seg om mulighetene, med mindre det allerede er ansatt vikar for henne. :) 

Anonymkode: 13499...b24

• Liker 1
Skrevet

De første 2 ukene av ny jobb er jo grusomme uansett, så anbefaler deg å gi det litt tid. 

Anonymkode: 58a8e...d7b

• Liker 7
Skrevet
NikaM skrev (5 minutter siden):

Du har all rett til å gå tilbake til din tidligere stilling. Jeg er sikker på at du vil klare deg.

Ikke før permisjonen faktisk er over - man kan ikke kreve å avbryte en avtalt permisjon.

TS, å starte i en ny jobb er alltid tøft og de første ukene er litt unntakstilstand. Prøv å puste med magen og gi det litt tid, mye går seg til når man blir litt kjent. 

• Liker 4
Skrevet

Ha is i magen og gi det litt mer tid!

Anonymkode: 280d6...8a6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...